ART INSPIRED BY THE 8 – це історія про натхнення і барвисту палітру його проявів від української команди BMW, у межах якої спортивне купе перетворилося в об'єкт сучасного мистецтва – яскравий, зухвалий, помітний. Його автором став художник Макс Шкіндер, що зумів поєднати свій творчий погляд з енергетикою німецького бренду.
Зйомка відображає процес створення віжуалів для THE 8. Наскільки вони збігаються з реальністю? Як ви працюєте насправді? Який вигляд має і де розміщена ваша майстерня?
Відео створювали в Києві. Я часто буваю тут, але живу і працюю в Лондоні, там же зародилася ідея THE ESSENCE (назва роботи Шкіндера, переклад з англ. "сутність" – прим.ред.). За замовчуванням у нас не було завдання відтворити мій робочий простір у Великобританії, більше того, в моїй робочій студії все ультраконфіденційно – тому технічно це було малоймовірно. Це зіграло на руку: занадто буквальне трактування, без внутрішнього "самокопання", отримало б вигляд механічного відображення процесу. І ми вирішили зробити акцент на невідчутному і закулісному: концентрації і настрої, намацуванні перших ліній, пошуку, фрустрації і навіть почуттю прокрастинації – тобто спробували вловити внутрішні рухи в період створення проекту. Тому відео є провідником, скоріше, не в мою майстерню, а в стан, у який я поринаю, коли працюю, що значно особистіше. Хоча в реальному житті костюми під час малювання я не вдягаю, кінцівка завжди одна і та ж – руки, одяг, стіни і підлоги в фарбі.
Творчість – це не вибір. Це вирок, безвихідь, бо іншого ви не вмієте або не хочете вміти. Процес формування ідеї захоплює вас в абсолютно різних локаціях ваших буднів: у транспорті, в овочевій крамниці, в кіно, в майстерні, в ліжку. Іноді найбільш невідповідна обстановка може стати сильнішим тригером цікавої думки, ніж коли ви виділили під цю ідею точні години і конкретне місце, і наче говорите їй: "У мене є на тебе 15 хвилин тут і зараз, не спізнюйся". Ідеї не люблять, коли їх кваплять.
Скільки часу знадобилося на розроблення і втілення проекту?
Від перших перемовин, пошукових ескізів і альтернативних варіантів до створення фінального макета і його трансферу (нанесення) на THE 8 – проект тривав близько трьох місяців. Здебільшого його вели віддалено, в трьох країнах – Англії, Україні, Німеччині.
Що вас надихало?
Перед початком роботи над ескізами я занурився в історію бренду. Команда BMW розповіла, що натхненням для цього проекту загалом послугувала колекція BMW Art Cars, добре відома не тільки в автомобільному світі культовими моделями марки, але і в колах образотворчого мистецтва – авторами художніх робіт на їх основі. Так ми відкрили новий розділ цієї арт-історії в Україні. Потім я звернув увагу на факт, що перше покоління 8-ї серії виробляли з 1990 до 1999 року, і тільки через 19 років, 2018-го, концерн BMW викотив друге покоління легендарної "вісімки". Тобто між ними був інтервал у часі, який і послужив відправною точкою. Мені хотілося через метафоричний образ передати глибину і відстань між роками, які для бренду були багато в чому знаменними. Безумовно, першим ключовим елементом став контур фірмової решітки радіатора, яка безпомилково впізнається у всіх поколіннях бренду незважаючи на різноманітність інтерпретацій. Мені здалося цікавим збігом, що фірмові "ніздрі" марки в перевернутому положенні мали вигляд цифри "8", що було дуже символічно саме для моделі THE 8.
Асоціативний ряд включив у себе знак нескінченності, структуру молекули ДНК і навіть олімпійські кільця. Справа в тому, що кожне з кілець символізує один з п'яти континентів, і я подумав: якщо створити орнамент з восьми елементів, у якому кожен з них відобразить одну з восьми серій бренду, це буде міцною основою концепції. Згодом геометрія патерну перетнула перехресні контури BMW Kidney Grille, так натякає глядачеві на час, спадщину і перспективу.
Ви кажете, що вдень ви дизайнер, а вночі – художник. В який час доби ви працювали над проектом? Більше як художник чи дизайнер?
Це був дуже відповідальний для мене проект на трьох рівнях. Як художник, я хотів зробити щось незвичайне, експресивне, майже гіпнотичне. Як дизайнер, я розумів: що б я не зробив, це повинне мати пояснення і нести чітку думку. І третій рівень дуже особистого характеру: з дитинства я пам'ятаю першу сімейну автівку – батьківську BMW 518i, на той час найкрасивішу з усіх, що я коли-небудь бачив. Це стало сімейною традицією: моїм першим особистим авто теж виявився BMW. Тому, крім усього іншого, я шанувальник марки, і для мене стати частиною проекту було майже як зірвати джекпот. Звідси відповідь: працював і вдень, і вночі.
Що вас зворушує в автомобілях? Їхня форма, швидкість чи динаміка?
Форма. Вона складається з ліній і пропорцій. Коли ви дивитеся на авто і знаєте, що воно вам подобається, але не розумієте, чому – це і є пропорції.
THE ESSENCE офіційно представили на відкритті міжнародного ярмарку галерей і арт-об'єктів Kyiv Art Fair.
Фото/відео: Artur Verkhovetskyi
Стиль: Olaa Zhyzhko
Асистент стиліста: Liza Rakovska
Макіяж і зачіски: Lera Peslyak
Сет-дизайн: Tanya Kantemirova @ComilfoDecor
Продюсер: Marina Sandugey-Shyshkina
Локація: Art zavod Platforma