Від Пікассо й Мане до Боттічеллі й Модільяні — тема оголеності завжди була популярна серед художників. Її вважали традицією, бунтом або просто сміливістю залежно від інтерпретації різних майстрів. Одні з найвідоміших таких робіт згадуємо в цьому матеріалі.
Замовником картини, яка нині висить у галереї Уффіці у Флоренції, був герцог Урбінський Гвідобальдо II делла Ровере. Натхнений "Сплячою Венерою" Джорджоне, Тиціан намалював натурницю в палаццо. У центрі композиції художник розмістив оголену жінку, що лежить у розкішних інтер’єрах.
Ця культова картина Боттічеллі, на якій зображено прибуття Венери на острів Кіпр, також зберігається в галереї Уффіці у Флоренції та є однією з найвідоміших в історії мистецтва картин з оголеною фігурою. Композиція зображує богиню любові й краси, народжену від морських бризок і обвіяну вітрами Зефіра. На березі її вітає одна з Ор.
Картину "Купальниця Вальпінсона", яка входить до постійної колекції Лувру, Енгр створив у Римі, де був резидентом Французької академії. Це гармонійне й цнотливе ню, намальоване зі спини, мало неймовірний успіх. Художник настільки полюбив свою роботу, що кілька років потому відтворив її частину у своїй культовій картині "Турецька лазня", яка також експонується в Луврі.
Шедевр Едуарда Мане "Олімпія", що зберігається в паризькому музеї Орсе, став причиною скандалу на своїй першій виставці в 1865 році. Хоча джерелами натхнення для картини слугували такі класичні роботи, як "Венера Урбінська" Тиціана, "Махa оголена" Гої та "Велика одаліска" Енгра, твір Мане розцінили як провокацію. Жінку на передньому плані, що лежить у чуттєвій позі й відверто дивиться на глядачів, сприймали як елітну повію.
Деконструйовані тіла, асиметричні обличчя, навіяні африканськими масками — композиція картини "Авіньйонські панянки", що руйнує звичні академічні принципи і є одним з перших успішних кроків Пікассо в кубізмі. У картини приголомшлива тема: повії, найімовірніше, хворі, у борделі. Цей навмисне скандальний твір мистецтва виставлено в нью-йоркському МоМА.
Оголена жінка, що лежить на червоному простирадлі, зображена дуже великим планом. Проте її звабний вигляд радше викликає бажання, а не спокушає. У 2015 році китайський бізнесмен Лю Іцянь придбав картину з торгів Christie's New York за більш ніж 170 мільйонів доларів, що зробило твір Модільяні одним з найдорожчих з коли-небудь проданих.
За матеріалами vogue.fr