До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Чи поділилися б ви власним гардеробом з незнайомцем

Ще у 2017 нью-йоркські підприємиці Вайолет Гросс і Меррі Сміт, які працювали в маркетинг-відділі Saks Fifth Avenue, разом заснували peer-to-peer (P2P) застосунок для оренди одягу Tulerie, що репрезентував "closet sharing community". Ця ідея народилася, коли одна з подруг Гросс, що працює у сфері моди, не завжди могла дозволити собі вдягнутися як хотілося, і їй часто доводилося позичати одяг у друзів. Через деякий час ця подруга запитала в Гросс, чи може вона заплатити за позичені речі, і, попри те, що Гросс відмовила, це змусило її задуматися: "Чому ти маєш позичати одяг тільки в друзів?".

Останнім часом, глобальний онлайн-ринок оренди одягу став поширеним явищем і прогнозується, що він сягне понад два мільярди доларів до 2025 року. Разом з B2C (business-to-consumer) платформами, наприклад Rent The Runway, відбувся ріст у P2P-застосунках, як-от Tulerie, а також дублінський Nuw і Designer-24 з ОАЕ, які дають змогу користувачам орендувати повний спектр гардероба.

Реклама

Tulerie, зокрема, пропонує речі в роздріб вартістю від кількох сотень до тисяч доларів, — наприклад, твід Chanel, сумки Celine періоду Фібі Файло й гаманці з монограмою Dior, а також доступніші речі: худі Vetements x Champion і бавовняні топи Cecilie Bahnsen. Поки здебільшого орендують сукні (за ними йдуть светри): "Це ті сукні, у яких ви б пішли на бранч або вечерю, не обов’язково тільки на весілля, — пояснює Гросс. — Ми дуже хочемо, щоб люди розширили свій світогляд і думали більше про „повсякденність", ніж про „особливий випадок". Це всього лише інший спосіб одягнутися на зустріч або на день народження друга".

Створення спільноти через одяг

Для тих, хто хоче доєднатися до Tulerie, найбажанішими трофеями будуть нинішні фаворити: сумки Bottega Veneta і що-небудь Jacquemus. "Ми інтерв’юємо через FaceTime кожного із заявників, — каже Гросс. — Це дає нам змогу сказати: „Послухайте, якщо забрудните щось або порвете, то ми не зможемо більше співпрацювати". У вас може бути найдорожчий гардероб і найдорожчі речі, але якщо ви не ставитиметеся до речей з повагою, то, на жаль, ви нам не підходите".

Для By Rotation, першого у світі соціального застосунку для оренди одягу, це суспільне мислення також дуже важливе. Після позначки в 50 000 користувачів застосунок тепер працює з рейтингом і відгуками, пропонуючи натомість такі переваги, як розблокування дорогих речей. Наприклад, користувач-новачок ще не зможе орендувати одяг ціною вище від £ 1,000 без отримання щонайменше одного позитивного відгуку.

За словами Ешити Кабріо-Девіс, колишньої фінансистки, що ввійшла до списку Forbes 30 under 30, застосунок By Rotation має широку аудиторію, від студентів, професорів, банкірів і юристів до членів королівської сім’ї (Леді Амелія Віндзор), акторів (Карла-Симон Спенс) та інфлюенсерів (Камілла Шар’єр, Ханна Страффорд-Тейлор). Кабра-Девіс ділиться: "Коли ви орендуєте річ, то маєте поспілкуватися з орендодавцем, щоб дати зрозуміти йому контекст. Наприклад, "я хотів би позичити вашу сукню Vampire's Wife для весілля". Все залежить від орендодавця, що прийме чи відхилить запит. У підсумку, за допомогою застосунку я знайшла нових друзів і позичаю в них речі знову й знову".

Переваги громадського гардероба

Близько 40% одягу залишається неношеним тільки в Європі. P2P-оренда надає можливість зменшити споживання. Як пояснює Кабра-Девіс, перехід до спільного гардероба не тільки вплинув на її стиль, а й також і на її вибір покупок. "Я помітила, що стала купувати предмети одягу набагато вищої якості, ніж до By Rotation. Нині я в середньому купую дві речі що шість тижнів, а коли я працювала у сфері фінансів, то купувала втричі більше. Отже, я стала набагато свідомішою. Чи є сенс усім мати у власному гардеробі однакові сукні? Чи не слушніше ділитися?".

Можливість здати в оренду предмет одягу не тільки означає ліпший догляд за ним, а й націленість на придбання якісних речей. Натомість оренда одягу зі свого боку гарантує, що якісна річ найімовірніше сягне позначки #30Wears (ініціатива руху slow fashion, яка фокусується на усвідомленому споживанні). "Через пандемію люди дуже змінили спосіб витрачати гроші, — зазначає Гросс із Tulerie. — Вони хочуть отримати більше емоцій і звикають більше ділитися, а не мати у власності, байдуже, чи то апартаменти, чи то офісні приміщення, машини або навіть домашні тварини. Ми думаємо, що одяг — це наступна позиція в цьому списку".

Текст: Divya Bala

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.