КУПИТИ КВИТКИ

Репортаж з виставки Le Grand Numéro de CHANEL

У Парижі відкрилася виставка Le Grand Numéro De Chanel. Забудьте все, що ви знали про виставки в принципі, Chanel влаштував феєрію. Редакторка краси VOGUE UA Альона Пономаренко побувала на відкритті та розповідає про свої враження.

Реклама.

Почну з поганих новин: у грудні вільних слотів на виставку вже немає. Але якщо ви в Парижі, припиніть читати цей матеріал та сходіть зареєструйтесь за посиланням, з кожною секундою слотів лишається все менше. Проте є й добра новина: навіть якщо у вас немає квитка, можна встати в "живу чергу" перед Гран Пале Ефемер – і все ж потрапити на виставку.

Ажіотаж навколо відкриття шалений: про це говорять усі навколо. Маю сказати, не випадково: виставку готували рік усе заради того, щоб вона проіснувала всього три тижні.

Тома Дю Пре Де Сент Мор, креативний директор парфумерно-косметичного та ювелірно-годинникового напрямків Chanel (інтерв'ю з яким уже скоро з'явиться на VOGUE UA), каже, що все прекрасне — швидкоплинне.

Очевидно, він не має на увазі Chanel #5, який торік відсвяткував 100-річний ювілей, і досі залишається найвпізнаванішим ароматом світу.

Виставка вражає розмахом навіть на фоні казкового Парижу. Але я приїхала на Le Grand Numéro De Chanel з Києва з його обстрілами, відмиканнями світла, води та перебоями зв'язку, і контраст між повсякденням українців та святом мирного життя разючий. З кожним рядком цього репортажу хочеться занурити всіх нас у ту казку, що створили в Chanel. Тому влаштовуйтесь зручніше, ми починаємо.

Початок

Після черги на вході (треба починати насолоджуватися вже, адже немає способу провести час краще, ніж у черзі в паризький музей або виставкову залу), та перевірки на безпеку, як в аеропорту, треба здати речі в гардероб — не будете ж ви робити найкращі фото свого життя у верхньому одязі.

Перші двері — і ми опиняємось у казковому просторі. Тут цирковий оркестр, труби й валторни, а також шпрехшталмейстер у вбранні з позументами. Він примудряється одночасно керувати оркестром, танцювати, робити селфі з гостями та запрошувати у казковий світ Le Grand Numéro De Chanel. Свято починається.

Головна сцена

Центральний простір виставки — це фактично арена. Адже Le Grand Numero — це не лише про магію чисел, серед яких №5, №19 та №22, а ще й про перформанс, вистави, циркові або артистичні номери. Це дуже красивий оммаж Габріель Шанель, яка починала саме на сцені: там вона здобула свій знаменитий псевдонім Коко. Це був Мулен, 1901 рік.

Тут усе влаштовано за принципом круглої циркової арени (або рулетки в казино): в центрі — "шатро" з символами Дому, а по колу — велетенські флакони парфумів CHANEL, виконані в білому. Форми легко впізнаються навіть без назв: Chanel Chance, Bleu de Chanel, Chanel #5, Les Exclisifs de Chanel, Coco Mademoiselle, Gabrielle.

Приручений лев чемно тримає лапою золоту кулю, — і це натяк на знак Зодіаку Мадемуазель, яка народилася 19 серпня. А ще леви — символи удачі та сили.

Цей простір — фантастична фотозона. В кожному, навіть випадковому кадрі, – найвища концентрація краси.

Уздовж "бортика арени" — постійно діючий перформанс: контемпорарі танцюристи рухаються в своєму ритмі, іноді взаємодіють одне з одним, іноді вибудовують пластику навколо велетенських флаконів Chanel. Мадемуазель завжди була поціновувачкою мистецтва.

