RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

За лаштунками: інтерв’ю з Катею Вербер

09 квітня 2021

Власниця київських бутиків Balmain, Dolce & Gabbana, Saint Laurent і Polo Ralph Lauren Катя Вербер будує fashion-імперію — без зайвої помпи й не розкриваючи карт.

Катя ВерберКатя Вербер
Жакет і штани з вовни, бавовняний топ, сережки й кольє з латуні, все — SAINT LAURENT BY ANTHONY VACCARELLO

«Вибачте за безлад», — звертається Катя Вербер до однієї з клієнток, що розглядає полиці в київському бутику Saint Laurent. Завинила в зневазі до шелвінгу, який тут зазвичай вивіряють до міліметра, — команда Vogue UA, що вмовила Вербер провести знімання в робочі години крамниці. У сторону відставлено звабливі стилети, лодочки з підборами у формі сен-лоранівської Кассандри й лаковані босоніжки на високій платформі. Їх, як і сумки, зазвичай називають на честь муз Дому: Аня (Рубик), Зої (Кравіц), Бетті (Катру), Кейт (Мосс). На щастя, сумки, з якими модниці красуються паризькими, міланськими й київськими бруківками, залишилися недоторканими — вони зараз за кадром.

Зате в кадрі сама Катя — в обтислій чорній сукні Dolce & Gabbana, з позолоченим кулоном на взір як канонічна модель сумки Sicily, струнка, з копицею кучерявого волосся. («Я стільки сил витрачала, щоб приручити його, а недавно зрозуміла, як гарно, коли залишаєш як є».)

Засновниця компанії Kameron і власниця столичних бутиків Balmain, Dolce & Gabbana, Saint Laurent і Polo Ralph Lauren, Катя Вербер нечасто з’являється на шпальтах журналів й у світських хроніках. За обідом в одній із київських ресторацій я цікавлюся, чому так. «Для мене мода — це бізнес, від якого я отримую насолоду, — каже Катя. — Я не пов’язую соціальне життя з роботою. Напевно, я не така публічна людина. В мене немає амбіцій бути відомою, для мене найважливіше — добре робити свою роботу».

Катя ВерберБоді з віскози й поліестеру, BALMAIN

Свій перший проєкт, бутик Dolce & Gabbana, Катя відкрила в Києві у 2012 році. Дивуючись, чому такої крамниці в столиці ще немає, вона вирушила до міланської штаб-квартири бренду переконувати менеджмент, що українська публіка цього варта. Переконала. Простір бутика на Басейній — досі її улюблене місце в Києві. Тут Вербер призначає робочі зустрічі, а її команда прищеплює модникам смак до італійської dolce vita. Чого варті вітрини з пишними квітковими композиціями в масивних вазах і столи, що вигинаються під пірамідами муляжних цитрусових. У Dolce & Gabbana ці задерикуватого вигляду лимони й пристрасно-червоні троянди нерідко перебираються як принти прямо на сукні.

Катя каже, що будує бізнес так, щоб кожен міг знайти в її крамницях віддушину. Вона замовляє колекції на всі випадки життя й у всіх можливих розмірах: «Раніше в ритейлі було заведено формувати закупівлю з огляду на якогось специфічного клієнта, тому багатьом доводилося скуповуватися в іншій країні. Нині ми хочемо показати, що все можна придбати в Києві».

У Каті чудовий іноземний акцент (наклали відбиток дитинство в Канаді й навчання в Шотландії). Про роботу вона розповідає, не переходячи на професійний жаргон. Ми обговорюємо зрозумілі речі: жакети, штани, висоту підборів у чобіт. Хіба що словом luxury, яке в англійській традиції набагато місткіше, ніж звичне для нас «розкіш», ми з Катею послуговуємося майже однаково — вимовляючи його нарочито на російський лад. «Лакшері сьогодні — це вміння відмовитися від непотрібного на користь того, що справді дарує тобі приємність, — міркує Вербер. — Ліпше мати менше речей, але вищої якості. Тепер люди усвідомлено підходять до купівлі одягу. Важливо, щоб річ їм дуже подобалася, слугувала довго й справді тішила».

