Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Як індустрія моди реагує на війну Росії з Україною

03 березня 2022

Україна й далі відбиває атаки Російської Федерації, війська якої вдерлися на територію нашої держави та розпочали повномасштабні бойові дії. Упродовж цього часу весь світ спостерігає за тим, як Україна та її мирні жителі борються з гнітючими наслідками цієї війни. Українці змушені перебувати в сховищах, рятуючись від обстрілу їхніх міст, або ж покидати домівки чи країну в умовах військової агресії Володимира Путіна. Небайдужі люди в різних куточках земної кулі роблять усе можливе, щоб підтримати український народ. Осторонь не залишаються й модні бренди та конгломерати, які намагаються зробити свій внесок і допомогти постраждалим.

1 березня команда Vogue Ukraine закликала великі модні компанії ввести ембарго на постачання їхньої продукції до Росії, оскільки країна продовжує свою військову агресію проти України. Разом з Vogue UA увагу всесвітньої модної спільноти до війни привертали й наші колеги з ELLE Україна та L'Officiel Ukraine, а також дизайнери, стилісти та інші професіонали локальної індустрії моди.

Одним з перших дизайнерів, хто відреагував на події, був Джорджіо Армані. Під час Тижня моді в Мілані легендарний кутюр’є представив свою колекцію без музики через «трагедію, що розгортається в Україні». Напередодні початку Тижня моди в Парижі Ральф Толедано, президент Fédération de la Haute Couture et de la Mode, у своєму зверненні також підтримав український народ.

Група Kering, якій належать компанії Gucci, Alexander McQueen, Balenciaga, Bottega Veneta і Saint Laurent, оголосила, що зробить «велике пожертвування» УВКБ ООН, щоб підтримати тисячі біженців, які покинули Україну і нині перебувають на території сусідніх європейських країн.

У коментарі для видання WWD голова Kering Франсуа-Анрі Піно сказав: «Найважливішою, безумовно, є гуманітарна ситуація з біженцями. Я розмовляв з усіма генеральними директорами, і ми вирішили зробити велику пожертву, щоб допомогти переміщеним особам. Це пожертвування буде не лише на рівні групи, а й індивідуально від кожного бренду Kering».

Тоді як одні схвалювали цей крок у соціальних мережах, інші залишали коментарі, закликаючи Kering піти далі, накласти ембарго на всі постачання до Росії та закрити свої дизайнерські бутики в країні. Деякі користувачі також обурювалися, що Kering використовували термін «конфлікт», а не «війна».

Наразі відомо, що італійський модний Дім Gucci надав 500 000 доларів УВКБ ООН через свою ініціативу Chime for Change. Balenciaga також пожертвує кошти Всесвітній продовольчій програмі на підтримку українських біженців. Крім того, французький бренд найближчими днями відкриє свої платформи, щоб повідомляти та передавати інформацію про ситуацію в Україні.

Компанія LVMH (якій належать Christian Dior, Louis Vuitton, Givenchy, Fendi, Tiffany, Celine та ще кілька десятків брендів) заявила, що робить «перше екстрене пожертвування» в розмірі 5 мільйонів євро на підтримку Міжнародного комітету Червоного Хреста. Крім того, LVMH запускає кампанію зі збору коштів на підтримку МКЧХ серед своїх працівників. Група також повідомляє, що налічує 150 працівників в Україні, яких активно підтримує впродовж останніх днів. Фонд LVMH Heart Fund увесь цей час надавав фінансову та психологічну допомогу працівникам. Також LVMH «стежить за розвитком ситуації» і, можливо, вживатиме й інші заходи.

Модний конгломерат Only The Brave, якому належать Diesel, Maison Margiela, Marni, Viktor & Rolf, Amiri та Jil Sander, а також організація, яка опікується Тижнем моди в Мілані, — Camera Nazionale della Moda Italiana — теж співпрацюють з УВКБ ООН, щоб допомогти переміщеним українцям.

Свою підтримку українському народові виразили Chanel і Prada. Обидва бренди також передали кошти  Управлінню Верховного комісара ООН у справах біженців. 

