Нова колекція Високого ювелірного мистецтва Дому Boucheron отримала назву "Історія стилю артдеко" і була натхнена естетикою артдеко. Клер Шуан, креативна директорка Boucheron, розповідає про роботу з архівами, вибір коштовних каменів для колекції та про те, чому багато які прикраси абсолютно точно захочуть носити чоловіки.
Головне натхнення для нової колекції — епоха артдеко. Чому Ви вирішили звернутися саме до цього часу?
У Boucheron ми випускаємо дві колекції високого ювелірного мистецтва на рік: одну в січні й одну в липні. Для липневої колекції під назвою "Творча колекція високого ювелірного мистецтва" я вибираю тему та працюю над інноваціями. Маю повний карт-бланш від Елен (Пуліт-Дюкен, генеральна директорка Boucheron). У січні ж колекція присвячена спадщині, осмисленню минулого з погляду стилю й сучасності.
Артдеко з’явився природно, оскільки це один з улюблених стилів для нас із Елен. За допомогою артдеко я хотіла показати всю красу того, що є в історії Boucheron, але для мене також було важливо передати сучасний дух Дому. Ми з командою дуже багато часу вивчали наші багаті архіви Art Déco (особливо між 1920-ми й 1940-ми), щоб краще зрозуміти, чим насправді є Art Déco в Boucheron. Для нас стало великим відкриттям те, як було багато способів робити Art Déco. Я вирішила вибрати речі, які мені сподобалися з погляду естетики, і спробувала зрозуміти їх. Потім придумала рецепт, ґрунтований на трьох антагонізмах: чисті лінії, але розкішний дизайн; чорно-білий, з легким відтінком кольору; чоловічий і жіночий принципи. Ця формула допомагала нам працювати з фрагментами з архівів або просто створювати нові прикраси, але з такими ж кодами. Важливо було отримати узгоджений гармонійний результат.
Яке прикраса в колекції найскладніша саме в технічному плані?
Загалом для створення січневої колекції використовували цілком традиційні техніки. Наші майстри досконало опанували їх. Головне завдання в цій колекції полягало в тому, щоб полегшити вироби, попрацювати над аспектом багаторазового використання й зробити їх надзвичайно простими у вжитку. Є багато деталей, елементів, які ми не бачимо і які дають змогу легко й просто перемикатися з одного дизайну на інший. Багатофункціональний підхід завжди був частиною історії Boucheron, але, дивлячись на вироби в архівах, ми розуміємо, що в той час було досить складно технічно зробити мультифункціональні прикраси, оскільки для перетворення виробів могли знадобитися додаткові інструменти.
Чи є якась конкретна історична прикраса з Дому Boucheron, яка надихнула на створення нової колекції?
Їх кілька... Наприклад, Ruban Diamant, натхнений браслетом з архівів. Дизайн вийшов такий бездоганний, що ми вирішили не змінювати його. Але хотіли врізноманітнити способи носіння завдяки подовженій стрічці, від чоловічого ременя до пов’язки на голову й навіть кольє або двох браслетів. Кожен можливий дизайн у предметах колекції досить виразний, і саме цього ми прагнули досягти.
Колекція також має цікаву антигендерну ідею, розкажіть, будь ласка, докладніше.
Ми вже почали втілювати цю тему в колекції Високого ювелірного мистецтва Contemplation ("Споглядання"). Я також знайшла цей жіночий і чоловічий аспект в антагонізмах, які спостерігала в архівах Art Déco. Ідея надягати прикраси на чоловіків була радше інстинктивною, і спочатку не дуже зрозумілою. Коли ми з командою завершуємо дизайн, то працюємо у Photoshop й охоче робимо колажі, накладаючи зображення нових прикрас на жіночі світлини. Цього разу ми зробили те ж саме зі знімками чоловіків, і мені це здалося прекрасним. Так інстинкт, який скидався на неочевидну теорію, став дуже життєздатною ідеєю. Цей аспект новий, порівнюючи з архівами, які не містять ідей, як прикраси можуть використовувати чоловіки. У новій колекції артдеко один і той самий виріб може носити і жінка, і чоловік. Наприклад, Lavallière Diamants дуже гарний вигляд має на жінці, але мені більше подобається ефект від брошки, яку надягає чоловік, — дуже потужно, природно та елегантно. Для мене важливий той факт, що деталь може бути універсальною, призначеною для обох, без маскування та додаткових елементів.
Які ще прикраси з колекції можна носити чоловікам, крім намиста-краватки?
Версія з поясом Ruban Diamant, брошка Noeud Diamant, версія брошки Cravate Emeraude, брошка Lavallière Diamants або навіть наші персні-печатки: Chevalière emeaude і Bouton Emeraude. Маємо багато варіантів. Насправді велику частину колекційних предметів можуть носити чоловіки.
Головні камені колекції, безсумнівно, смарагди та діаманти, а які ще використано?
Для цієї колекції вибір кольорів був важливий, щоб висловити естетику артдеко. Ми почали з трьох відтінків: чорного й білого, а також суто смарагдового. Це те, про що думає кожен, коли уявляє собі епоху артдеко. Також ми додали гірський кришталь, тому що це не додатковий колір. Він надає дизайну сучасності й легкості. Одна з моїх улюблених асоціацій, яку вже створив Фредерік Бушерон.
Зібрати колекцію в умовах пандемії було складно?
Ідея цієї колекції була розроблена ще до пандемії, влітку 2019 року. І ось настала черга нашої майстерні. Я хотіла б привітати колег і подякувати їм, тому що попри труднощі вони змогли створити колекцію вчасно.
На що б Ви хотіли звернути особливу увагу?
Без сумніву, на Lavallicere Diamonds на чоловікові. Я працюю в цій індустрії вже давно й мене вже майже неможливо чимось здивувати. Але вигляд цієї прикраси на чоловікові щоразу викликає в мене захват і надзвичайно сильні емоції.
Сьогодні часто кажуть, що мода стає дедалі комерційнішою. Як щодо Високого ювелірного мистецтва — чи впливають тренди й аналітичні звіти на створення цих колекцій, чи це все ще чиста творчість?
Без сумніву, чиста творчість. Наша головна мета — створювати вироби, які слугуватимуть століттями. На нас не впливають тренди. Якщо вироби відповідають трендам на момент випуску — це прекрасно, але це не наш пріоритет.
Сьогодні дуже популярні прикраси-трансформери. Як ви до них ставитеся?
Для мене це найважливіший елемент у прикрасах. У минулому коштовності використовували для підтвердження власного соціального статусу. Сьогодні в Boucheron ми намагаємося це змінювати й пропонуємо речі, які потрібно носити щодня, а не замикати в сейфі. Щойно ми придумуємо прикрасу, то перебираємо всі можливі способи, як її можна носити. Цього разу архівні прикраси наснажували на головний дизайн, а відтак ми працювали над тим, щоб майже всі вироби в колекції Art Deco надзвичайно легко трансформувалися.