Екологічність — шлях, на який рано чи пізно стануть бренди як з уже успішних країн, так і тих, що розвиваються. Один з найактивніших молодих ринків у цьому напрямі — український. Ми вирішили розповісти про найцікавіші приклади — місцеві марки, які хоч і по-різному, але рухаються до однієї мети.
Український бренд Ksenia Schnaider, без сумнівів, один з головних піонерів sustainable-руху серед брендів усієї Східної Європи. Марка вже понад п’ять років працює з вінтажним денімом, з якого створює свої відомі на весь світ джинси. За сезон команда Ksenia Schnaider переробляє кілька тисяч кілограмів деніму, який перуть, розпорюють і перетворюють на нові вироби. Кілька років тому бренд почав працювати і з текстильними залишками, створюючи з них у техніці печворк повноцінний одяг, який уже встигли оцінити Джиджі Гадід, Селін Діон і багато інших інфлюенсерів.
Ставку на екологічність зробила й стилістка Юлія Пеліпас — одна з найстильніших дівчат усієї Східної Європи. У травні 2020 вона запустила бренд BETTTER, який також використовує старі речі. Сама Юлія називає марку повноцінною апсайклінг-системою: "Тільки тепер ми нарешті починаємо замислюватися про те, що купуємо. Ми занадто довго й занадто багато споживали не вибираючи". Сировину для BETTTER "скаути" збирають по всій Україні від Києва до Івано-Франківська. Естетика марки уособлює стиль самої Пеліпас — у дропі переважають пошиті із чоловічих маскулінні костюми, вільні сорочки, трикотаж.
IMAGINE — український бренд, який робить ставку на технологічну сторону sustainable-руху. У колекціях марки дизайнерка Олена Беттяр використовує інноваційні або органічні тканини. До перших належать матеріали, які виробляють у Японії з океанічного пластику або швидкорозкладних компонентів, решта — це натуральний текстиль з Італії, вироблений з дотриманням усіх екологічних норм.
Український бренд Atelier Handmade, що спеціалізується на одязі для відпочинку, вже давно розвивається в sustainable-напрямі. На цю мить має дві лінійки — лляну й пляжну. У першій дизайнерка марки Анастасія Єршова використовує органічний льон, вирощений в Україні та Білорусі, і ручну роботу, а в другій — робить ставку на технологічний ECONYL, відомий ще як регенерований нейлон. Він створюється з перероблених рибальських сіток. Однією з головних прихильниць цього бренду є обличчя CHANEL BEAUTY Едіта Вілкевічуте.
Катя Сільченко торік також оголосила про перехід на нову систему функціонування її бренду The Coat. Марка стала прикладом сповільнення й створення продукту в потрібній кількості, без залишків і стоку. Саме тому Сільченко відмовилася від ідеї проведення тотального розпродажу й сфокусувалася відтепер на індивідуальному підході.
2020 рік став переломним і для одеської марки TATMAN. З нового сезону вона переходить не просто на безвідхідну систему роботи — відмовляється від стоку, використовує тканини від колекції до колекції та перешиває речі з минулих колекцій, але й переробляє одяг клієнтів від інших брендів. Також команда TATMAN робить ставку на багатофункціональні речі-трансформери. Один з гітів марки — тренчі з джинсівок і плащів.