Медійний простір вибухнув новиною про те, що відтепер стюардеси авіакомпанії SkyUp працюватимуть у кросівках, а не на підборах, а замість обтислих спідниць одягнуть комфортні брючні костюми, які для них розробив бренд GUDU. Розповідаємо докладніше про цю колаборації та згадуємо інші яскраві приклади співпраці модних марок і авіакомпаній.
Лаша Мдінарадзе, співзасновник українського бренду GUDU, став автором нової форми для стюардес авіакомпанії SkyUp. Дизайнер, що відомий своєю прихильністю до строгого крою й підкреслених ліній, але водночас вирізняється сміливим поглядом на образ сучасної жінки, розробив лекала для костюмів, які поєднують у собі костюмну класику й функціональність, потрібну для комфорту стюардес. Замість традиційних тканин було вибрано щільний трикотаж, що не обмежує рухів, але чудово тримає форму й відповідає актуальній сьогодні естетиці soft tailoring. Для міжсезонного періоду дизайнер доповнив образ пальтом з екошкіри з акцентом на талії та плечах з колекції осінь-зима 2021/22.
Кураторка проєкту Ольга Цареградська (Frame Fashion Consultancy) розповідає, що під час численних інтерв’ю зі стюардесами вони зрозуміли головне — багато які елементи їхньої уніформи абсолютно не відповідають духу часу й банально заважають працювати. Наприклад, капелюх псує волосся під час кріплення, хустку на шиї потрібно постійно поправляти, а в обтислих костюмах стюардеси часто відчувають до себе нешанобливе ставлення. "Стюардеси весь час рухаються, тому одяг має бути їхнім продовженням, вони мають почуватися розкуто, але водночас бути певними, що впродовж дня їхній костюм не втратить пристойного вигляду, — розповідає Лаша Мдінарадзе. — Під час роботи над проєктом мені було важливо знайти цей баланс". Доповненням до костюмів GUDU стануть шовкові хустки Gunia Project і класичні кросівки Nike. "Поява останніх в образі стюардес мала ефект вибухлої бомби — уперше зручність стюардес було поставлено на перше місце і це титанічне зрушення, що точно вплине на всю індустрію, – додає Цареградська. – Ми щасливі, що керівництво компанії позитивно сприйняло цю ідею".
Крістобаль Баленсіага завжди вважався одним з головних візіонерів у світі моди, що передбачав і випереджав глобальні тренди. Цей статус він підтвердив у 1969 році співпрацею з авіакомпанією Air France, створивши для її стюардес нову уніформу. У цій колаборації іспанський дизайнер виявив увесь свій хист до створення позачасових і лаконічних образів, які й сьогодні мають вельми актуальний вигляд.
Баленсіага запропонував дві версії форми — зимову й літню. Першу було зшито з міцної темно-синьої саржі, а літній костюм було запропоновано також у рожевому забарвленні й з короткими рукавами. Уже тоді кутюр’є підкреслював всю важливість простоти носіння, але водночас завжди пам’ятав про якість.
Шістдесяті запам’яталися ще однією яскравою колаборацією — шанувальник графічних та ексцентричних принтів Еміліо Пуччі створив уніформу для стюардес Braniff Airlines, що стала ідеальною ілюстрацією всієї моди цього десятиліття. Безтурботний настрій 1960-х тут виявився не тільки в автентичних строкатих принтах Emilio Pucci, а й у самому дизайні. Замість звичних костюмів-двійок — зі штанами або спідницями — італійський дизайнер представив лаконічні сукні в парі з вузькими штанами або колготами, малюнок на яких повторював забарвлення основної частини образу.
Команда Braniff Airlines вельми чутливо реагувала на зміни в моді. У середині 1970-х ця авіакомпанія запросила для створення нової форми американську зірку — Роя Голстона, який одягав тоді Лайзу Міннеллі й Жаклін Кеннеді. Тепер стюардеси цієї компанії були вдягнені в елегантні костюми приглушених натуральних відтінків, що гармонували з внутрішнім оздобленням літаків. За задумом авторів, такий візуальний хід мав уселяти в пасажирів спокій і впевненість.
Virgin Airlines — авіакомпанія, відома своїм провокаційним підходом у комунікаціях, під час вибору fashion-партнера не зрадила власні принципи. Створити уніформу для своїх стюардес керівництво цих авіаліній у 2014 році довірило вічній бунтівниці Вів’єн Вествуд. Британка із завданням впоралася на відмінно — фірмовий червоний колір Virgin Airlines вона зробила ще чуттєвішим. Силуети також у неї вийшла вельми принадними, а своє англійське походження Вествуд підкреслила за допомогою асиметричних шлярок на блузках.