"Це справжня підробка модного показу, — заявив Демна Гвасалія напередодні презентації відео для своєї колекції Balenciaga весна-літо колекції 2022 Balenciaga з назвою Clones. — Все в найкращих правилах поширення інформації в мережі — ми бачимо не те, що є насправді, не розрізняємо справжнього від підробки".
Художниця Елайза Дуглас — яка регулярно відкривала й закривала покази Balenciaga з моменту виходу першої колекції Гвасалії для Дому восени 2016 року — дефілює в жіночому й чоловічому одязі на білому подіумі перед одягненою в чорне публікою. Але, як виявилося, її не було "там", власне, як і всіх "гостей". "Це шоу, якого ніколи не було, — каже Гвасалія. — Але одяг справжній, його справді було зшито".
Продюсер відео Квентін Деронзьє підробив зовнішність Дуглас за допомогою фотограмметрії, комп’ютерної графіки її відсканованого обличчя, площинного відстеження, ротоскопіювання, машинного навчання і 3D-моделювання. Читаючи це, мимоволі згадуєш про старі добрі пресрелізи, у яких говорилося про косий крій, драпування, загадкове плетіння, вишивку й натхнення. Нині ми перебуваємо в новому світі, здебільшого через те, що всім дизайнерам довелося боротися з 15-місячною пандемією, що перешкоджає проведенню реальних шоу-заходів. Гвасалія, наприклад, радо скористався можливістю ще більше перенести Balenciaga у сферу багаторівневої розваги, що генерує діалоги й меми. Він почав консультуватися з технічними фахівцями задовго до того, як цим почали цікавитися інші.
Що стосується самого одягу, то в межах колекції було створено так званий Hacker Project — як відповідь на колекцію Gucci, проєкт Balenciaga "вкрав" класичні форми сумок Gucci й перевидав їх з монограмою BB замість GG, точно так само, як Алессандро Мікеле відтворив візерунки Демни й діагональний брендинг у своїй останній колекції. Ремінь з пряжкою GG, бестселер Gucci, також було перероблено з буквами BB. "Ми з Алессандро дуже різні, — зауважив Гвасалія. — Але нам обом подобається ставити під сумнів всю цю тему, що стосується брендингу та присвоєння... тому що це роблять усі, кажуть вони про це чи ні".
На одній із сумок свідомо видніється напис "Це не сумка Gucci" — відсилання до картини Рене Магрітта "Віроломність образів" 1929 року. Сумніви у вірогідності того, на що ми дивимося, тривають у мистецтві з часів сюрреалізму. У результаті в колекції Balenciaga вийшов абсолютно оксюморонний набір "справжніх підробок" для наших спотворених часів.
Звісно ж, на подіумі було представлено й багато знакових для Гвасалії речей: одяг великих розмірів і oversize-пальто, вільні сукні з принтом, гігантські пуховики, худі, вуличний одяг, кіберготичний денім, строге елегантне вечірнє вбрання. Разом з ними був представлений широкий асортимент оригінальних аксесуарів Balenciaga: від перевидання колаборації Crocs до прикрас з діамантами у вигляді бантів з архівів Дому.
Після показу Clones у Balenciaga заплановано прямо протилежне: показ довгоочікуваного першого показу високої моди в реальному житті в Парижі на початку липня. Це буде наступний великий творчий крок уперед Гвасалії. Одне можна сказати напевне: у кутюрній колекції точно не буде місця підробкам.
Переглянути всю колекцію Balenciaga весна-літо 2022.