КУПИТИ КВИТКИ

Продавці краси: як beauty-ритейлери виживають у війну

Банальна фраза "Краса врятує світ" з початком повномасштабного вторгнення набула нового змісту. Нині люди, які мають beauty-бізнес, стали всім: рятівниками, волонтерами, розрадою для тисяч українців. Вони активно донатять на ЗСУ, підтримують біженців, власні команди та їхні сім’ї, а ще – постачають такі потрібні в усі часи товари для краси. Говоримо з власниками Aromateque (Дніпро) та Professional Care (Харків) про те, що допомагає їм рухатися далі, та чому краса – справді рятує.

Aromateque

Aromateque (Ароматека) – це сучасний концептуальний простір, що поєднує дизайн і сучасне мистецтво. Тут можна знайти нішеві аромати, засоби для догляду, предмети розкоші й декору від найкращіх брендів з усього світу. Власники зібрали без перебільшення разюче портфоліо брендів.

Реклама.

Перший Aromateque concept store відкрився в Дніпрі у 2014. За рік, у 2015, гучно відкрилася флагманська крамниця на бульварі Лесі Українки в Києві. У 2016 році з’явився бутик Aromateque в одеській галереї "Сади Перемоги", а також у готелі Ambasadori в Тбілісі (Грузія). Впродовж наступних років з’явилися дві крамниці в Харкові, дві – у Львові, а також монобутики Kilian та Jo Malone London у Києві.

Ароматеку відкрили в Молдові, а у 2022-му нульовий поверх київського ЦУМу зайняли довгоочікувані стенди Aromateque. Планів було безліч.

Ми – напевно, як і всі інші – навіть не припускали думки, що у ХХІ столітті в центрі Європи може початися війна. В нас було багато планів, один з яких – реконструкція нашого відділу в київському ЦУМі, запуск нових і дуже цікавих брендів, до того ж ми щосили готувалися до початку весни. Спеціально розробили інтерактивні елементи та листівки з весняними вітаннями, підготували святкове оздоблення крамниць і квітчасті сюрпризи... Та почалося повномасштабне вторгнення.

Про безпеку й персонал

Коли раптово стається катастрофа такого масштабу, люди насамперед дбають про безпеку власних дітей, батьків, близьких. Ми не стали винятком; більш ніж половина наших колег з родинами залишили країну та знайшли прихисток за її межами. Багато хто перебуває там і досі.

Ми всіма силами намагалися відновити роботу; і директори, і консультанти працювали онлайн з березня 2022-го. Нині знову відкрилися крамниці в Києві, Одесі, Львові, Дніпрі. Наразі, всі крамниці, крім Харкова, працюють кожен у своєму режимі, з огляду на нові реалії нашого часу – комендантську годину, роботу сирен повітряної тривоги. Кожен з нас вірить у перемогу й докладає максимум зусиль для її пришвидшення.

Крамниця Aromateque у Львові@aromateque

У зоні обстрілів на початку війни опинилися наші крамниці в Харкові. Особливо постраждала та, що розташована в напівзруйнованому ТРЦ Nikolsky в самому центрі міста. Звісно, через постійні обстріли ці крамниці не працюють і досі.

Про спроби відновити роботу та підтримку клієнтів

Для Aromateque, як і для всіх українців, ранок 24 лютого був цілковитим шоком. Перші дні війни ми не приймали та не обробляли інтернет-замовлення, фізичні крамниці було зачинено, але щойно наша команда відчула, що знову потрібна людям, ми відновили доправлення товарів.

Callback почав рясніти сповіщеннями про вхідні дзвінки вже з початку березня, а 6 березня ми отримали кілька перших "воєнних" замовлень, за які відразу сплатили. Клієнти нам довіряли й готові були чекати на свої замовлення стільки, скільки буде потрібно, залишали коментарі зі словами підтримки й турботи, цікавилися, чи ми в безпеці, адже наш основний склад і головний офіс розміщуються в Дніпрі – місті, яке з трьох боків межує з фронтовими зонами.

Спершу до роботи повернулася частина команди; потім доєдналися всі інші колеги. Клієнтська підтримка, довіра до нашої мережі надзвичайно мотивувала й надихала, тому ми призвичаювалися до нових умов, зважали на сигнали повітряної тривоги, зміни логістичних маршрутів, вболівали за долю країни, підтримували економіку, волонтерили, донатили і, звісно ж, намагалися тішити наших клієнтів найкращими зразками ольфакторних творінь, косметики та іншої продукції, що вже зачекалася своїх нових власників на полицях нашого складу.

