Журнал: інтерв’ю з парфумером Chanel Олів’є Польжем
" У мене інтерв’ю з молодшим Польжем", – сповіщаю колег. Усі реагують однаково – так, ніби я оголосила, що їду до Роберта Дауні-молодшого. І тільки під час зустрічі розумію, чому: молодий Польж нагадує кінозірку – високий, усміхнений, стрункий, з оксамитовим поглядом і густими віями. Він не схожий на людину, яка працює, схилившись на пробіркою, тямить у формулах і тримає у пам’яті декілька тисяч парфумерних нот. Але враження бувають оманливими.
У молодого за парфумерними мірками Польжа (йому ще немає 40) – слава бездоганного і зрілого "носа". Офіційно він є автором близько ста ароматів, серед яких є справжні зірки: Armani Code, Flowerbomb, La Vie est Belle. На запитання, яким він пишається найбільше, відповідає: "Я узагалі не в захваті від думки про те, що роботою треба якось по-особливому пишатись. Хіба що виокремив би Dior Homme: він був добрим поштовхом у моїй кар’єрі". Схоже, що скромність в Олів’є від батька: Польж-старший, досягненнями якого є Egoїst Platinum, Coco, Sycomore, № 5 Eau Première і уся родина Chance, також губиться, коли навіть злегка натякаєш на його геніальність. "Коли починаєш собою пишатися, перестаєш шукати і робити щось нове й вартісне", – каже Олів’є.
На посаді штатного парфумера Chanel він замінив батька не так давно, але вже встиг створити новий аромат в родині Les Exclusifs. Новий аромат Misia, присвячений подрузі і суперниці мадемуазель Шанель Місе Серт. Він вийшов дорогоцінним, витонченим, але по-доброму стриманим: пахне фіалковою пудрою, ірисами, сумішшю грасських і турецьких троянд. Критики поставились до нього прихильно, а подекуди навіть із захопленням.
"Ніс" Дому Chanel Олів'є Польж і бьюті-редактор українського Vogue Альона Пономаренко
У нового Chance зовсім інший настрій. Він відкривається, як пляшка доброго шампанського – бадьоро, різко, майже з ляскотом. За цей невеликий ольфакторний вибух відповідають нотки грейпфрута і червоного сицилійського апельсина. Цитрусова літня свіжість не зникає, а триває майже стільки ж, скільки відчутний сам аромат, періодично відливаючи прохолодним ветивером і благородною сумішшю ірисових і кедрових ноток. У серці аромату – жасмин і білий мускус. Цей вимогливий, сексуальний і скупий акорд – спільний для всіх ароматів Chance. Для мене було несподіванкою, що саме їх, а не легенду № 5, в Україні купують найкраще. Хоча в усьому світі – навпаки.
Мадемуазель Шанель говорила, що шанс дається тільки тому, хто вміє його розпізнати. У юного Польжа все було не так. Його шанс стати парфумером був надто очевидним: він народився у світовій парфумерній столиці Грассі; йому було усього чотири роки, коли його батько отримав високу посаду в Chanel. Здавалось, що доля і кар’єра хлопчика визначена наперед. Проте, як і більшість дітей відомих батьків, він намагався знайти свій шлях: грав на фортепіано, вивчав історію мистецтва і збирався вступати в Школу дизайну в Парижі.
Утім, щось пішло не так. Справа в тім, що студентом він проходив практику в лабораторії ароматів Chanel: зважував есенції і абсолю, вивчав ароматні молекули, з який складалися парфумерні формули. І раптом – клац! Замість Школи дизайну Олів’є поїхав стажуватися в Грасс, в Дім Charabot, де виготовляють парфумерні інгредієнти. За дивним збігом обставин саме там, ще до того як приєднатися до Chanel, провів рік Ернест Бо, автор Chanel № 5. Стажер Польж працював на фабриці, старанно перемелюючи стручки ванілі, розмочуючи сухий югославський мох і усе глибше занурювався у парфумерію. А потім почалось: два роки в Швейцарії, присвячені створенню композицій, робота в парфумерному гіганті IFF, кар’єра в Нью-Йорку. Йому було усього 19, коли він створив свій перший аромат – La Perla Blue – і 29, коли вийшов Dior Homme, який забезпечив йому світову славу. Саме Тоді Польж вигадав для бутикової серії ароматів Guerlain Cuir Beluga, який сьогодні актуальний не менше, ніж 10 років тому. У 2013-му він приєднався до свого батька і Крістофера Шелдрейка, які склали парфумерну команду Дому Chanel.
Польж впевнений, що нюх можна розвинути – треба вдихати різні аромати і намагатися їх описати. Він вважає, що ароматні смаки родом з дитинства, що вони здатні розбудити спогади й емоції, і що ноти ми розпізнаємо навіть не стільки носом, скільки серцем і розумом. Польж каже, що ніколи не мріяв стати парфумером, як батько, але буде радий, якщо одного разу його діти вирішать піти шляхом батька.
Як і у будь-якого відомого парфумера, у Польжа є ольфакторний підпис і улюблені нотки, з якими він працює по-особливому віртуозно. Але Олів’є каже, що найкращий спосіб вигадати нове – піти незвіданим шляхом, вийшовши із власної зони комфорту. І додає, що парфуми, як і одяг, – це спосіб розповісти щось про себе. Насамкінець я запитую, який аромат йому подобається на жінках. "Це залежить від жінки", – заразливо сміється він.