Британський бренд Burberry пообіцяв допомогти вирішити гуманітарну кризу, що розгортається в Україні, і пожертвував кошти Британському Червоному Хресту. Компанія також підтримуватиме будь-які пожертви працівників на благодійні організації, які сприяють гуманітарній допомозі в Україні, еквівалентними пожертвуваннями. Також, за інформацією Vogue Business, компанія припинить постачання товарів та територію Російської Федерації.

Італійський модний Дім Valentino пожертвував 500 000 євро УВКБ ООН для надання негайної допомоги українським біженцям. Данський лейбл GANNI повідомив, що заморожує всі відносини з Росією і пожертвував 100 тисяч крон для Ради у справах біженців Данії. Бренд ювелірних виробів Pandora пожертвував 1 мільйон доларів ЮНІСЕФ, щоб допомогти забезпечити охорону здоров’я, навчання в школі, невідкладну грошову допомогу та психологічну підтримку для 7,5 мільйона дітей в Україні, повідомляє WWD. Угорський бренд Nanushka повідомив, що не укладатиме жодних нових угод з російськими партнерами та не виконуватиме поточних замовлень. Бренд також припинив постачання до Росії.

Напередодні шоу Balmain, креативний директор бренду Олів’є Рустен опублікував допис на підтримку України: «Показуючи нашу колекцію, ми добре усвідомлюємо, що сьогодні у світі відбуваються важливіші речі. Складно зосереджуватися на шоу та одязі, коли ми з важким серцем слухаємо останні новини. Наші думки й молитви з українцями. Нас надихає їхня гідність, стійкість і відданість свободі. Щоб почуватися трохи менш безпорадним, я пожертвував кошти до фонду Надзвичайної ситуації в Україні при УВКБ ООН. Я запрошую всіх, хто поділяє мою стурбованість, розглянути можливість зробити власну пожертву. Ми об’єднуємося заради свободи».

Шведський бренд Acne Studios також висловив свою підтримку народові України. Компанія зробила пожертву УВКБ ООН та ЮНІСЕФ для надання гуманітарної допомоги тим, хто її потребує. Крім того, Acne Studios призупинили всю діяльність у Росії.

Польський бренд MISBHV організував терміновий збір коштів на гуманітарну, медичну та психологічну допомогу наймолодшим жертвам війни в Україні. Також компанія повідомила, що почала наймати на роботу швачок і конструкторів з України, пропонуючи їм повну підтримку, проживання та юридичну допомогу.

Тим часом бренд 032c у колаборації з українським дизайнером Антоном Белінським представив футболку із зображенням українського паспорта та написом FREE UKRAINE. Всі кошти, отримані з продажу, передадуть Німецькому Червоному Хресту для екстреної допомоги Україні.

Також спеціальні футболки випустили бренди Rowing Blazers та PLEASURES. Весь прибуток від продажу футболок Rowing Blazers перерахують до фонду Save the Children, який надає постраждалим українським дітям та їхнім родинам невідкладну допомогу: їжу, воду, гігієнічні набори, психосоціальну підтримку та грошову допомогу. Зі свого боку PLEASURES передасть 100% вторгованих коштів ЮНІСЕФ. 

Про припинення постачання товарів до Росії повідомили й великі спортивні бренди, як-от Nike, adidas і Puma. Проте деякі крамниці брендів поки продовжують роботу. Реалізацію в Російській Федерації зупиняє одна з найбільших європейських компаній H&M. Також закриваються інші крамниці шведського холдингу H&M Group — COS, Arket, & Other Stories, Monki й Weekday.

Ритейл-платформи Net-a-Porter, Mr Porter, Yoox, Farfetch, Mytheresa, Matchesfashion і The Outnet припинили доставу товарів до Росії. Відповідні повідомлення, що підтверджують цю інформацію, з’явилися на сайтах компаній.

У міру розгортання подій та продовження російської агресії проти України світова модна спільнота й далі долучається до підтримки українського народу в той чи інший спосіб. Попри те, що багато компаній відкрито не стають на чиюсь сторону, деякі бренди вдаються до радикальніших дій і припиняють будь-які відносини з Росією. Оскільки європейські тижні моди збіглися з підсиленням російських атак на українські міста, компанії й бренди вимушені визнати війну та зайняти позицію.

#STANDWITHUKRAINE ·

Ще в розділі BRAND

Популярне