Геній чистої краси: Yves Rocher – 60 років
2019 року французький бренд Yves Rocher, що спеціалізується на "чистому" підході до краси, святкує своє 60-річчя. З цієї нагоди в ресторані КАМА представили оновлену гаму Anti-Age Global, а також зібрали гостей і запросили яскравих промовців з Франції: директора з досліджень та розвитку Філіпа Мсіка і директора з наукових комунікацій Матьє Ерре. Про моду на clean beauty, одержимість доглядом за шкірою і відповідальний підхід до краси з Матьє поговорила Олена Пономаренко.
Матьє за освітою фармацевт, токсиколог. А заодно спеціалізується в косметиці та маркетингу. Його місія – розповідати про нові розробки Yves Rocher простими словами. Бути сполучною ланкою між наукою, маркетингом і комунікацією. За службовим обов'язком він співпрацює з ботаніками, експертами з біології шкіри, маркетологами, щоб марка могла не просто створити серйозний засіб з науково обґрунтованими і доведеними результатами, зрозумілими завданням і місією, але і доступно розповісти про нього споживачам.
Ми говоримо про те, чому догляд за шкірою раптово став загальною одержимістю. "Кожен хоче залишатися юним, – вважає Матьє. – До того ж зараз застосовують абсолютно новий підхід до зовнішності: через здоров'я зсередини. Це не просто боротьба з віком або його ознаками, це історія про те, щоб дорослішати красиво". Матьє вірить, що догляд за шкірою – це частина глобального, холістичного підходу. "Мати чудовий вигляд і почуватися здоровим – це, мабуть, те, чого прагнуть всі. Крім того, тренд на макіяж без макіяжу і раніше був популярним, тому людям потрібен догляд, який змушує обличчя сяяти".
"Найбільші зміни в засобах для догляду торкнулися складу і інгредієнтів засобів краси. Не знаю, як йдуть справи в Україні, але в Європі і США – повальна мода на clean beauty. І безліч інгредієнтів, хоч і не заборонені до використання, але негласно оголошені у споживачів "поза законом". Зараз у тренді – спеціальні мобільні додатки, які дозволяють перевірити склад засобу перед купівлею.
Для виробника це ціла епопея. Коли уникаєш якогось компонента у продукті, особливо того, що використовували історично, замінити його натуральними інгредієнтами складно: адже важливо зберегти і сенсорні властивості, і ефективність. У розробників тепер складні завдання – треба переосмислювати склади. І з кожним днем ми бачимо все більше натуральності, більш лаконічний склад засобів".
"Періодично входить в моду то один, то інший інгредієнт. Наприклад, та ж гіалуронова кислота. Ми, звичайно, включаємо її до складу засобів, але воліємо вчити клітини шкіри виробляти її самостійно.
У лінії Anti-Age Global засоби заохочують вироблення власного колагену у шкірі. Їх дія не обмежується постачанням вологи, вони ще й пробуджують внутрішні ресурси шкіри: колаген, еластин, гіалуронову кислоту. Можна скільки завгодно збагачувати формулу зволожувальними компонентами – гліцерином, натуральними оліями, але значно важливіше, щоб клітини були здатні утримувати воду. Із засобами серії Hydra Végétal ми "вчимо" цього шкіру".
"Зараз і марки, і споживачі зосереджені на тому, щоб захистити шкіру від агресії зовнішнього середовища, і на тому, щоб надати шкірі сяйва. Ще не так давно в моді була боротьба зі старінням шкіри, наприклад, зморшками. Сьогодні – вже новий тип засобів, що змушує шкіру сяяти зсередини. Антивікові засоби, які б не працювали з сяйвом, сьогодні немислимі.
"Act Beautyful, "Краса в дії", – девіз бренду. Це означає поважати шкіру, берегти планету. Найкраще рішення – використовувати дружні до шкіри інгредієнти, вирощені з повагою до довкілля. Саме тому ми уникаємо мінеральних олій. З точки зору впливу на шкіру вони не такі вже й погані: не токсичні, вивчені, безпечні. Але джерело їх отримання – нафта, а вона не розкладається в живому середовищі. Та ж історія з силіконами: з ними можна добитися приголомшливої текстури, але вони забруднюють навколишнє середовище: розкладаються складно і довго.
Ми в Yves Rocher вирішили вивести силікони з шампунів і гелів для душу, – тому що зі стічними водами вони потрапляють у річки. Поступово виводимо їх з усіх продуктів марки. Але у нас, звичайно, прагматичний підхід: ми не жертвуємо ефективністю і сенсорними якостями засобів заради того, щоб оголосити їх "поза силіконом".
