У лондонському музеї Вікторії і Альберта 2 лютого відкривається виставка "Крістіан Діор: дизайнер мрії", присвячена роботі легендарного кутюр'є у Великобританії. Vogue UA розповідає, що потрібно знати про цю експозицію.
"Відносини між месьє Діором і британською культурою вражають, – розповідає нинішній креативний директор Dior, Марія Грація К'юрі. – Він приїхав сюди тому, що хотів бути вільним. Навіть в наш час багато хто їде в Лондон саме тому. Британія – це місце, де свобода відчутна безпосередньо в моді. Мені пощастило, що у мене є ця важлива спадщина для просування бренду вперед".
"Крістіан Діор: дизайнер мрії" – виставка, яку очолили куратор моди і текстилю Оріоль Каллен і сценограф Наталі Кріньєр, є першою модною виставкою в новій галереї музею Вікторії та Альберта. Також це найбільша у своєму роді експозиція в музеї з часів Alexander McQueen: Savage Beauty, представленої 2015 року. Від відтворення фасаду бутіка Dior на авеню Монтень, який вітає відвідувачів, до Храму Любові в Версалі в секції "Історизм" і величезного бального залу в кінці виставки, де на стелі і стінах транслюють відео зірок і дощу з золотих блискіток – все це вже неймовірні регалії британського музею.
Перші зали зосереджені навколо таких тем: The New Look (акцент на знаменитому образі дівчини-квітки Діора), The Dior Line (10 визначних образів дизайнера з часу його перебування в будинку з 1947 до 1957 року) і Dior in Britain (робота дизайнера у Сполученому Королівстві). Кожна з кімнат представлена через образи клієнток кутюр'є, які уособлювали його епоху в ролі креативного директора. Серед експонатів можна знайти інкрустовану голлівудську сукню, яка є яскравим прикладом експериментальної фази Діора в 1940-х роках. Її володаркою була балерина Марго Фонтейн. Також тут є костюм Nonette (Little Nun) і знаменита шовкова криваво-червона сукня з органзи, створена для Емми Теннант; і, звичайно ж, розкішна сукня для принцеси Маргарет, у якій вона позувала для офіційного портрета в честь свого 21-річчя.
Білуватого кольору, прикрашена соломинками, рафією і перламутром, королівська сукня представлена поруч зі світлиною Сесіла Бітона, щоб показати різницю між реальною версією і художньою інтерпретацією фотографа. "Бітон хотів отримати дуже сильне, яскраве зображення, тому він грався з квітами", – пояснює Оріоль Каллен. "Це дуже цікава річ, бо швейцарська техніка використання соломи ідеально доповнює золотий колір сукні, але, при цьому, таке вбрання – це не те, що ви, зазвичай, асоціюєте з монархами".
Далі роботи Крістіана Діора повільно замінюють теми, які його надихали. У цій частині Оріоль Каллен згадує художніх керівників, які змінили месьє Діора: від Сен-Лорана до Гальяно, Сімонса і К'юрі. Розкішний розділ "Подорожі" присвячений ідеї культурного визнання і його значенню сьогодні. Кімната "Сад" – це гарант естетичного задоволення паперовими гліциніями, клематисами, конваліями і трояндами принцеси Маргарет, що спадають каскадом зі стелі. "Діорама" – збірник аксесуарів, деталей та 123 обкладинки журналів з 1947 року до сьогодення. Особливо варто звернути увагу на флакон з несправжньою кров'ю (в 1960-х і 1970-х роках бренд робив лінію гриму) і флакон духів Bobby (особливий подарунок для постійних покупців у формі улюбленого собаки Діора, Боббі).
В останній секції "Бальний зал" – рідке золото, як в рекламі J'adore з Шарліз Терон, знятій у честь її 20-річчя у ролі посла бренду; перша сукня Гальяно, розроблена для принцеси Діани 1996 року, а також його інші екстравагантні творіння, які доводилося вдягати з допомогою шести людей.
"Коли ви бачите моду, представлену таким способом, ви можете по-іншому подивитися на неї. Мода – це не образ, це досвід, а виставка – відмінний спосіб його набути". Є у К'юрі ще одна місія: "Я сподіваюся розповісти про всіх жінок по всьому світу. Ми всі різні, у всіх нас різні стилі, але Dior – це місце, де кожна жінка може знайти себе".
Виставка "Крістіан Діор: дизайнер мрії" триватиме у лондонському музеї Вікторії і Альберта з 2 лютого до 14 липня.
За матеріалами: vogue.co.uk