В Бухаресті вже втретє відбулася важлива подія для модної індустрії всього регіону — Mercedes-BenzBucharestFashionWeek, у розкладі якої помітне місце посідають українські дизайнери. Редакція VogueUkraine відвідала Тиждень моди в Бухаресті сезону весна-літо 2026 — ділимося враженнями.
Особисто для мене перші відвідини Mercedes-BenzBucharestFashionWeek стали суцільним натхненням — модний дискурс тут органічно поєднався з еклектичною красою самого Бухаресту. Старовинні будівлі, створені видатними італійськими та французькими архітекторами, у румунській столиці сусідять із будинками радянської доби, а місцеві дизайнери обирають найцікавіші з них для проведення власних шоу, відкриваючи їх гостям. За три дні Тижня моди свої колекції на MBBFW продемонстрували понад 20 румунських дизайнерів, а також представники модної сцени України, Молдови, Грузії.
Головний подіум був розташований у TheNationalMuseumofArtofRomania. Серед румунських брендів, що представили свої колекції, — Rxquette, Borbala, DianaMilkanova, RafaelaPestritu, SamanLoira, Murmur, Medeea та інші. Бухарест також радо зустрічав дизайнерів з Молдови, серед яких — KateaGri, Valentina, Vidrașcu, L.Storojuc, YuliaEfros, OkKino, Грузія була представлена брендами Tatuna та Lado Bokuchava
15 жовтня, у перший день показів, публіка особливо очікувала на шоу Almaz. Цей молодий румунський бренд представив колекцію весна-літо 2026 у незвичній локації — в ангарі на території старого аеродрому. Перед шоу на гостей чекав перформанс із моделями біля вінтажної автівки, виступ репера, далі сам показ, який здивував своїм масштабом.
У колекції переважали образи, що поєднували французький шик із повсякденністю. Моделі дефілювали в шкіряних бомберах та жакетах із широкими плечима у комбінації з напівпрозорими сукнями й спідницями, що створювали відчуття, ніби дівчата щойно прокинулися, накинули на плечі куртку і рушили завойовувати світ. Колекція була побудована на поєднанні контрастних фактур — мережива, шовку та шкіри, що транслює образ впевненої в собі незалежної жінки, яка любить провокувати й експериментувати.
Україну в Бухаресті цього разу представляли GUDU та KSENIASCHNAIDER — бренди з яскравим впізнаваним стилем, які продовжують вдосконалюватися у вибраних напрямках від сезону до сезону. Ксенія Шнайдер знову продемонструвала, скільки можливостей для дизайнера надає денім — апсайкл-моделі, геометричні форми та "кудлаті" джинси стали основою нової колекції. Легкості та весняного настрою дизайнерка додала за допомогою квіткових принтів, а також печворка — іще однієї візитівки KSENIASCHNAIDER.
Мій фаворит Тижня моди в Бухаресті — бренд GUDU. Дизайнер ЛашаМдінарадзе показав виважену й збалансовану колекцію, яка вирізняється складністю та точністю крою. Особливо привертають увагу жакети — кожен із них хочеться роздивлятися в деталях. Високі плечі, виразно підкреслена талія, вивірена гра пропорцій — на створення кожного з них йдуть години роботи у київському ательє марки.
Майстерний тейлоринг у колекції поєднується з делікатною й сучасною жіночністю — скульптурними корсетами, асиметричними топами зі складним драпіруванням чи блискучими сукнями, розшитими сріблястими лелітками. Але сучасна жінка повинна встигати все, тому Мдінарадзе для стилізації деяких образів додав кросівки adidas, які зробили стримане та навіть строге вбрання більш розслабленим. Більше про показ GUDU весна-літо 2026 читайте за посиланням.
Іще одне шоу, яке привернуло мою увагу, — румунського бренду VOL (VESTIAIRED’UNOISEAULIBRE). Місцем його проведення стала старовинна вілла з критим басейном, посередині якого був збудований подіум із дзеркальною сріблястою поверхнею. Моделі проходили подіумом від краю до краю басейну, заповненого водою — гості роздивлялися образи, затамувавши подих. Купальники, напівпрозорі довгі сукні, світлі елегантно-розслаблені костюми-двійки, сумки у формі сфери — все це на фоні блакитного кольору води нагадувало про літо на Лазуровому узбережжі.
Показово, що третій день Mercedes-BenzBucharestFashionWeek завершився серією зустрічей дизайнерів із баєрами з різних країн Європи — формат, який є беззаперечно цінним, зокрема для молодих модних марок. Така уважність організаторів до брендів-учасників свідчить про справді турботливий, стратегічний підхід — і дарує впевненість, що колекції резидентів Mercedes-BenzBucharestFashionWeek уже незабаром побачать на різних ринках світу.
Текст: Юлія Костецька