Хутро та дорогоцінні камені живуть практично парним, сімейним luxury-життям. Втім, хутро іноді здає передові позиції – всьому виною соціальна мода
Зараз хутра на подіумах дуже багато. Це і легендарні норки "до підлоги" Fendi, і "маленьке" хутро Prada і Marni, і титанічні шуби паризьких кутюр'є, регулярно демонструють свої безцінні вироби не тільки в рядовому регістрі prêt-a-porter, а й в космогонічному режимі Haute Couture. Хутро знову цвіте, знову пахне парфумами і переливається всіма кольорами веселки. Це дуже підходить до багатогранної палітри прикрас високого ювелірного мистецтва Будинків із пропискою на Вандомській площі, у яких дизайнери використовують велику палітру дорогоцінних каменів і самоцвітів.
У 1990-х хутряні речі найчастіше потрапляли на бадьорі сторінки кримінальної хроніки: в одному тільки Нью-Йорку за день праведні екологи і "зелені" соціалісти могли облити фарбою 5-8 дорогих шуб. Із діамантами теж було не дуже. Розкіш – і це після найвульгарнішого десятиліття XX століття, 1980-х років, – вважалася сумним і бездуховним життєвим циклом. Багатіїв шкодували. Багатіями не хотіли бути: це ж так аморально! Всі хотіли їздити на жовтому рейсовому автобусі і спускатися в метро, в моді були екологія і соціальна відповідальність індивідуума перед суспільством, Грінпіс штурмував нафтові платформи (як же близькі між собою нафта, хутро і діаманти!), "Зелені" остаточно і безповоротно були легалізовані у вищих ешелонах влади. Фаваз Груозі з молодою, ним же заснованою женевською маркою de Grisogono, здавалося б, придумав правильний хід: він налагодив випуск дорогоцінних прикрас із неяскравими чорними діамантами (із ними мало хто ризикував працювати: їх фізично важко гранувати). Ледь помітними дорогоцінними каменями Фаваз Груозі комплектував не тільки готові – з голочки – парюри, а й ювелірні годинники, і навіть мобільні телефони загиблої нині фірми Ericsson. Із хутром теж придумали, як поводитись: в моду ввійшла така химерна норка, дивлячись на яку і не скажеш, що колись це був реальний звір. Норку, а також багато іншого хутра фарбували і стригли, лисе хутро (червоне або чорно-бурої лисиці) – нанизували на тонкі шовкові стрічки, щоб уже з них зв'язати найлегшу, майже невагому шубу. Стригли бобра, песця, фарбували каракуля і каракульчі. Всі звичні атрибути блискучого існування в славному ритмі споживання luxury ще 20 років тому мали бути замасковані за всіма правилами справжньої партизанської війни.
Але незабаром екологічний туман благополучно розсіявся, шуби взяли свої колишні "великі" форми. Діаманти знову стали білими або – крайня ступінь розкоші – кольоровими (жовтими, а в ідеалі – рідкісними блакитними або рожевими). І це було правильно, і це було історично справедливо: маятник хитнувся в інший бік.
2000-і майже у всіх країнах, де споживають розкішні товари, заслужено вважалися "огрядними" роками. В топку істинно буржуазного міжнародного життя легко кидалися величезні купи грошей; головними тут були китайці, котрі ніколи не сумують. З хутра стали шити не тільки верхній одяг, а й спідниці, брюки, жилети і навіть зимові шорти. Увійшли в моду муфти, хутряні палантини, шарфи і рукавиці. У свою чергу й ювеліри не забували точково і прицільно "викидати" на заможні "нові" ринки по дві колекції High Jewellery на рік. І це не враховуючи комерційних і базових ліній, які з'являлися регулярно – чотири рази на рік. Розкіш знову вступила в свої законні права, однак її широкий загрозливий крок дещо сповільнився – у зв'язку з міжнародною фінансовою кризою 2008 року. Але навіть в таких нелюдських умовах жінка хотіла залишитися саме жінкою: з діамантами у вухах і хутром на плечах.
Коштовності та хутра завжди йдуть по життю разом: падіння однієї компоненти цієї формули неодмінно тягне за собою зниження питомої ваги іншої. Сьогодні великі онлайн-ритейлери на кшталт Net-a-Porter і багато брендів (Gucci, Calvin Klein, Ralph Lauren) відмовляються від використання натурального хутра. Великий британський Будинок Garrard, що вважається найстарішим ювелірним будинком в світі (колишній постачальник династії Віндзор), заманює в свої магазини не тільки (і не стільки) переможними тіару, а й маленькими дорогоцінними "біжу". Феноменально популярна модна біжутерія, а марка Swarovski успішно випускає кольє і кільця – репліки справжніх прославлених прикрас. Здається, маятник хитнувся ще раз. Прибрати шубу в книжкову шафу, а фамільні діаманти Graff і Chopard – в диван, що розкладається? На погляд автора цих рядків, потрібно просто взяти паузу.
На будь-якого революційного Gucci завжди знайдеться старий добрий Fendi, який буде пропонувати вам усе кращі хутра світу. Те ж і в ювелірному мистецтві. Chopard, наприклад, благополучно розвиває напрямок етичного (Fairmined) золота і робить з нього мінімалістичні прикраси з невеликою кількістю каменів Ice Cube. При цьому в недавніх колекціях високого ювелірного мистецтва бренд демонструє то розкішні замбійські смарагди ("Шовковий шлях"), то отримані з ботсванського алмазу вагою 342 карата діаманти ( "Сад Калахарі").
Текст: Катерина Істоміна
Фото: Antonina Zharko
Стиль: Natalia Zemliakova
Зачіски: Yukiko Tajima @See Management
Макіяж: Fumiaki Nakagawa с использованием Sensai @The Wall Group
Кастинг: Seona Taylor Bell
Асистент стиліста: Taylor Burrella
Модель: Alanie Quinones @The Society Management
Читайте також: