"А мене на тлі гусей", – перед початком показу Jardin Exotique гості наполегливо робили селфі в пишному українському антуражі. Натюрморти в стилі народної наївної картини, інсталяції з живими каченятами і гусьми, мальовнича гойдалка і фольклорні хороводи, – мізансцену на пустирі біля "Мистецького Арсеналу" для показу Jardin Exotique почали збирати за три дні до показу.
Бренд дотримує обіцянки представляти модні інтерпретації культур народів світу. Перша колекція Jardin Exotique була натхненна Сходом, нова весна-літо 2019 – Україною, а саме, святом Купала. Його креативний директор бренду Ліда Петрова називає головним "екзотичним садом" в нашій культурі.
У колекції використовували рустикальні фактури: схожу на домотканий льон, ніби вибілену на сонці, бавовну та квіткові сільські ситці. Дизайнер продовжує розвивати напрямок мережива ручного виробництва, яке використовує для знакових фартухів (гості показу носили такі з джинсами) і широких комірів.
У самій колекції елементи етно читалися не настільки очевидно. Це був мікс культур, в якому знайшлося місце очіпку з голландських портретів, українським розшитим сорочкам, західно-європейським блузам з високим коміром і манжетам чи кейпам з вафельної бавовни зі стилізованим принтом дерева життя, який зустрічається на рушниках. Наприклад, фінальна абсолютно богемна сукня створена під враженням від розшитої яскравим бісером вишиванки, але обрис квіткового шиття майстра повторили шиттям білим по білому, крій зробили більш вільним.
Основа колекції – сукні-сорочки і селянські блузи, доповнені сарафанами в підлогу і мереживними фартухами. На контрасті працювали жокейські костюми з жилетами. Моделі дефілювали з атрибутами селянського побуту: снопами, кошиками з яблуками, бідонами і загорнутим в хустку хлібом, в калошах або гумових чоботях.
"Магія купальського заходу", яку Ліда Петрова хотіла передати в новій колекції, зв'язала разом і гоголівську насиченість деталями, і вермеєрівську чисту красу. Кращого музичного супроводу, ніж живий виступ Даха-Браха – вони виконали хітові Baby і Карпатський реп – для такого театралізованого показу не можна було і придумати.
Текст: Тетяна Соловей
Фото: Марія Павлюк, Юрій Яцкулич