Найбільш амбітне завдання у створенні засобів краси? – можливо, створити їстівний крем, який можна буде використовувати з однаковою користю як внутрішньо, так і зовнішньо?" (сміється).
"Відповідальний підхід – велика тема для марки. Він відрізняє нас від інших брендів: всі 60 років з моменту заснування ми діємо з оглядом на природу. В Ла-Гасії у нас органічне сільськогосподарське виробництво.
Марка встановлює і підтримує зв'язки з "органічними" фермерами навколо Ла-Гасії, де 60 років тому зародився Yves Rocher. Така собі соціально-фермерська органічна мережа. Цю ж модель ми застосовуємо скрізь, де вирощуємо сировину, – чи у Франції, чи на Мадагаскарі. Це важливо, оскільки ми думаємо не тільки про бізнес, а й про людей".
"В Європі косметика – старий (читати як "традиційний") ринок, але було б дискримінацією вважати, що косметика – чисто жіночий привілей. З'являється все більше чоловічих засобів для догляду, все більше чоловічого макіяжу. Але по суті в спілкуванні з покупцями мало що змінюється. Все-таки у моді вплив феміністських течій відчувається виразно; в косметиці такого менше. Безліч б'юті-брендів спочатку побудовані на турботі про жінок, глибокій до них повазі. Сподіваюся, це буде тільки розвиватися".
"Це залежить від того, що вам потрібно. Основа основ – це зволоження, і чому б не почати з лінії Hydra Vegetal?
Якщо ви живете в мегаполісі, то спробуйте Elixir Jeunesse: це дуже цікава лінія, яка захищає від агресії навколишнього середовища. Забруднення ззовні – це запалення, оксидативний стрес, пошкодження шкіри.
Якщо ви любите особливі текстури і ефект "дорогого крему", спробуйте оновлену гаму Anti-Age Global. Вона доступна, але в міру розкішна і дієва. І відповідає філософії марки – створюючи бренд, месьє Ів Роше хотів, щоб косметика була доступною всім жінкам, щоб дозволити собі її могла кожна".
"Ми в Yves Rocher використовуємо активні інгредієнти. Але ніколи не робимо ставку на якийсь один "зірковий інгредієнт": всі компоненти працюють у синергії, підсилюють дію один одного, діють дбайливо, але ефективно. Вітамін С – складний інгредієнт: він дуже чутливий до впливу повітря. Якщо ви додасте його в баночку просто заради того, щоб написати про це на упаковці засобу, то це сумнівний підхід. Тут потрібні особливі технології. Ретинол загострює чутливість шкіри, і ми не використовуємо цей компонент: воліємо м'яку, неагресивну дію. Безпека важлива: ми бренд №1 у Франції у догляді за шкірою. І дуже піклуємося, щоб у покупців не виникало побічних ефектів під час використання засобів.
У роботі над сяйвом шкіри ймовірно спрацює хімічний пілінг, але це абсолютно точно не наш підхід. Ефективність необхідна, але не за всяку ціну".
"Це і сталість, і правильні дози, і ретельно підібрані засоби. Все залежить від типу шкіри і її потреб. Наприклад, у вас може бути суха шкіра, яка б потребувала зволоження, а проблемою можуть бути пігментні плями".
У лініях марки є легкі текстури, які швидко втягуються, а є і більш насичені формули – наприклад, з макадамією: вони живлять і огортають. Комфорт же дуже важливий".
"Ми не додаємо сонцезахисні фільтри в денний крем; вважаємо, що санскріни – завжди окремий продукт. І радимо наносити сонцезахист тільки тоді, коли це дійсно потрібно. Якщо ви не весь день на сонці, немає сенсу вимащуватися фільтрами. Це, врешті-решт, не дуже корисно. Але захистити шкіру на сонці, в горах або на пляжі – це святе, і потрібен окремий продукт".
"Сьогодні про "зелений", екологічний підхід до краси говорять усі. Це тренд останніх років. Навіть марки, які роками не морочилися, випустили засоби з ухилом у clean beauty. Але треба розуміти, що в безлічі випадків це данина моді, а не справжня філософія. Але ми в Yves Rocher обрали свій "ботанічний" шлях 60 років тому – і з тих пір вірно по ньому слідуємо. У нас є експертиза і досвід. На нас працюють ботаніки і фітоаналітики; ми багато років збираємо знання про рослини. Ми поважаємо планету – і це наша ДНК. Зараз важче виділятися, тому що кожна марка хоче належати до світу чистої краси. У нас же це не ситуативне позиціонування, не частина маркетингової легенди, а історія і досвід. Сподіваюся, люди це відчувають і цінують".