Менеджери інтернет-магазину згадують, що в той період отримували по-особливому теплий зворотний зв’язок від клієнтів: людям потрібна була розрада, увага, підтримка, адже багато хто втратив свої домівки, став внутрішнім переселенцем чи навіть вимушено емігрував. Ми були свідками розпачу, смутку, втіхи, щастя: допомагали клієнтам психологічно відвернути увагу від сучасних надскладних умов життя, обговорюючи світові тенденції в парфумерії, раділи й пишалися новими ароматами, які вдавалося привезти в Україну навіть попри ускладнену логістику, сумували за знищеними в домівках і квартирах колекціями парфумів, співчували клієнтам, які залишили на поличках свої улюблені засоби для догляду, а тепер не мали до них доступу й повернулися до нас, щоб знову їх замовити…


@aromateque

Ми допомагали людям робити подарунки своїм рідним і знайомим, особливо трепетно підписували для них вітальні листівки та дбайливо підбирали подарункове паковання. Раділи, що наші постійні клієнти повертаються до своїх домівок, коли бачили в замовленні вказані звичні відділення й поштомати.

Працювати в умовах воєнного стану непросто – як фізично, так і морально, але кожен новий день ми отримували шалену любов і підтримку від людей, яким по-справжньому важлива наша робота. Це окриляло та надавало сил.

Всі ці випробування змінили нас: ми стали ще сильнішими й щедрішими, нескоренішими, сміливішими й моментами навіть безстрашнішими.

Ми справді більше не боїмося труднощів, бо знаємо, для яких сильних духом людей працюємо, відтак не можемо їх підвести.

Про збитки, завдані війною

Зарано казати про загальну суму збитків – війна триває, і передбачити, коли вона скінчиться, на жаль, неможливо. Збитки є – але ж це лише матеріальний складник. І він не такий цінний, як життя людей. На щастя, ніхто з наших колег і колежанок не постраждав. І ми вважаємо, це – найголовніше.

Про організацію роботи

Наше керівництво ухвалювало рішення про відновлення роботи крамниць, складу поступово, з огляду на поточну ситуацію в кожному з регіонів. Найбезпечнішим вважався львівський – тому почали з нього. Починали з 4–5 годин роботи на день, поступово збільшуючи цей час. З 10 мільйонів людей, які опинилися у внутрішній міграції в межах України, значна частина припала на Захід. Це забезпечило стабільний попит на нашу продукцію й рівень продажів, що дав змогу поступово відкрити крамниці й у інших регіонах.

Тож ми відновили роботу в нових реаліях, підтримуємо армію, допомогаємо вимушеним переселенцям, які опинилися в Дніпрі. Дніпро майже з початку війни став справжнім гуманітарним хабом. На жаль, тепер через ракетні удари рівень порівняної безпеки знизився, але ми тримаємося! Наразі жоден наш працівник не постраждав. Тож тримаємо зв’язок з брендами, опікуємося нашими працівниками, налагоджуємо бізнес-процеси та віримо в нашу Перемогу.

Professional Care

Professional Care – це ритейлер нішевої преміум-косметики в Україні, головний офіс якого розміщується в Харкові.

Він поєднує одночасно три галузі – дистрибуцію, ритейл та виробництво. На сайті Professional Care представлено 56 професійних та ефективних брендів, що дібрані особливо ретельно з метою зробити догляд за собою усвідомленішим.

"Professional Care народився з мого захоплення б’юті, – каже засновниця бізнесу Аліна Бабешко. – Я покинула навчання в аспірантурі юридичного університету заради своєї справи. Моє захоплення доглядом за собою та інгредієнтами засобів для догляду переросло в сімейний бізнес і бренд, який допомагає тисячам жінок вирішувати проблеми зі шкірою й волоссям. Так, у 2014 році з’явився Professional Care, що у 2019 році став єдиним в Україні дистриб’ютором таких брендів, як Dr. Barbara Sturm, Cosmedix і Patchology. Тривалий час ми готували запуск масштабного б’юті-проєкту, який довелося відкласти через повномасштабне вторгнення. Проте ми не втрачаємо надії й далі над ним працюємо".

Про початок війни

Війна заскочила Аліну з мамою підо Львовом. "Лютий виявився для нас дуже напруженим місяцем – було багато робочих дедлайнів і планів, треба було абстрагуватися й розважитися, щоб повернутися до роботи з новими силами. Тривожні новини про можливе вторгнення не сприймалися серйозно. Тож ми з мамою вирішили відпочити кілька днів у Львові. Все, що я мала із собою, коли Україна прокинулся від вибухів, – мама та маленька валіза. Я перебувала в шоковому стані далеко від дому. Намагалася стежити за ситуацією й допомагати всім своїм знайомим, близьким, друзям і колегам у Харкові, чим можу".

У Харкові лишилася одна крамниця й три склади. Крамниця – в самому центрі міста, біля обласної адміністрації, СБУ та військового шпиталю. На початку березня туди прилетіло чотири ракети. Крамницю можна відновити, проте приміщення дуже постраждало.