№5

Жодних перебільшень, це найкрасивіша частина Le Grand Numero. Ба більше, вона надзвичайно насичена інформацією (а її за 101 рік існування CHANEL № 5 накопичилась неймовірна кількість).

Обличчями парфуму в різний час були зірки першої величини, від Ніколь Кідман та Жизель Бюндхен до Бреда Пітта та Мерілін Монро. На виставці можна побачити сукню, в якій Маріон Котійяр знялась у рекламі CHANEL N°5 режисера Йохана Ренка у 2020 році, а також костюм Червоної Шапочки, що його вдягала Естелла Воррен в кампанії Le loup режисера Люка Бессона у 1998-му.

Зліва: сукня Маріон Котійяр в рекламі CHANEL N°5 (реж. Йохан Ренк, 2020; справа: костюм
Червоної Шапочки (вик. Естелла Воррен, філь Le loup, реж. Люк Бессон, 1998. Все – спадщина CHANEL, Париж.
На передньому плані: сукня Маріон Котійяр в рекламі CHANEL N°5 (реж. Йохан Ренк, 2020; спадщина CHANEL, Париж.
Ліворуч: костюм Червоної Шапочки (вик. Естелла Воррен, фільм Le loup, реж. Люк Бессон, 1998; праворуч: костюм, який вдягала Кароль Буке для знімання CHANEL N°5 (реж. Рідлі Скотт, 1986); на задньому плані: сукня, яку Ніколь Кідман вдягла для знімання у рекламному фільмі CHANEL № 5 (реж. Баз Лурман, 2004). Все – спадщина CHANEL.Париж.

Для більшого занурення прочитайте матеріал "Історія в обличчях: знаменитості в рекламі Chanel №5".

N°5 Зліва направо: Маріон Котійяр в рекламній кампанії № 5, фото: Стівен Майзел, 2022; Лілі-Роуз Депп у рекламній кампанії № 5 LEau, фото: Карім Садлі, 2016; Жизель Бюндхен в рекламній кампанії № 5, фото: Патрік Демаршельє, 2014 та 2015; Одрі Тоту в рекламній кампанії № 5, фото: Домінік Іссерман, 2009; Ніколь Кідман в рекламній кампанії N°5, режисер Баз Лурманн, 2005. Все – CHANEL

Знаменитий портрет Габріель Шанель, який ми десятки разів бачили в різних джерелах, — робота видатного фотохудожника Бориса Липницького, якого помилково вважають російським митцем. Насправді, Липницький народився в Острі біля Києва та переїхав у Париж з родиною. З початку 20-х до 60-х він фотографував усю богему Парижу: Моріса Равеля, Поля Пуаре, Бріжит Бардо, Сержа Генсбура, Пікассо тощо. Пізніше на місці його студії на вулиці Колізе, 40 у Парижі, відкриється легендарна фотостудія Harcourt.

Тут також можна знайти безліч артефактів. До прикладу, "бензоколонка" CHANEL #5, яку зробив митець Ерік Салін.

Бензоколонка CHANEL № 5. 2019. Колекція CHANEL © Erik Salin Burton Morris;
© Burton Morris Studios
Флакон CHANEL N°5, ірано-американський художник Y.z. Kami (Кямран Юсуфзаде), фото: Roe Ethridge; Chanel N°5 в жовтому жакеті, колекція 2009 (Roe Ethridge & Andrew Kreps Gallery, New York; "Флакон Chanel, що прогулюється" (2005, Laurie Simmons).

Незабутнім для мене став атракціон, де можна зайти в кабіну та відчути себе в хмаринці однієї з версій Chanel #5: Eau de Toilette, Eau de Parfum, L'Eau, Eau Premiere.

Chance

Chance — аромат, присвячений удачі. Не просто очікуванню на усмішку фортуни, а, так би мовити, невпинним колабораціям з нею.

Ця зона оформлена у вигляді гримерки. У шафах висять балетні пачки, туалетні столики осяяні спеціальними лампами; візажисти пропонують зробити макіяж (звісно, засобами Chanel), а поруч розминаються артисти балету.

