Живопис Ксенії Гнилицької, скульптура Марії Куликовської й інсталяція іранської художниці Ширін Нешат про гендерну нерівність – все це можна побачити в київських галереях у квітні.
У Naked Room до 12 квітня
У галереї Naked Room на Рейтарській до середини квітня можна побачити живопис однієї з найцікавіших київських художниць, Ксенії Гнилицької – учасниці групи РЕП і доньки легендарного Олександра Гнилицького, засновника арт-сквота Паркомуна. Виставка Ксенії присвячена актуальній темі в київському просторі – радянській модерністській архітектурі. Ксенія виросла і до сих пір живе на Голосіївському проспекті, а з вікон її квартири видніється Деміївка, один з перших індустріальних районів Києва. З дитинства Ксенія Гнилицька спостерігає за будівлею бібліотеки Вернадського – домінанта не тільки цього району, а й символу модерністської архітектури в Києві. Свої відчуття від архітектури району в цілому і бібліотеки Вернадського художниця перенесла на полотно: за вісім років вона створила 4 мальовничі полотна із зображенням бібліотеки. "Нам здається, ці чотири картини – чи не найвдаліше висловлювання про стан справ з міською забудовою, діяльністю активістів і стратегічним мисленням киян", – кажуть куратори виставки Ліза Герман та Марія Ланько.
З 3 квітня в Mironova Foundation
Юлія Бєляєва, Беата Корн, Антон Поперняк, Сергій Западня і Віктор Мельничук – п'ять молодих художників через скульптуру, живопис та інсталяції спробують поговорити про підсвідоме на виставці "Занурення". Художники розмірковують про те, як багато способів зануритися в підсвідоме має сучасна людина: рейви і карнавали, віртуальна реальність, тренінги та релігія. Юлія Бєляєва, яка торік створила 3D-скульптуру для виставки "Україна в моді", покаже нові скульптури, художниця з Ужгорода, Беата Корн, і Сергій Западня – арт-об'єкти, Віктор Мельничук – живопис, а графік Антон Паперняк – диптих, виконаний в жанрі магічного реалізму.
З 26 березня до 28 квітня в Voloshyn Gallery
Ще одну групову виставку молодих художників відкрили в галереї Юлії та Максима Волошиних. У ній беруть участь Марія Куликовська, Артем Волокітін, Тетяна Малиновська і Аліна Федотова. Вони розмірковують про зв'язок між предметними образами і фантастичними, які виникають у свідомості глядача після того, як він довгий час концентрується на якомусь об'єкті. Маша Куликовська, яка торік стала однією з ключових героїнь арт-номера Vogue UA, спеціально для виставки зробила мильний зліпок власного тіла – тендітну скульптуру Марія "ув'язнила" в масивному мильному футлярі.
До 20 квітня в SherbenkoArtCentre
Колажі, фотографія, відео про вас і про мене – так поетично описує свою персональну виставку художниця Дарія Кольцова. Вона починала як куратор, а останні кілька років активно займається своєю художньою практикою: щоб вона не робила – графіку, інсталяції чи перформанси, це завжди відверто і поетично. У Щербенко Арт Центрі на виставці "Торкаюся" можна подивитися відео – останнім часом Дарія багато знімає, і від деяких її робіт в Instagram – не відірватися; графіку, а також колажі з чорно-білих і кольорових ксерокопій – по суті, художниця копіює себе і своє тіло, але на вигляд ці копії як абстрактне мистецтво.
З 4 квітня до 16 червня в IZOLYATSIA
"Турбулентність" – двоканальна відеоінсталяція іранської художниці Ширін Нешат, в якій вона алегорично говорить про гендерну нерівність в суспільстві. Створене 1998 року відео зображує двох виконавців – Шоя Азарі, що співає традиційну перську пісню, і Суссану Дейхім, іранську вокалістку і композитора, яка мовчки стоїть, поки чоловік співає. Разом музиканти створюють потужну музичну метафору гендерної нерівності в Ірані. На відео Сусанна мовчить невипадково: жінкам заборонено співати на публіці згідно із законами, встановленими урядом Ірану. У межах паралельної програми в IZOLYATSIA відбудеться лекція fashion-оглядача Vogue UA, Тетяни Соловей про гендер у моді, зустріч з художницею Машею Куликовською, яка розповість про Ширін Нешат, а також про свою практику, і воркшоп з художницею Аліною Клейтман.