Катя ВерберСукня з віскози й ацетату, підвісок, латунь, все — DOLCE & GABBANA; шкіряні чоботи, SAINT LAURENT BY ANTHONY VACCARELLO

Про лакшері в компанії Вербер знають не з чуток: «Ми не боїмося замовляти найшикарніші речі, — пояснює Катя. — У баїнгу працюємо за правилом: 60% класичні та базові моделі, 40% — яскраві речі з подіуму».

За цибуляним супом під час інтерв’ю ми з Катею обговорюємо останній паризький показ Saint Laurent, на якому я побував. Здавалося, моделі втекли зі знімального майданчика Бунюеля, аби вирушити на секс-вечірку в кращих традиціях робіт Гельмута Ньютона. На момент нашої зустрічі колекція авторства Ентоні Ваккарелло саме прописалася в київському бутику: двобортні жакети з тартану, напівпрозорі блузи з бантом на шиї, вінілові штани-легінси й спідниці-олівці. У паризькому шоурумі мені розповідали: щоб втиснути моделей у речі з вінілу, довелося користуватися лубрикантом. Але в Saint Laurent подбали про клієнток: до таких речей у крамниці додається спеціальний засіб на основі тальку. Носити одяг Saint Laurent вважалося трохи гріховним ще за часів Денної Красуні у виконанні Катрін Денев. Тепер це заняття перетворюється майже на секс-практику.

«Я відкриваю крамниці брендів, які тут популярні й ніколи не вийдуть з моди, — пояснює Катя вибір партнерів. — Це класичні Доми: вони мають вплив і незаперечний авторитет». Я розумію, про що йдеться. Сидячи в темряві павільйону Saint Laurent, за традицією зведеного біля підніжжя Ейфелевої вежі, відчуваєш на собі всю міць і силу бренду — коли ідеальної зовнішності працівники в чорних костюмах видаються служителями культу, і навіть гіпсокартонна стінка з тією самою Кассандрою, сплетеною з ініціалів YSL, перетворюється на вівтар.

«Я люблю модні шоу, — продовжує Катя. — Для мене це маленький театр, п’ять хвилин чистих емоцій і краси». Під час пандемії працювати в бізнесі виявилося не менш цікаво, ніж за часів міланських і паризьких марафонів: «Незадовго до карантину ми запустили інтернет-магазин, і в складній ситуації він став порятунком для нас і наших клієнтів. За останній рік люди звикли купувати онлайн, тому ми дедалі більше уваги надаємо розвитку digital-напряму. Для мене дуже важливо, щоб онлайн-сервіс був на такому ж високому рівні, як і обслуговування в наших бутиках».

Жакет і штани з вовни, шовкова блузка, все — SAINT LAURENT BY ANTHONY VACCARELLO

Весь вільний час Катя присвячує родині — у них із чоловіком троє дітей: «Хочеться виховати їх так, щоб вони були щасливі й упевнені в собі». Я припускаю, що в розмовах з Катею всі як і раніше згадують її маму Аллу Вербер, яка передчасно пішла з життя півтора року тому. Катя не заперечує: «Я вдячна долі за те, що в мене була така приголомшлива мама — її спрямувальний голос і все, чого вона мене навчила, завжди буде зі мною». Нині Вербер працює над книгою про Аллу: «Видання має вийти дуже гарним і точно змусить усміхнутися всіх, хто любив маму».

Модний Київ пліткує про те, що Катя Вербер готує нові запуски — збирається привести в Україну великі бренди й відкрити нові крамниці. Запитаю, чи правда це? «У світі тепер усе так швидко змінюється — не хочеться загадувати. Ми точно не збираємося зупинятися на досягнутому й робимо все, щоб наш бізнес розвивався».

Фото: Stephan Lisowski

Стиль і текст: Venya Brykalin

Макіяж: Svetlana Rymakova

Зачіска: Yevgeniy Popov @Le Blanc

Манікюр: Irina Naydenko @Le Blanc

Продюсер: Marina SandugeyShyshkina
 

Ще в розділі Персона

Популярне