Політика тіла: Веня Брикалін про випускне шоу школи La Cambre в Брюсселі

Щороку на початку червня в Бельгії проводять покази колекцій студентів та випускників головних fashion-шкіл країни брюссельської La Cambre і антверпенськой Академії образотворчих мистецтв. Обидва заклади ростять зірок міжнародної модної сцени і можуть змагатися, чиї випускники успішніші. Але представники шкіл розповідають, що конкуренції між ними немає. Тому і накладка з датами показів (1-2 червня в Брюсселі, 2-3 червня в Антверпені) не викликала труднощів. Міжнародна преса повним складом кочувала з міста в місто, щоб ознайомитися з роботами майбутніх зірок бельгійської моди.

imageLouis Appelmans

Дивитися, зрозуміло, було на що. Шоу в Брюсселі поступаються в масштабах рок-концертам, які влаштовують в Антверпені, тут і публіки менше, і локація камерна. Команда La Cambre організовує покази в будівлі колишнього м'ясного ринку. Цього року тут спорудили нехитрий подіум в золоту крихту, на який запустили артистів в обтягуючих трико і балаклавах з намальованими обличчями. Вигадливі пластичні етюди супроводжували презентацію кожної колекції, з різним успіхом. В La Cambre представляють роботи студентів всіх курсів від першокурсників до випускників. На вершину еволюційного ланцюжка п'ятирічної програми навчання підіймаються не всі цього року на 18 студентів першого курсу тільки п'ять магістрів, які показали свої фінальні колекції. Іноді їх може бути і двоє.

Колекції випускників першого курсу
Колекції випускників другого курсу

Від цього цікавіше спостерігати за тим, які теми вибирають і які завдання вирішують студенти різних курсів. Цього року першокурсники складали об'ємні силуети з кольорових клаптиків і розсипів гудзиків. Другокурсники працювали над гібридним одягом, зібравши всю іконографію рейв-культури і переможного кемпу: безрозмірні флуоресцентні комбінезони, асиметричні сукні з різнобарвного нейлону і монструозні черевики на платформі.

Fernandо Miro

Драматичний вигляд мали роботи студентів третього і четвертого курсів. За задумом керівництва La Cambre, третьокурсники освоюють ази чоловічого гардероба, а студенти четвертого працюють з жіночим. Чоловікам молоді дизайнери пропонували ідеальні вбрання за мотивами зміненого спортивного одягу (іскросипний Фернандо Міро) і жіночні корпоративні силуети (величезні костюмні сорочки і спідниці з офісних піджаків у Марі-Адам Леенардт). Якщо узагальнити зміст цих колекцій, то ось він: у світі, який люто прагне стерти бар'єри гендеру, бути чоловіком весело і легкомисно, а бути жінкою, як і раніше, тривожно і травматично.

Marie Adam Leenaerdt

Напевно, не останню роль в цьому дискурсі зіграла Наталі Хан історик і теоретик моди брала участь в роботі зі студентами четвертого курсу. Надто вже добре і в унісон її підопічні зверталися з історичним костюмом, які отримали для роботи. У Клеманса Готьє всі моделі за винятком однієї оголеної були закуті в жорсткі лещата жакетів, суконь з фігуристими фіжмами і з картонної упаковки. Їх викочували на подіум на маленьких тачках як безправних натурниць.

Clemence Gautier

Маргарит Баррі доповнила довгі сукні з прозорого тюлю гумовими рукавичками символом побутової приреченості ідеальної домогосподарки. А дотепний Луї Аппельман зробив свою героїню заручницею жадібної машини споживання обчіпляв моделей серійними футболками і сукнями, насунувши їм на голову брендовані пакети з H&M. Такі дошкульні коментарі на тему ролі жінки в сучасному суспільстві заява куди більш сильна і смілива, ніж популярні футболки з феміністичними гаслами.

Marguerite Barroux

Цього року в журі випускного курсу La Cambre увійшли: креативний директор чоловічого підрозділу Lanvin, Лукас Оссендрейвер, права рука Рафа Сімонса в Calvin Klein, дизайнер Пітер Мюльє, фотограф П'єр Дебюшер і дизайнер Марін Серр. Їм треба було вирішити долю випускних оцінок для п'ятикурсників. Хоча, як пояснюють знавці, бельгійські школи уникають ранжирування своїх студентів: найкращих, як і найгірших, тут навмисне не оголошують.

Cyril Bourez

З п'яти випускних колекцій магістратури особливо запам'яталися дві. Випадковість чи ні, обидві вони мали справу з питаннями гендеру та політики тіла. 26-річний Кирил Буре з французького Лілля показав життєрадісну і на подив носибельну чоловічу колекцію-гардероб: светри-трансформери, пальта дивного відтінку фукції і широкі брюки з кишеньковими клапанами-подушками. Сюжет уявного батьківства (така була його тема) дизайнер висловив за допомогою крою – в кожен виріб впровадив його мініатюрну копію. Умовний батько ніс джемпер свого сина прямо під серцем – у вигляді накладки з такого ж маленького джемпера. У фіналі міні-показу двоє хлопців покидали подіум, зворушливо взявшись за руки.

Rebecca Szmidt

25-річна француженка Ребекка Шмідт присвятила свою випускну роботу долі курдських жінок. Їх барвисті костюми дизайнер вигадала на новий лад сукні та хустки-куфії трансформувала в обмотки з шарфів і палантинів різних забарвлень. Вони нагадували бондажні конструкції для зв'язування шібарі. Закритий костюм Шмідт розбавила деталями західного одягу (класичні поло і тренчі), розсікаючи на частини і відкриваючи сторонньому погляду частини тіла, які в традиційній арабській культурі не призначені для оголення. У цих розрізах дизайнер намагалася побачити сліди Марти Грем, революціонера сучасної хореографії. У неочевидному союзі референсів у Шмідт питання допустимого, можливого і доречного в поводженні з жіночим тілом висвітлене під новим кутом.

За іронією долі випускну колекцію Шмідт спостерігала з першого ряду інша випускниця La Cambre, молодий і дуже перспективний дизайнер Марін Серр. Серр працює з ісламською іконографією минулого року за сміливі експерименти в модернізації арабського костюма вона отримала головну нагороду престижного LVMH Prize. З барвистою і провокаційною колекцією Ребекка Шмідт рухалася в тому ж напрямку. На шоу La Cambre її погляд на жіноче тіло був переконливішим ніж інші.

Фото: Catwalkpictures (Dominique MAITRE)

Популярне на VOGUE