До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Як пандемія вплинула на весільний ринок України: розказують інсайдери

Минулий 2020-й рік став переломним не просто для окремих бізнесів, а й для цілих індустрій. Не став винятком і весільний ринок. Багато пар були змушені перенести урочистість на 2021-й або провести її в скромнішому форматі у зв'язку з карантинними обмеженнями. Проте, були і позитивні моменти криза підштовхнула до реалізації нових проєктів і відкрила можливості, про які раніше ми не замислювалися. Зміниився і вибір молодят в бік екологічності та мінімалізму, відбулася переоцінка цінностей і сформувалися нові тренди щодо формату урочистостей. Гравці весільної індустрії не розгубилися і змогли швидко відреагувати на зміни на ринку, проявляючи гнучкість і фантазію. Vogue.ua поговорив з представниками весільної індустрії в Україні про те, як минув 2020 рік і які весільні тренди нас очікують у 2021-му.

Весільнй салон Crystal
Весільний салон Crystal

"Найбільшою проблемою, з якою ми зіткнулися, була неможливість для наших клієнтів приміряти сукні безпосередньо в салоні, каже Антон Шрамко, співвласник весільного салону Crystal, Проте ми змогли знайти рішення в цій непростій ситуації. Ми запустили онлайн-продаж у салонах Львова, Києва та Нью-Йорка. Ми надсилали сукні на примірювання і проводили діджитал-консультації з нареченими. Щоб забезпечити максимальний комфорт і спокій для наших дівчат, провели додатковий тренінг з підбору правильного фасону для кожної клієнтки. Ми також збільшили термін повернення і обміну до 60 днів".

Реклама

"Раніше ми були більше сфокусовані на комунікації з клієнтами наживо. Багато уваги приділяли атмосфері в салоні і досвіду у виборі та придбанні суконь, адже це цілий обряд, який приносить багато задоволення і залишає спогади на все життя. Щоб зберегти цей особливий зв'язок між клієнтами і нами, ми звернули більше уваги на присутність онлайн і створили кілька значущих проєктів. Насамперед, стали виробляти більше відеоконтенту, онлайн-трансляцій і тісніше комунікувати з клієнтками через соціальні платформи. У 2020-му, спільно з фондом "Квітна", був запущений благодійний проєкт "Свічка добра" для підтримки онкохворих жінок. Також ми представили проєкт "WONÁ це ти". Головною його ідеєю було показати, що всі дівчата, без винятку, прекрасні і не треба підлаштовуватися під загальні "стандарти" розуміння краси. Цього року ми плануємо запуск нових проєктів для популяризації весільних традицій ", розповідає Ілона Шрамко, співвласниця салону Crystal.

Попри нестабільну ситуацію у світі і відсутність примірок наживо, бюджет і смаки наречених не змінювалися. Винятком стали лише ті нареченї, які змінили формат урочистості — вони обирали лаконічніші силуети. І все-таки найпопулярнішими фасонами були пишні сукні-бюстьє: мінімалістичне вбрання з атласу Jess від бренду Eva Lendel і розкішний образ із мерехтливої ​​тканини Muse від бренду WONA Concept. Представники салону Crystal впевнені, що в 2021 році збережеться тренд на мікровесілля і святкування в незвичайних локаціях на свіжому повітрі, через що наречені вибиратимуть практичніші образи, які можна буде надягти і після весілля. "Цей тренд є одним з аспектів дуже важливого напрямку для нашої планети "BE SUSTAINABLE", — говорить Ілона Шрамко.

Студія MONROphotography

"У 2020-му році однозначно на перший план вийшли сімейні цінності. Багато пар перестали думати про те, чим вразити гостей, і почали робити невеликі, але дуже душевні урочистості, розповідає Михайло Шпеник, співвласник студії MONROphotography. Для нас найскладнішим періодом була весна. Пари з України та з-за кордону масово почали переносити і скасовувати весілля. На тлі загальної паніки треба було зберігати спокій і опрацьовувати індивідуально кожен випадок. Нам це вдалося".

