До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Зміст форми: з чого складається гардероб жінок, що працюють

Гардероби головних героїнь модної індустрії остаточно перестали залежати від трендів: редактори, фотографи та стилісти знаходять свою "уніформу" – і не зраджують їй десятиліттями. Нова уніформа стала прикметою часу – і вибором працюючих жінок.

Дві спідниці, два джерсі, один пуловер, дві пари черевиків, панчохи, бюстгальтер, нічна сорочка, халат і тапочки. Таким, без корисних дрібниць на кшталт пудри, друкарської машинки, шматка мила і пляшки бурбона, був виїзний гардероб сучасної американської письменниці Джоан Дідіон. Аскетичний і прекрасний в своєму нахабстві набір предметів перекочував прямо з 1979 року в гардеробні сучасних жінок, що працюють. Модниці не відстають: відданими адептами так званої uniform dressing – манери одягатися в одні і ті ж фасони – виявилися перші обличчя індустрії: ветерани видавничого дому Condé Nast, Грейс Коддінгтон і Тоні Гудман, фотограф Енні Лейбовіц, fashion-редактор Financial Times, Джо Еллісон, критик Кеті Горін, головний редактор французького Vogue, Еммануель Альт.

Реклама

Якщо винести за дужки кількісний фактор (fashion-редактори рідко обходяться двома спідницями), гардероб цих жінок складається з нехитрого набору повторюваних речей, які стали їх візитною карткою: брюки зі стрілками і м'які лофери – у Тоні Гудман, строгі чорні сукні і плащі – у Кеті Горін, накрохмалені робочі сорочки – у Енні Лейбовіц. Грейс Коддінгтон носить схожі одне на одне об'ємні пальта, чоловічі сорочки з коротким рукавом і щільні колготки, рідко зраджує чорному кольору. Гостроплечі жакети і чоловічі футболки зробили Еммануель Альт новою іконою французького стилю, потіснивши тільняшки героїнь минулого. Мініатюрна Джо Еллісон з колекцією тертих джинсів, хлопчачих піджаків і брючних костюмів, які вона придбала на Севіл Роу, і взуттям Cеline демонструє: одяг редактора може бути як хитромудрий, так і гранично простий – плоттю від плоті незмінних чорних водолазок Дідіон.

До того як прославитися на терені есеїстики і сценарної справи, Джоан Дідіон працювала в американському виданні Vogue. Спочатку вона займалася виснажливою ​​роботою – десятки разів в день переписувала підписи до фотографій, аби досягти в кількох рядках кристально точного вираження думки. З такою ж увагою до деталей Дідіон організовувала свій робочий гардероб. Сьогодні така лаконічність в одязі знову актуальна. В епоху гіперспоживання аскеза стає рідкісним і цінним симптомом здорового глузду: відсторонені від потоку інста-подій, дівчата, чия робота пов'язана з модою, роблять ставку на підкреслену стриманість. І це не втома від індустрії, як можна подумати, а чітке розуміння свого місця і ролі в ній – новий power dressing, значно скромніший, ніж в 1980-і, але вельми красномовний. Замість яскравих жакетів немислимих об'ємів модні дівчата на вершині кар'єри вибирають помірність м'яких жакетів з колекції Joseph, заспокійливо хвилясті спідниці і блузи у Джонатана Андерсона в Loewe і несподівану, майже чоловічу стриманість брючних костюмів Lemaire.

Lemaire осінь-зима 2018/2019

Можливість носити ні до чого не зобов'язливі, але строгі за змістом речі стала символом жіночої свободи і задерикуватого свавілля. Редукцію дамського гардеробу ще сто років тому передбачив австрійський архітектор Адольф Лоос: "Жінка завоює рівність з чоловіками не провокацією їх чуттєвості, але завдяки економічній незалежності, яку заробить своєю працею. І тоді оксамит і шовк, квіти і стрічки, пір'я і фарби виявляться безсилими. Вони зникнуть". Подібно успішним чоловікам, яким плювати на зовнішню мішуру (на думку спадають Стів Джобс або найбагатша людина на планеті, власник Amazon, Джефф Безос), жінки в світі моди, в одній з найбільш фінансово потужних індустрій, знають свою ціну і грошей. "Коли у тебе є уніформа, – розповідає Тоні Гудман, – ти не думаєш, що одягнути". Отже, не витрачаєш дорогоцінний час. Отже – заробляєш.

<b>Предметка_ДеловойГардероб</b>

У колекціях осінньо-зимового сезону достатньо готових уніформ для самостійних жінок. Об'ємні пальта і жорсткі жакети в відтінках сірого, молочного та хакі пропонують Крістоф Лемер в колекції іменного лейбла і Мері-Кейт і Ешлі Олсен в The Row. Витончене поєднання натуральної шкіри і шерсті багатих бежевих і коричневих тонів можна знайти у Надеж Ване-Цибульської в Hermès, м'які плечі і облягаючі сукні до підлоги – у Вікторії Бекхем, а ідеальний базовий гардероб з хірургічно точно скроєними брюками і універсальними светрами – у дизайнера модного нью-йоркського лейбла Khaite Кетрін Гольштейн.

The Row осінь-зима 2018/2019

Представниці інших професій слідом за стилістами і редакторами глянцю все частіше вибирають м'який захист від громадського тиску – кашемірові кіраси, бавовняні обладунки та шкіряні панцири. І хоча подібну манеру одягатися по-старому вважають елітистської, головне досягнення культури uniform dressing в тому, що, навіть без можливості поєднувати джинси Topshop з сорочками The Row, накидати поверх футболки Uniqlo жакет Cеline, а кросівки Аdidas Stan Smith носити з класичними брюками з найкращих італійських майстерень, кожна з нас може сформувати власний потужний, впізнаваний, а головне – комфортний і повний внутрішньої свободи образ. Одним зусиллям волі.

Текст: Алла Анацко

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.