VOGUE UA CONFERENCE 2021FASHION & BUSINESS 9/09
RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Яке майбутнє чекає на кутюр?

17 січня 2021

За кожною сукнею чи ансамблем від кутюр криються тисячі годин роботи. Сезон за сезоном по всьому Парижу легіони ательє витрачають незліченні години, виліплюючи окремі ґудзики, пришиваючи рідкісне пір'я або підрівнюючи шви, щоб втілити в життя задуми дизайнерів, що очолюють найзнаменитіші модні Доми. Але з наближенням кутюрного сезону осінь-зима 2021/2022 виникає запитання: чого ж очікувати від бастіонів старої паризької моди?

Тоді як пандемія COVID-19 серйозно вплинула на багато сфер індустрії моди — від розкладу показів до виробництва і тенденцій вуличного стилю — невеликі кутюрні ательє продовжують функціонувати в колишньому режимі. Типовий розклад січневих чоловічих показів може помітно порідшати, але кутюрний сезон обіцяє більшість звичних великих шоу, навіть якщо вони демонструватимуться віртуально.

Яким буде кутюр сезону осінь-зима 2021/2022?

У розкладі Тижня високої моди цього сезону є кілька помітних упущень. Одне з них — відсутність Balenciaga Демни Гвасалії. Спочатку бренд планував показати першу і довгоочікувану кутюрну колекцію в липні минулого року, але потім показ було перенесено на липень 2021 року. Проте в розкладі, як і раніше, ще є захопливі дебюти, за якими варто стежити. Альбер Ельбаз представить свій новий лейбл AZ Factory 26 січня з допомогою фільму: «Я планував представити колекцію саме так, навіть до COVID-19. Це цифровий світ».

Не менш інтригуюче шоу — спільна колекція Тітосе Абе з Sacai і Jean Paul Gaultier. Коли Готьє оголосив, що колекція сезону весна-літо 2020 стане його останньою, легендарний французький дизайнер пообіцяв своїм шанувальникам, що вони можуть «бути впевнені, що він продовжить займатися створенням кутюрних колекцій за новою концепцією». Виявляється, нова концепція — це платформа для запрошених дизайнерів. Нам ще належить дізнатися, як Абе інтерпретує примхливість і яскравість естетичного духу Готьє через її деконструйовані дизайнерські речі. Але в будь-якому разі така співпраця тільки доводить, що Тиждень високої моди, як і раніше, залишиться найнепередбачуванішою подією в індустрії.

Jean Paul Gaultier Haute Couture весна-лето 2020Jean Paul Gaultier Haute Couture весна-літо 2020

Проте найцікавіші та найдовгоочікуваніші колекції — ті, які представлять дизайнери з абсолютно новим баченням моди. По-перше, дебют Кіма Джонса у Fendi. Це призначення принесе з собою низку новацій: вперше Джонс дебютує як дизайнер жіночого одягу, і як кутюр'є для великого модного Дому, і вперше відтоді як Карл Лагерфельд очолив марку в 1965 році, кутюрна продукція Fendi зазнала серйозних змін. Тизер, зроблений Паоло Роверсі, який Джонс опублікував в Instagram, обіцяє декадентський погляд на класичний італійський гламур в дусі Фелліні. Ця колекція, ймовірно, стане котячою м'ятою для нового покоління шанувальників моди і послідовників Джонса, а також заспокоїть традиційних клієнтів Дому.

Окрім того, всі в передчутті дебютної кутюрної колекції Метью Вільямса для Givenchy, яка буде представлена ​​в кінці цього року. Кутюрні колекції його попередниці Клер Вейт Келлер були польотами модної фантазії, яка явно обмежувалася комерційними очікуваннями, що покладаються на її лінію прет-а-порте, але драматичне оновлення Вільямсом іміджу Дому передбачає, що йому дають повну свободу дій. Ще невідомо, як Вільямс втілить своє бачення, що визначило його першу колекцію для Дому, в рівень кутюр, але це напевно буде хвилююча подія.

Що ці зміни засвідчують про сучасну моду?

Але найцікавіше в Тижні високої моди в цьому місяці — це не мудрі деталі образів, які будуть виставлені напоказ на перших поверхах паризьких готелів, а швидше те, як нинішні дизайнери викликають інтерес до них, переосмислюють кутюрний сегмент і роблять його актуальним зараз.

Valentino Haute Couture осень-зима 2020/2021Valentino Haute Couture осінь-зима 2020/2021

І Джонс, і Вільямс побудували свої бренди і репутацію на виробництві одягу, який хочуть купувати клієнти люксових брендів відповідно до нової парадигми. Традиційні клієнти кутюра будуть завжди, але чи є можливість запросити у свою чергу дедалі випадковішого споживача, завжди спраглого нових товарів, швидко інтегрованих в повсякденне життя?

Givenchy TeaserGivenchy Teaser

Або, альтернативно, спробувати примирити ці дві категорії? Коли так багато людей у ​​всьому світі проводять дні в спортивних штанях і толстовках — той 0,1% людей, який віддає тисячі заради високої моди, теж купують спортивні костюми, навіть якщо вони на кашемірової підкладці — здається, що ніколи не було своєчаснішого моменту, щоб надавати замовникам те, що вони хочуть. Джонс уже зарекомендував себе майстром поєднання високого і низького — візьміть його останню колекцію для Dior Men, де карикатурні картини Кенні Шарфа були вишиті на куртках-бомберах з ретельною технічною майстерністю найкращих ательє.

Dior Men Pre-Fall 2021Dior Men Pre-Fall 2021

За останні кілька років ми стали свідками радикальної зміни багатьох куточків індустрії моди. А завдяки таким дизайнерам, як Крейг Грін, Вельс Боннер, Мартін Роуз і Кім Джонс, чоловічий одяг став найзахоплюючим простором для дизайнерів наступного покоління.

Чи буде почуття довіри і лояльності рухатися вперед у розвитку моди? Або це буде щось більш експериментальне, готовність зануритися в нові води і підтримати бренди, які неухильно розширюють свою структуру продажів від кутюр до чогось повсякденнішого?

Тільки після того, як ми побачимо кутюрні покази цього сезону, ми зможемо сказати напевно. Чи буде ця нова гвардія дизайнерів сприяти переосмисленню природи моди або, принаймні, оновленню більш розрідженого куточка модної індустрії, актуальність якого упродовж десятиліть побоювалися втратити.

Текст: Liam Hess

Ще в розділі Тенденції

Популярне