На грані: що приходить на зміну інтелігентному мінімалізму

25 листопада 2018

На зміну комфортному мінімалізму з'являються зухвалі експериментальні вбрання на межі доброго смаку. Щоб одягнути такі, знадобиться сміливість і впевненість в собі.

Нещодавно я отримала запрошення на вечірку, де дрес-код був означений привабливою фразою Big Night Out, а хештег – «як в останній раз». З цього приводу я підготувала пристойну сукню до підлоги з розрізом, але вона так і залишилася висіти в офісній вбиральні. В останній момент я змінила її на вінтажну мікросукню з воланами, розшиту стрічками і лелітками. Це торжество несмаку з люрексу розшукав мій друг, стиліст Олександр Зубрилін, на одному з блошиних ринків Лос-Анджелеса (за чутками, там часто можна зустріти асистентів Еді Слімана). До нього я вирішила додати пояс з пряжкою у вигляді серця з величезних стразів, а ось від кліпсів-люстр в каменях мене зуміли відговорити колеги. І дарма – в той вечір мені їх дуже не вистачало.

Vogue UA, листопад 2017, фото: Alique, стиль Julie Pelipas

Мінімалізм, який за останні кілька років просочився з паризьких подіумів у вітрини будь-якого глобального мас-маркету, нікуди не подівся, але скільки потрібно сміливості, впевненості в собі і любові до вечірок і моди, що порушують всі правила хорошого тону і смаку, для того, щоб носити бежеву сукню з білою футболкою? Правильно: анітрохи.

Напевно тому дизайнери все частіше йдуть проти течії. Марк Джейкобс у своїй осінньо-зимовій колекції повертається до того, що вміє найкраще: влаштовує театралізоване шоу, в якому робить реверанси Тьєррі Мюглеру, Клоду Монтану та Іву Сен-Лорану. Нова хвиля британських дизайнерів в цьому сезоні теж не вирізняється вдаваною скромністю і схильністю до простих рішень – нічого повсякденного і тривіального в їх колекціях немає. Улюбленець Донателли Версаче Майкл Халперн на мудборді збирає фотографії Шер з 1970-х, Метті Бован створює гіпероб'єми з підручних засобів в найкращих традиціях Вів'єн Вествуд і раннього Александра Макквіна, а новий фаворит індустрії Річард Квінн працює з принтами і драпіровками з шовку дюшес як справжній сучасний кутюр'є – зухвало і без гальм.

Попит на скандальні сукні в каменях, пір'ї і воланах зростає, тому їх стає все більше і в дизайнерських колекціях. Сьогодні найкращі зразки можна знайти в колекціях молодих дівчат-дизайнерів – довгоногих модниць Джорджії Тордіні і Джільди Амбросіо з Attico, Магди Бутрим і Алессандри Річ. Вони створюють дивовижно красиві і зухвалі речі, встояти перед якими неможливо. Осторонь від високого попиту на кітч і показне багатство не залишається і вища модна інстанція: Інститут моди при нью-йоркському Метрополітен Музеї готує до відкриття масштабну експозицію, присвячену кемпу. Письменниця Сьюзен Зонтаг в «Нотатках про кемп» вивела його визначення: в цьому напрямку жіночність набуває гротескних форм, нице перегукується з високим, а хороший смак межує з поганим. Мабуть, кращого опису того, що відбувається сьогодні в святковій моді, і не придумаєш.

Дивовижно, але дорогу найбільш зухвалим і відвертим вбранням в гардероби всіх дівчат світу відкрив той самий тренд на гендерну амбівалентність і соціальну рівність, який звів бежеві тренчі і білі футболки в статус культових. На тлі загальної стриманості і контролю за власним зовнішнім виглядом вбиратися – наше найулюбленіше guilty pleasure, відмовитися від якого складніше, ніж від вечері після 7 вечора. Головним адептом міні, стеклярусу, принтів і вирізів як і раніше виступає Ентоні Ваккарелло в Saint Laurent – носити екстремальної довжини сукні він пропонує з тонкими панчохами, ботильйонами на платформі або босоніжками, прикрашеними хутром антилопи. Алессандра Річ експериментує з чобітьми з шовку, Attico робить мюлі в пір'ї на невеликому каблуці і ті ж чоботи, але вже з мережива. А найбільш божевільні туфлі тепер одягає стиліст Ада Кокосар для Midnight Zero Zero, яка додає брошки з каменів на віяло з органзи і обертає все це в пластик. Звучить сумнівно, а вигляд має – неймовірний. Туди ж належать і вуалі в горошок, і ремені в стразах, як у Alexandre Vauthier, і, звичайно ж, великі сережки або кліпси з латуні і кристалів. Натуральні карати, до слова, знову в моді, і це теж чудова новина.

Від союзу хорошого і поганого смаку виграють усі: іронізуванням над собою ми повертаємо в своє життя любов до моди і експериментів, а переодягання у гротескні вбрання сприймаються не інакше, як гра. Вдається свого роду арт-терапія. Завдяки старанням модниць звіти з вечірок схожі на ретрознімки з 1970-х і 1980-х, які під час споглядання викликали в нас думку: «Ех, були часи». Що ж, вони повернулися, і, сподіваюся, ми зможемо насолодитись ними сповна.

Текст: Рената Харькова (Tatler Russia)

модный тренд · тенденции осень-зима 2018/2019 ·

Ще в розділі Тенденції

Популярне