Тут працює казино, де можна виграти симпатичні призи. Рулетка, ставки, круп'є, жетони (їх роздають на вході), виграші — все по-справжньому.

Bleu

Зона Bleu – це мегаполіс.

Вона має такий вигляд, наче це знімальний майданчик всіх тих розкішних промороликів Bleu de Chanel, де головний герой пірнає у воду або ширяє нетрями великого міста.

У "Мегаполісі" є парфумерний бар (там можна спробувати всі версії аромату) та музичний автомат з композиціями, присвяченими синьому, різних років. Я вибрала "Blue Moon" by Ella Fitzgerald.

"Мегаполіс" поділений на чотири райони, кожен — присвячений одному з фланкерів Bleu de Chanel.

Coco Mademoiselle

Ця частина експозиції присвячена однойменному аромату та осяяна таким загадковим золотаво-рожевим кольором, що підсвічує шкіру і очі.

За довгим хвилястим коридором нас зустрічає велетенська шахова дошка, де замість фігур — інтерактивні колони. Треба набрати шифр (навіть не даю підказок, бо не помилиться навіть дитина) — і отримаєш передбачення, яке конче необхідне кожному і кожній з нас. Вибачте, спойлер. Це 'YOU GOT THE POWER'.

Наступна кімната представляє Мадемуазель як шпіонку з циклу фільмів про Джеймса Бонда: розкішний одяг апре скі, окуляри, сноуборди — квінтесенція розкоші. Серце б'ється частіше в цьому просторі.

Льодоруб з лого Chanel — що може бути більш звабливим та надлишковим? Я не знайшла відповіді. Але досі роздивляюся фото з камери телефона.

За рафіновано-шпигунською кімнатою — довгий гічкоківський коридор. Ніші в стінах, старомодні телефонні апарати, записники та дзеркала в золотих рамах. Звісно, коридор буде переповнений гостями виставки, але спробуйте підняти слухавку та впіймати власні очі в дзеркалі.

Les Exclusifs

Кожна зона по-своєму сповнена почуття гумору, але тут я майже зриваюся на сміх: перше, що бачить гість, потрапляючи в цей простір, — канапка психотерапевта. Він у білому халаті, запитує про щось пацієнта, робить нотатки в блокноті. З подушкою під головою на кушетці зручно влаштувався "пацієнт" (на його місці може бути кожен), який за результатами "діагностики" отримає "рецепт" на один з 26 ароматів колекції.

Для мене стає сюрпризом, що про цю колекцію, яка продаєтся в бутиках, знають не всі, – адже назви Sycomore, La Pausa, #19, #22 тощо знайомі кожному.

Gift Shop

Офіційно це не зона виставки, але пропустити її не можна: тут можна знайти безліч артефактів, випущених обмеженим накладом. Вони були виготовлені спеціально для виставки та більше ніколи не будуть повторені. Парфумерні шахи у вигляді чорно-білих флаконів парфумів; пазли; набір для вишивання з зображенням Chanel #5... Покупки упаковують в sustainable-торби з лого Chanel. Знаю, це звучить як пряме заохочення до шопінгу, але хто ми такі, щоб протистояти магічній силі Chanel.

Таймінг

На сайті пишуть, що час візиту на виставку — півтори години. Що я можу сказати. Я б залюбки провела там увесь день.

Коли: з 15 грудня 2022 по 9 січня 2023

Де: Grand Palais Éphémère (Place Joffre, 75007 Paris)

Вхід: безплатний, за попередньою реєстрацією на grand-numero.chanel.com

ВАЖЛИВО: Навіть якщо вільних слотів немає і вам не вдалося забронювати квиток, потрапити на виставку все одно можливо: треба просто прийти та встати в чергу. Вдягайтесь тепло, на вулиці зима.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.