Сестри Анна і Юлія Граждан створюють колекції для впевнених і незалежних дівчат, а їхній бренд Drag & Drop випробовує смаки української публіки на міцність.
Сестри Аня і Юля Граждан могли би стати героїнями фільмів Софії Копполи чи Хармоні Коріна. Бунт молодості й драйв 90-х – це про них. Вони схожі й не схожі одночасно. Юлі 29, вона висока, смаглява і комунікабельна. Ані 26, у неї порцелянова шкіра, тонкі риси обличчя, як у Мії Васіковської, і звичка за можливості не вступати в розмови. Але, як усі по-справжньому близькі люди, вони ведуть одну розповідь на двох і закінчують фрази одна за одною. Їхній шлях в модний бізнес, як і в абсолютної більшості дизайнерів в Україні, – сюжет в дусі "через терни в терни". Обидві народилися і виросли в Одесі. Юля вчилася на фінансиста, Аня відвідувала художнє училище, але плани змінилися.Юля відкрила бар "Іскра" – культове місце, де заїжджі модниці в Junya Watanabe відривалися під хіти з YouTube, а дівчат з пристойних родин несли з літньої тераси разом з меблями. Аня, вирішивши кинути живопис, вирушила на курси шиття. Тоді ж сестри Граждан створили перший проект – шили божевільні шуби зі штучного хутра в кращих традиціях рейву 90-х і продавали їх через Instagram. Незабаром стало зрозуміло: потрібно братися за повноцінну колекцію. Аня залишилася в Одесі, щоб пройти курси закрійників (які так і не закінчила), а Юля вирушила в столицю – набиратися досвіду і готувати ґрунт для запуску бренду.
Проект Drag & Drop почався з сукні з бежевого оксамиту, який Аня пошила, а Юля стала вигулювати по київських вечірках. У цій історії і колір, і матеріал не випадкові: дизайнери навмисно грають зі стереотипними символами жіночності, включаючи до колекцій прозорий гіпюр, оксамит, штучні камені й використовуючи нюдовую колірну гамму. Юля розповідає: "Ідея в тому, щоб брати тканини з сумнівною репутацією, але створювати з них одяг, протилежний за змістом, – розслаблені речі, які дівчата могли б носити кожен день. Звичайно, мова не про всі дівчат, це особливий тип: вони повинні бути досить сильними й сміливими, щоб "приміряти" таке бачення жіночності".
На знімальному майданчику Vogue фотограф Кейт Андервуд, володарка одного з найбільш монструозних гардеробів в країні, підтверджує їхні слова – закохавшись в семпли, погрожує забрати їх собі й відвезти в Нью-Йорк. Осінньо-зимову колекцію сестри Граждан описують як вправу в створенні нової уніформи. Навесні в рамках ініціативи Антона Белінського One Day Project дизайнери представили її в Українському культурному центрі в Парижі. На презентації моделі виконували монотонні офісні ритуали: передавали один одному документи, ставили на них підписи й печатки перед тим, як відправити на заклання в шредер. "На нашому мудборді було багато стоп-кадрів з російських фільмів на кшталт детектива "Ера милосердя" братів Вайнерів і робіт Олексія Балабанова, – розповідає Аня. – Але ми також спостерігали за тим, як одягаються українські жінки, й намагалися поглянути на їхні звички під новим кутом".
Новий кут від Drag & Drop – це тренчі на чоловічий манер зі штучної шкіри пітона отруйно-жовтого кольору, масивні дублянки до підлоги, вдягнені поверх обтягуючих смугастих трико, гіпюрові сукні на шнурку-кулісці та жилети з багатофункціональними кишенями, створені під враженням від стилю московського інтелектуала Анатолія Вассермана. Таке поєднання ексцентричного й прозаїчного оглядач американського Vogue Ліана Сатенштайн назвала новим "емансипованим сексуальним одягом". Мотиви сексуальності з'являються в колекціях Drag & Drop і у вигляді дрібного принта з надписом SEXY на водолазках і боді, який перекочував на речі з онлайн-простору (назва інстаграм-сторінки дублює адресу сайту draganddrop.sexy). "Я завжди була проти того, щоби називати марку власним іменем, – розповідає Аня. – Коли Юля запропонувала назву Drag & Drop (комп'ютерний термін, що описує спосіб завантаження зображень. – прим. Vogue), домен .com для розміщення сайту був уже зайнятий, тому з варіантів, що залишилися, ми вибрали найкращий".
Повсякденний київський кітч в поєднанні з референсами з радянських фільмів і програм кабельного телебачення часом може здаватися занадто складною чи, використовуючи улюблене формулювання сестер Граждан, дивною комбінацією. Але вони впевнені, що наш специфічний культурний багаж – головна зброя в руках молодих дизайнерів. Юля пояснює: "Перебуваючи в Україні, нам легше привернути увагу міжнародної преси, ніж тим, хто живе і працює в Європі. Для всього світу ми, як і раніше, екзотика, і наше минуле – це те, що робить нас цікавими. Рано чи пізно ажіотаж навколо моди Східного блоку і пострадянської естетики стихне – це вже відбувається. Але від цих кодів нікуди не втекти: вони – частина нас, нашого покоління. Ідеї у всіх одні, але інтерпретації різні".
Фото: Cate Underwood
Стиль: Venya Brykalin
Асистент стиліста: Vika Filipova
Макіяж: Vitalia
Зачіски: Pavel Lotnik
Модель: Yulia Musieichuk @L-Models
Читайте також: