До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Мода на канабіс у б'юті-індустрії скінчилася так само швидко, як і почалася

Після 2017 року канабідіол (CBD) захопив індустрію краси. Згідно з даними платформи споживчого аналізу Spate, пошукові запити "CBD beauty" досягли піку в грудні 2019 року. Однак, попри здатність заспокоювати шкіру, нюанси продажів та рекламування продукції змусили низку брендів відмовитися від використання CBD у своїх засобах.

Дослідження, що проводилися після 2017 року, підтверджували користь CBD для шкіри; дерматологи здебільшого погоджувалися, що CBD, лагідний до шкіри, а багато лікарів вважали його дію цілющою у лікуванні акне та екземи.

Реклама

"Швидко зростає кількість доказів, які обумовлюють використання різноманітних канабіноїдів — зокрема природних, що виробляються ендоканабіноїдною системою в організмі людини, — у догляді за шкірою", — зауважив Адам Фрідман, професор дерматології та директор трансляційних досліджень зі Школи медицини та медичних наук Університету Джорджа Вашингтона в інтерв'ю Allure 2018 року.

Деякі дослідники навіть розглядали потенційну здатність інгредієнта лікувати рак шкіри: дослідження, опубліковане в Британському фармакологічному журналі десять років тому, показало, що CBD буквально "вимикає" неконтрольоване зростання клітин шкіри, пов’язане з деякими видами раку.

Можливо, не менш переконливим, ніж ці потенційні переваги, був міф, який охоче роздмухували маркетологи краси: чи може та сама речовина, від якої ви здатні захмеліти, бути секретом сяйливої, м’якої, гладкої та юної шкіри? (До речі, ні: CBD дуже відрізняється від THC (тетрагідроканабінолу), психоактивної сполуки, яка міститься в канабісі та викликає "сп'яніння").

Як пояснювала в інтерв'ю VOGUE UKRAINE дерматологиня-косметологиня GlyMed Plus Ганна Богачова, (CBD) канабідіол — це природний рослинний екстракт: він не впливає на психіку людини, але знімає свербіж і біль, омолоджує й оздоровлює шкіру. Канабідіол є не тільки в коноплях, а й інших рослинах — в алое, какао, чорному перці, але в б’юті-індустрії застосовують саме коноплі: там вища кількість канабіноїдів.

"Дехто думає, що коноплі й марихуана — це одне й те саме, просто синонімічні назви однієї рослини, пояснювала Ганна. — Рослини синтезують канабіноїди точно так само, як і наше тіло; вони дуже подібні до власних канабіноїдів людини й прекрасно сприймаються, особливо шкірою. І хоча це рослини одного сімейства Cannabis Sativa, їхній вплив та активні інгредієнти — абсолютно різні. Канабідіол — екстракт з конопель, який підтримує, оздоровлює, відновлює. А тетрагідроканабінол з марихуани впливає на психіку й маскує симптоми".

У багатьох країнах CBD та засоби, що його містять, не дозволені законом або доступні лише за рецептом. Та навіть якщо з законодавчими обмеженнями жодних проблем немає, вони можуть спричиняти суспільний резонанс. До того ж ще однією проблемою є просування в соціальних мережах, алгоритми яких часто блокують сторінки брендів, які пропонують придбати той чи інший товар з канабісом, нехай це навіть цілющий канабідіол (CBD), який не змінює свідомості та не викликає звикання.

З огляду на те, що інтерес до косметичних засобів на основі CBD продовжував зростати, 20 квітня 2021 року Allure опублікував шопінг-гід, до якого додав 21 косметичний продукт із CBD, зокрема мийний засіб, дезодорант і олію для шкіри голови. Сьогодні, трохи більше ніж через два роки, 13 із перерахованих продуктів — приблизно дві третини — вже зняті з виробництва. Надходження релізів про нові сироватки, креми для повік і блиски для губ із CBD, які колись заполоняли скриньки редакторів Allure, значно сповільнилося або навіть геть зникло.

Lord Jones, бренд, який вважався лідером у косметичному просторі CBD (і чиї настоянки та жувальні цукерки стояли рядками на столах багатьох редакторів краси), припинив діяльність у США в травні. Його дочірній бренд Happy Dance, співзасновником якого була акторка Крістен Белл, повністю закрився. CBD beauty, здається, закінчився так само швидко, як і почався. Що сталося?

Якщо ви вважаєте догляд за шкірою з CBD просто ще одним трендом у сфері краси, ви можете подумати, що відповідь очевидна: як і будь-яка тенденція, вона віджила своє. Ви частково праві. Колишній улюбленець індустрії, CBD, яким збагачували туалетний папір (!), додавали до складу тканин (легінси та простирадла з CBD), схоже, справді добряче набриднув, проте є і ще щось.

У 2019 році Кейсі Джорджсон запустила косметичний бренд Saint Jane з одним флагманським продуктом: Luxury Beauty Serum, олією для обличчя, що містить 500 мг CBD. "Бути засновницею бренду, який додає канабіс у свої продукти, в 10 разів важче, — каже Джорджсон. — Нам довелося витратити додатково тисячі доларів, щоб просто зареєструвати продукт".

За словами Джорджсон, Facebook заблокував рекламні інструменти під час перших днів рекламної кампанії бренду. Не дивно, додає вона, що деякі роздрібні торговці не ризикують продавати повну лінійку, до якої увійшли зволожувальні креми зі вмістом CBD.

Материнська компанія Instagram Meta заперечує тіньовий бан на своїх платформах: у 2020 році голова Instagram Адам Моссьє сказав, що тіньова заборона — це міф. Більшість інтернет-користувачів, ймовірно, із цим не згодні, але це важко довести, а ще важче — прив’язати до конкретного слова.

Минулого місяця паризький бренд Typology спробував запустити свої засоби зі вмістом канабісу у США, однак Typology були змушені вилучити продукти зі своїх віртуальних американських полиць, хоча бренд продовжує продавати їх у Франції. "Якщо ви намагаєтесь вийти на міжнародний рівень з продуктами, що містять канабіс, це з великою вірогідністю приречене на провал", — каже Діанна Рут, співзасновниця Milk Makeup і розробниця бренду Kush, де використовують канабіоїдну олію.

Враховуючи всі згадані перешкоди, стає зрозумілим, чому косметичні бренди почали змінювати склад деяких своїх продуктів, щоб виключити коноплі та уникнути регуляторних пасток і, зрештою, дистанціюватися від втрати прибутків. За даними Spate, пошукові запити про CBD beauty впали на 63,1% за рік (з червня 2022 року по червень 2023 року).

Крістіна Росс, старша наукова співробітниця роздрібної торгівлі косметичними засобами Credo, підозрює, що замість канабісу ми побачимо зростання попиту на такі інгредієнти, як арніка та календула, які мають заспокійливі властивості, подібні до коноплі.

В Україні косметичні засоби зі змістом канабіноїдів є популярним інгредієнтом, який входить до складу очищувальних засобів, сироваток і кремів. Зрештою, CBD насправді є потужним антиоксидантом, що у догляді за шкірою чинить протизапальну та заспокійливу дію, містить вітаміни A, D та E, а також незамінні жирні кислоти.

Текст: Dianna Mazzone
За матеріалами allure.com

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.