Цього року Ukrainian Fashion Week відзначає своє 25-річчя. З нагоди ювілейної дати vogue.ua підготував спецпроєкт, у межах якого 25 найкращих дизайнерів згадують про свою участь в українському Тижні моди — від першого показу до цікавих залаштункових історій. Раніше ми вже розповіли про дизайнерів Світлану Бевзу та Івана Фролова. У цьому матеріалі спогадами про UFW ділиться Христина Бобкова — засновниця бренду BOBKOVA й одна з улюблених дизайнерів української індустрії моди.
Зі своїм першим показом я відкривала Тиждень моди в Києві в 1998 році. Тоді ця подія ще називалася "Сезони моди", а колекція була створена для іншого бренду. Але вже в 1999-му я представила колекцію весна-літо 2000 під своїм однойменним лейблом 'Christina Bobkova Design'. Згодом я почала випускати колекції під іменами 'Christina Bobkova' і 'bobkova'. Після ребрендингу у 2020 році бренд став називатися 'BOBKOVA'.
Я завжди багато працювала з трикотажем, але мої перші колекції майже повністю складалися з в’язаних виробів. Це було зумовлено тим, що знайти якісні тканини або фурнітуру було майже неможливо. Тому я часто експериментувала з полотнами, деякі навіть патентувала.
У ті часи мода не була бізнесом... а радше творчістю. Цікаво навіть, як ми тоді жили без мобільного зв’язку та Інтернету, але з квітами на подіумі, фідбеком у чорно-білих газетах і рейтингами "кутюр’є вітчизняної моди".
Ukrainian Fashion Week як подія та Ірина Данилевська як засновниця й "душа" заходу зробили багато в ті роки дуже цінного й важливого не тільки для мене й BOBKOVA, а загалом для української моди. Дуже важливо надавати професійну підтримку молоді — подіум, бекстейдж, світло, звук, допомогу команди організаторів тощо. Я дуже вдячна UFW і його команді за мій особистий розвиток і вдосконалення бренду BOBKOVA.
За роки участі в Ukrainian Fashion Week назбиралося дуже багато історій. Згадую:
- мейки й перуки; моделей, що могли заспати показ; взуття не за розміром; зіркових гостей, яким бракувало місця; нерви мої й нерви організаторів; згадую як записували дві ночі трек для показу з Пожарською та Gorchitza;
- колекцію, яку я робила для "Квартал 95" і її показ на артистах;
- як під час сезону осінь-зима 2010/2011 я (на 8 місяці вагітності) після показу почала ридати, а Єгор Кир’янов (PR-директор бренду в ті роки), а потім і Ліля Літковська намагалися мене заспокоїти. З цього показу почався міжнародний розвиток BOBKOVA. І, до речі, ми стартували зі США й відразу дуже успішно;
- показ, під час якого Даша Зима (авторка багатьох принтів бренду) малювала величезну картину на подіумі, створюючи неповторну атмосферу.
Але найбільше згадую відчуття кайфу під час кожного показу й після, усвідомлюючи, що маю справу з тим, що люблю і про що завжди мріяла.
Бажаю Ukrainian Fashion Week вийти на міжнародний рівень розвитку, пошуку молодих талантів у сфері моди, і, звісно, нових креативних проєктів. Я, до речі, маю кілька нових ідей для UFW, які можуть об’єднати багато дизайнерів і брендів, українських і не тільки.