"Бо тільки язичницька давнина могла пробудити моє бажання. Бо це був світ минулого, бо це був світ, якого більше не існує", – саме з цих слів почався показ Gucci Resort 2020. На величезному полотні, розвішаному біля входу в Капітолійський музей, Алессандро Мікеле процитував французького історика і археолога Поля Вена.
Символізм і доречність цих слів – доповнюють як колекцію, так і локацію. Римський Капітолійський музей вважають першим музеєм у світі. Це місце було спроектоване Мікеланджело 1471 року і відкрите для відвідувань 1734-го. А 2019 року фантасмагоричні моделі Мікеле гуляли майже в темряві кімнатами будинку.
Спочатку весь антураж відповідав звичній для креативного директора Gucci естетиці, яка часто пронизує століття, а іноді навіть тисячоліття історії та мистецтва. Але це шоу стало поворотним моментом для Мікеле і свого роду збіркою всіляких цитат – від поезії Вільяма Блейка до трактатів професора Донни Гаравей. У середині показу, після пір'я, стразів і блискучих тканин, на подіумі з'явився фіолетовий жакардовий брючний костюм. На спині великими літерами було написано "Моє тіло – мій вибір". Через кілька образів з'явилася сукня кольору слонової кістки з вишивкою у формі матки, де замість яєчників були квітучі рожеві квіти. Доповнила цю тему важлива для італійців дата: "22.05.1978" – день, коли набув чинності закон про легальний аборт. Вона прикрашала кейпи, топи та спідниці.
На прес-конференції після шоу Мікеле вирішив пояснити ідею лінії: "Жінок потрібно поважати ... вони мають бути вільними у виборі того, що хочуть". Дизайнер сказав, що частина колекції була завершена за 24 години до шоу, як реакція на "останні новини", які сколихнули весь світ: на початку цього місяця в Алабамі, Міссурі, Огайо і Джорджії запропонували заборонити аборти.
Мікеле і, як наслідок, Gucci, займають тут чітку позицію проти репродуктивної несправедливості. Це не вперше, коли бренд підтримує соціальні рухи. Рік тому Gucci пожертвували 500 000 доларів для організації із запобігання насильства із застосуванням зброї. Але це шоу – перший раз, коли Мікеле так чітко висловив свою позицію.
Крім політики Мікеле щедро посилався на історичні сукні, накидав тогу на костюм і одягав чоловіків і жінок у червоні і білі накидки древніх римлян. "Було важливо організувати це шоу в Римі, – сказав дизайнер, – щоб вшанувати і прославити це місце свободи". Варто додати, що за допомогою Gucci Мікеле говорить з великою, різноманітною аудиторією, але ця колекція резонуватиме голосніше за інших з тими, хто розуміє, скільки всього поставлено на карту в питанні репродуктивних прав жінок. Його чутливість до проблеми неминуче вплине на дизайнерів і бренди, так само як його еклектика, естетика і індивідуальний стиль змінили імперію Gucci з моменту його призначення.