На одному складі розміщувалася вся продукція для дистрибуції; склад повністю розграбували. "Ми дізналися про це відразу, однак страх за близьких і шок від усього, що відбувається, відвернули увагу від матеріальних збитків і не давали на них зосередитися, – згадує Аліна. – Вже після того, як ми заспокоїлися за рідних і дізналися, що вони в порівняній безпеці, почали усвідомлювати збитки й зрозуміли, з якими складнощами стикнулися".

Про працівників

З працівниками ми постійно на зв’язку. Наразі в Харкові двоє наших колег, які вирішили залишитися в місті. Інші працюють з різних куточків України: з Дніпра, Київської області, Кіровоградської області. Усі, крім логіста, працюють у режимі онлайн. Кожен працівник на початку війни отримав одноразовий бонус, а 1 травня ми відновили роботу. Проте навіть два місяці простою працівники вчасно отримували заробітну плату. Ми розуміли, що на нас – велика відповідальнісь за людей, і ми маємо їх підтримувати.

Найскладніше було в перші дні вторгнення. Харків постійно перебував під обстрілами, евакуація була небезпечною. Коли, нарешті, всі наші люди опинилися в порівняній безпеці, це було неймовірне полегшення. У Харкові й донині продовжуються щоденні обстріли, які змушують нас працювати онлайн з різних куточків України та світу. Ми постійно стежимо за ситуацією в Харкові. Звісно, ми раді, що маємо змогу організувати роботу віддалено,і далі працювати і, в якомусь сенсі, жити далі. Проте кожен удар по рідному місту відгукується в нас щоразу, як уперше.

Про замовлення та підтримку клієнтів

Після 24 лютого ми зв’язалися з усіма клієнтами й попередили, що скасовуємо несплачені замовлення, а за сплачені – повернули кошти. Всі поставилися з розумінням до всіх змін, дуже нас підтримали й далі це роблять. Так війна показала, що за нашою платформою стоїть дружнє ком’юніті, а наші клієнти – дуже лояльні та освічені. Тобто вони завжди були дуже приємними й тямущими, а тепер ми знаємо, що вони – люди-герої. Та кількість слів підтримки, яку ми отримали від наших покупців, надавала нам щодня сил і віри, що ми працюємо недарма, і що все буде добре.

Про збитки

Ми зазнали великих втрат: зруйновано крамницю, розкрадено найбільший склад... Суму збитків навіть страшно оголошувати. Проте найголовніша цінність тепер – це людські життя. Та усвідомлення того, що близькі, колеги, друзі, домашні улюбленці, а також великі цілі тримають нас на плаву.

Про відновлення роботи

Якоїсь миті ми зрозуміли, що маємо жити в новій реальності. На нас – велика відповідальність за працівників. Було дуже складно зібратися з думками й узагалі почати щось робити, зробити перший крок. Ми зібрали команду, щоб обговорити, як краще організувати спільну роботу, і почали рухатися вперед. Роботу ми відновили 1 травня – на 67 день повномасштабного вторгнення.

Ми є платниками ПДВ і працюємо, сплачуючи всі податки. Тому важливо було запуститися й для того, щоб і далі мати можливість підтримувати економіку. Допомога ЗСУ – ще одна важлива місія нині. По-перше, єдність українців, безперечно, наближає нас до перемоги. По-друге, кожна можливість допомогти Україні й не залишитися осторонь дає змогу відчути власну причетність до спільного блага й підтримує морально. І це наша відповідальність – пітримувати працездатність країни, наскільки це можливо.

Передусім нам треба було усвідомити, що в нас вціліло, – які засоби, який товар, – та вивезти з Харкова. Це було найскладніше. Коли це вдалося, відшукали нове приміщення, де можна їх зберігати. Паралельно ми налаштовували роботу з новими постачальниками, продумували графік постачань і максимально зручну схему достави. Плюс документація, звіти... Словом, багато роботи.

На всіх етапах цієї рятувальної місії нас дуже підтримували клієнти – і словами, і ділом, і запитаннями "Як ви?", значення яких стало для нас рівноцінним освідченню в коханні.

Про поточні справи

Близько 30 осіб і далі працюють на аутсорсі над новим б’юті-проєктом. Проте, звісно, робота триває не в довоєнному темпі й має зовсім інший бюджет. А ще близько 10 осіб опікуються щоденними операційними процесами, пов’язаними з ритейлом та дистрибуцією. Всі, окрім одного працівника, працюють онлайн.

На довоєнні показники ми поки не вийшли, однак наразі й не маємо цього на меті. Ми й раніше не були сфокусовані тільки на продажах. Ми не нав’язуємося клієнтові й розуміємо, що в країні війна, а косметика хоч і є важливою для дівчат і жінок, проте наразі не є річчю першої потреби. Наша місія – бути поруч із нашими клієнтами й доставляти їм потрібне. Нині важливо мінімізувати стрес наших клієнток, даючи їм улюблені засоби, коли вони потребують їх найбільше.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.