Модному дому Missoni виповнилося 65 років. Донька засновників Анджела Міссоні – впевнена, що попереду у компанії як мінімум стільки ж.
Текст: Веня Брикалін
Ідею провести показ під живу музику Анджела Міссоні плекала кілька років. План визрів у червні минулого року на концерті Майкла Наймана в Мілані – пропозицію зіграти на дефіле Missoni композитор прийняв у WhatsApp. Натомість Анджела дала своєму другові повний карт-бланш – Найман вийшов на сцену без репетиції.
Весняно-літній показ під акомпанемент фортепіано став ювілейним – так сім'я Міссоні душевно і без помпи відсвяткувала 65-річчя компанії. Про круглу дату нагадували цифри на закрученому металевому фасаді виставкового комплексу MiCo – шоу марки відбувалося під відкритим небом, на його широкій терасі. Моделі в сукнях-кольчугах, довгих туніках і багатоярусних спідницях – наполовину кочівники, наполовину сомнамбули – прогулювалися між столиками з вуличних кафе. Після показу гостей пригощали домашньою шинкою, полентою з сиром горгонзола і виноградним морозивом.
"Я продумую кожен показ до дрібниць з намаганням вписатися в обмежений бюджет", – розповідає дизайнер. Під час нашої розмови по телефону з штаб-квартири в містечку Варезе, що в італійських Альпах, Анджела жартує: "Мені пощастило – я народилася вже загартованою", чим мала на увазі, що легко переносить труднощі і справляється з неминучим стресом.
Шоу Missoni завжди нагадують сімейні свята: є в них щось камерне і дуже особисте. Рік тому, для святкування 20-річчя на посаді креативного директора компанії, Анджела запросила до співпраці Рейчел Б. Гейз – американська художниця пошила барвисті клаптеві тенти, якими подіум заховали від сонця. Творчість Рейчел Анджела відкрила для себе завдяки Instagram. "Коли працюю, я довіряю почуттям, – розповідає Міссоні. – Допомагають мої діти і племінник: молодше покоління втягує інформацію, як губка. Я довіряю їм – якщо мене заносить у сторону, хтось обов'язково мені повідомляє".
Здоровий авантюризм Анджела Міссоні перейняла у матері. Розіта і її чоловік Оттавіо заснували компанію Missoni 1953 року. Вони запустили в Ломбардії невелике трикотажне виробництво. "Кожного разу, коли хтось приходив до моєї матері з новою пропозицією, вона відповідала: "Давайте спробуємо". Сама Анджела Міссоні з ентузіазмом погоджується на експерименти. Наприклад, простір флагманського магазина на Медісон-авеню в Нью-Йорку вона надає для користування художникам: у межах проекту Surface Conversion тут показували гобелени Гейз, цукрові інсталяції арт-колективу Kreëmart і роботи кінематографіста Йонаса Мекаса. Минулого року Дім зробив колаборації з молодим і зухвалим паризьким лейблом Pigalle.
"Я переконана, що мої батьки створили унікальний стиль, – каже Анджела, – а в моді це трапляється дуже рідко". У 1970-х каптани і сукні з різнобарвного трикотажу, шовку і люрексу стали емблемою розслабленого європейського шику – Дім впевнено підтримує цю нішу досі. "Я не чекаю, що Missoni стане компанією з тримільярдним оборотом, але потрібно тримати планку. Ми ніколи не працювали з прицілом на маркетинг – все, що зроблене у Missoni, зроблене з любов'ю".
У дитинстві Анджела багато часу проводила на сімейній фабриці – так і її діти і внуки сьогодні навідуються в ательє і на виробництво. Ставати дизайнером вона не збиралася, але фотографічна пам'ять зіграла на руку – Анджела зізнається, що знає всі архіви Missoni напам'ять, а нові сюжети за мотивами колекцій різних років складаються в її уяві самі по собі. "Ми одна з найстаріших незалежних компаній в цьому бізнесі, але мені завжди було цікавіше дивитися в майбутнє, – пояснює вона. – У мене немає ностальгії, тільки повага до минулого. Думаю, люди це бачать".
Спочатку Анджела працювала в Missoni автономно – за порадою батька, почала займатися іменною лінією всередині компанії. Через чотири сезони Розіта запропонувала доньці взятися за розробку основних колекцій. "Мама дуже пишалася мною, – розповідає Анджела. – Після мого першого шоу вона підійшла і сказала: "Ти робиш саме те, що я хочу сьогодні бачити в Missoni". Вперше самостійно Анджела Міссоні вийшла до гостей у фіналі показу 1997 року (поступившись місцем доньці, Розіта почала займатися лінією Missoni Home). З тих пір Анджела – перше обличчя компанії.
"Коли ти молодий, у тебе є сили боротися за свої ідеї, – розповідає дизайнер. – Коли я очолила Missoni, то зайнялася чисткою колекцій – в буквальному сенсі звільняла місце для нових ідей". Через два десятиліття Анджела замислюється про майбутнє сімейної справи і покладає великі надії на доньку Маргариту – недавно її призначили креативним директором демократичної лінії M Missoni. Першу колекцію Маргарита представить цієї осені.
"У світі моди все змінюється дуже швидко, і сам факт, що Missoni у справі вже 65 років, вражає, – каже Анджела. – Я хочу, щоб нове покоління нашої родини змогло вести цю компанію наступні 65 років".
Схоже, родина – міцна, лояльна, любляча (досить подивитися на них, коли веселою юрбою вийшли разом з Анжелою на подіум у фіналі показу) – і є головним активом Missoni. Але навіть в цьому сюжеті дизайнер відводить собі скромну роль провідника між своїми батьками і дітьми. Я запитую, яку спадщину вона хотіла б залишити після себе. Анджела сміється і після паузи відповідає: "Я розмовляю з вами зі свого офісу – з вікон видніються рожеві гори. Це місце колись вибрали мої батьки, тут вони побудували фабрику. Всі три покоління Міссоні живуть і працюють тут. У нас спільні цінності – для мене це найголовніше".
Фото: Hugo Comte @The Art Board
Стиль: Jonathan Huguet @ArtList
Зачіски: Alexandry Costa @ArtList
Макіяж: Vanessa Bellini
Асистент стиліста: Marie Soares
Кастинг: Nicolas Bianciotto @The Art Board
Модель: Hirschy Grace