"Як destination-фотографи ми постійно аналізуємо ситуацію на різних ринках і можемо сказати, що до 2020 року цінність якісної весільної світлини лише зросла. Завдяки зростанню рівня світлин у цілому, пари стали більше уваги приділяти художній складовій, адже свято мине, а знімки з урочистості залишаться на все життя. Кількість гостей через пандемію закономірно зменшилася, а саму урочистість можна було провести не у всіх закладах. У зв'язку з цим почав розвиватися тренд на маленькі, але дуже "фотогенічні" весілля. Для продуктивної співпраці багато фотографів намагалися оптимізувати співвідношення "ціна-зусилля". Були створені так звані "пандемічні" пакети, які містили меншу кількість годин роботи і приємнішу вартість", продовжив Віталій Шпеник, співвласник студії MONROphotography.

"Кожна криза — нова можливість. Ми використали цей час з користю — запустили паралельні напрямки, для яких завжди бракувало часу. — до прикладу, відкрили свій YouTube-канал і налагодили співпрацю з агенціями та блогами у всьому світі, — каже Михайло Шпеник. — Ми впевнені, що у 2021 році кардинальних змін вже не відбудеться, адже весільна індустрія встигла адаптуватися до нових реалій. Як і раніше, збережеться тренд на невеликі і красиві весілля на свіжому повітріі".

Агенство GG Project

"Без сумніву, 2020-й рік диктував свої умови і встановлював свої закони, обмежуючи повну свободу. Майже всі заходи ми проводили зі скороченою кількістю гостей, щоб виконати всі карантинні норми, але це жодним чином не вплинуло на настрій наших урочистостей. Вони не стали менш веселими чи душевними", — розповідає Олена Голубицька, співвласниця агентства GG Project.

"Ми змогли дистанційно вивчити безліч цікавих локацій, отримати вигідні умови на проведення заходів і придумати нові концепції. Ми не можемо змінити ситуацію у світі, але змінити своє ставлення до неї змогли. Увесь рік настрій залишався позитивним, і зараз ми з новими силами готові продовжувати дарувати прекрасне цьому світу".

Однозначно відповісти, чи змінився бюджет пар щодо весіль, важко. Адже весілля — дуже важлива подія, що залишається в пам'яті назавжди. На ній можна заощадити, але не завжди хочеться і вдається. "Навіть коли минають роки, наші пари переглядають світлини, відео, і радіють, що все-таки зважилися запросити на своє свято відомого артиста або зробили весільну арку пишнішою, ніж планували", — розповідає Олена.

"Головна тенденція в будь-якій індустрії в 2021-му — це бути здоровим! Відвідування заходів з негативним тестом на Covid-19 вже увійшло в звичку, тому тренд на безпеку — один з основних. Пари дедалі частіше віддаватимуть перевагу "камерним" форматам заходів у колі близьких людей. Тренд на екологічність також не втратив своєї актуальності. Бажання людей бути ближчими до природи, використовувати в декорі органічні матеріали, мінімізуючи пластик — чудовий тренд, який ми дуже підтримуємо".

Ведучий Тимур Мірошниченко

"Безумовно, головною проблемою минулого року можна назвати невідомість. Коли не лише неможливо щось планувати, а ти просто не знаєш, що буде завтра", — розповідає ведучий Тимур Мірошниченко. Дуже багато заходів не відбулися, щось перенеслося, а щось перейшло в малі форми. До речі, пандемія коронавірусу вплинула не лише на весільний ринок. Багато пар, які планували урочистість у 2020 році, просто не пережили карантин".

2020-й рік був не такий уже й поганий для багатьох представників весільної індустрії. Він став каталізатором для нових ідей. "Час, що звільнився, я використав, щоб завершити кілька проєктів, для яких раніше банально бракувало часу. Упевнений, про них вже найближчим часом дізнається країна", продовжив Тимур.

"З уведенням нових карантинних норм, молодят найбільше турбувало питання актуальності та ефективності ведучого на заходах вузького формату. Якщо для весіль, де було близько 100 гостей, потрібність ведучого не викликала питань, то для камерних заходів до 20 осіб було новим рішенням для багатьох пар. Людям знадобився час, щоб звикнути до нових реалій. Я впевнений, що весіль у 2021-му році буде багато, адже до тих, хто планує свято в цьому році, долучаться пари, які перенесли урочистість через Covid-19. Головними трендами 2021 року будуть ексклюзивність і унікальність. Упевнений, на нас чекає дуже красивий і різноманітний рік. і це проявлятиметься в усіх аспектах: локації, декор, флористика, стиль, наповнення і всі-всі компоненти цієї незабутньої події ".

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.