RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Парадоксів друг: що слід знати про британського дизайнера Крейга Гріна

31 жовтня 2019

Британець Крейг Грін, один з найпрогресивніших дизайнерів останніх років, створює чоловічий одяг за мотивами чернечих убрань і робочої уніформи.

Фото: Jack Davison

«У дизайні я найбільше люблю критичні моменти, коли процес йде зовсім не так, як запланували, і потрібно зробити все, щоб запобігти можливому провалу», – зізнається Крейг Грін. Чути це від одного з найуспішніших молодих дизайнерів щонайменше дивно. Британська модна рада, головна fashion-інституція Великобританії, нагороджувала Гріна як найкращого дизайнера чоловічого одягу вже тричі – в 2016, 2017 і 2018 роках. Його колекції викликають майже священне тремтіння серед інсайдерів модної індустрії і далеко за її межами: в числі прихильників бренду – редактор The Business of Fashion, Тім Бленкс, репер Кендрік Ламар і культовий режисер Рідлі Скотт. Сам дизайнер, незважаючи на майже бездоганну траєкторію успіху, не боїться визнати, що помилки для нього означають не менше, ніж перемоги. В індустрії, де хайп часто виявляється важливішим за дизайн, такі одкровення вимагають особливої сміливості.

Craig Green осінь-зима 2019/2020

Крейг не схожий на молоду зірку, він не любить привертати увагу: зазвичай одягнений у практичні речі (зізнається, що роками купує одну і ту ж модель штанів, бо йому подобається їхній крій) і від преси тримається на відстані. Грін народився і виріс у Лондоні в простій сім'ї, далекій від моди. Він згадує, що йому завжди подобалося робити нові речі з нічого, – через брак ресурсів використовував будь-який мотлох. Принцип ресайклінгу закладений в основу філософії його бренду, який об'єднав сухий прагматизм і тягу до нескінченних експериментів.

Зйомки рекламних кампаній Крейг Грін перетворює на арт-проєкти. Одну з них – для осінньо-зимової колекції 2017 року – провели у воді: тіла моделей, одягнених у куртки Craig Green, сплели і помістили в подобу рятувального плоту. У серії фотографій, знятій на рік пізніше, Грін взагалі обійшовся без моделей – їх замінили величезні скульптури: дизайнер прикрасив лопаті вітряки широкими шматками барвистого латексу. 2018 року для аналогічної весняної зйомки він використовував громіздкі двовимірні конструкції, що нагадували паперових змій, – їх спалювали просто на знімальному майданчику. У межах проєкту для бренду Moncler Genius Крейг перетворив гранично утилітарні пуховики на пересувні інсталяції – вдалися не те космічні скафандри, не те надувні замки. Спостерігаєш за його роботою і замислюєшся: навіщо молодому дизайнерові вибирати такий складний шлях, особливо в чоловічій моді, яка суворо дотримується правил практичності?

Фото з рекламної кампанії Craig Green сезону весна-літо 2018

Крейг Грін заснував свій бренд 2012 року, після закінчення магістратури в лондонському коледжі Central Saint Martins. Два роки по тому він вперше показав колекцію в межах чоловічого Тижня моди в Лондоні. Гості шоу досі згадують побачене з захопленням – багато з них не могли стримати сліз. У безликих стінах галереї під меланхолійне звучання Struggle for Pleasure Віма Мертенса дизайнер розіграв складну історію про чуттєвість і духовну чистоту. Дебютна колекція Craig Green стала мандрівкою невідомими горизонтами: відрізи бавовни білого і блакитного кольорів майоріли, як прапори чи вітрила, а стьобані куртки нагадували обладунки для майбутніх битв. З тих пір дизайнер не зраджує своєму почерку. Кожна нова колекція – продовження його дивовижної історії.

Craig Green осінь-зима 2019/2020

Для Гріна мода – ескапізм, його особиста утопія. «Часто джерелом натхнення для мене стає робоча уніформа і одяг служителів культу. І те, й інше має на меті об'єднувати людей у спільноти, – розповідає дизайнер. – Для мене ідея спільності, братства важлива з самого дитинства. Я ріс у будинку, де завжди було багато гостей. У моїй родині майже всі носили уніформу і займалися прикладною, конкретною діяльністю: мама працювала медсестрою, батько – водопровідником, дядько оббивав меблі. Все це відбилося у моїй роботі».

Бажання опинитися серед однодумців стало для Гріна одним з вирішальних чинників у виборі майбутньої професії. Спочатку він планував займатися мистецтвом, але тільки на курсі моди в Central Saint Martins відчув те почуття згуртованості, яке шукав. Анітрохи не менше його захоплювала ефемерна і поетична сторона індустрії. «Якось я потрапив на показ Гарета П'ю – атмосфера була такою захопливою, що серце почало битися частіше. В той день я вирішив, що займатимусь дизайном. Неймовірно, як можна на показі передати такі сильні емоції: адже це всього лише моделі, одяг і кілька хвилин шоу».

Фото з рекламної кампанії Craig Green сезону осінь-зима 2018/2019

Грін поміщає повсякденні, утилітарні речі всередину сюжетів, які доводить до граничної театральності, тому хода моделей в захисних куртках і костюмах на його показах перетворюється на майже сакральний обряд. «У бренда є дві сторони, – пояснює дизайнер. – Одна з них – це дослідження функціонального та робочого одягу, тобто абсолютно практичний підхід до чоловічого гардеробу. Інша – чиста фантазія. Вони постійно сперечаються одна з одною, але йдуть пліч-о-пліч».

Сучасна чоловіча мода повна парадоксів. З кожним сезоном колекції стають все більш експериментальними, і водночас у них цитують знайомі ідеї та з'являються впізнавані речі. Дизайнери зобов'язані постійно змінюватися, при цьому залишатись вірними своєму стилю. Крейг Грін – один з небагатьох, кому вдається витримувати баланс. «Мода змінюється, і саме тому люди ніколи не втрачають до неї інтересу. Але в моїх колекціях є елементи, які залишаються незмінними: чернечі силуети, стьобані матеріали, технічні зав'язки і мотузки, – пояснює дизайнер. – Якщо вони здаються доречними, то не потрібно поспішати їх змінювати – інакше це перетвориться на небезпечну гонку за новизною». Любов Крейга до хаотичної, некерованої і часто темної сторони творчого процесу – те, чого сьогодні не вистачає моді, і що змушує публіку любити його одяг так фанатично. «Мої начерки рідко стають фінальною крапкою у дизайні. Якщо силует можна так просто намалювати, отже, ти його вже десь бачив, – каже Грін. – Найвидатніші речі неможливо спланувати або записати на папері: вони народжуються тільки в результаті проб і помилок».

Один з культових предметів, який повторюється у колекціях Craig Green з сезону в сезон, – робоча стьобана куртка, яку обожнює велика аудиторія незалежно від статі і віку (сьогодні окрім чоловіків одяг від Крейга Гріна охоче носять найвідчайдушніші модниці). Універсальність – одна з головних цілей дизайнера. «Найкращий показник успіху – коли твоя робота стає класикою чоловічого гардероба. Якщо перерахувати 15 предметів, які повинні бути у кожного чоловіка, серед них обов'язково виявиться класичний тренч Burberry і пуховик Moncler. Мрію, щоб стьобана куртка Craig Green стала однією з таких речей», – зізнається Грін.

Текст: Анастасія Федорова

чоловіча мода ·

Ще в розділі Бренд

Популярне