RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Креативна директорка Alexander McQueen Сара Бертон про важливість маловідомого ремесла

15 квітня 2020

Більша частина роботи Сари Бертон в Alexander McQueen присвячена красі спілкування — з природою, історією, одне з одним. Колекція бренду сезону весна-літо 2020 стала яскравим святом групової творчості й досягнення особливої нірвани через ремесло. Під час показу лейбла торік у вересні гості могли звернути особливу увагу на сукню, до створення якої був причетний весь персонал Alexander McQueen: від бухгалтера до дизайнерів, і навіть студентів Central Saint Martins.

Але навіть найнепомітніший одяг Alexander McQueen свідчить багато про що. У весняно-літню колекцію також увійшли моделі з каландрованого льону (каландрування — процес прокатування лляного полотна через спеціальні циліндри), здебільшого без жодного декору, у білому або чорному кольорі. Неозброєному оку ці сукні у вікторіанському стилі й приталені жакети можуть видатися не такими майстерними у виготовленні, як корсет з тюлю з необробленими краями або сукні з декором. Але, як Бертон розповідає Vogue, вони так само важливі для її меседжу про комунікації, як і командно-вишиті сукні. «Зв’язок між одягом і процесами, залученими для його створення, — це час, який знадобився для його виготовлення. Мені подобається ідея, що люди збираються й знаходять час зустрітися, поговорити й зробити гарні речі разом», — говорить вона.

Процес каландрування, який використовували для створення «переливчастих» образів колекції, відбувався на ірландській фабриці William Clark. Заснована в 1736 році, ця фабрика — один з найстаріших робочих млинів у Європі, що спеціалізується на каландруванні, під час якого лляну тканину обробляють і забивають дерев’яними блоками для створення текстурного блиску.

«Часто наші колекції починаються з дослідницького відрядження. Так, для весняно-літньої колекції 2020 року ми вирушили до Ірландії. Я хотіла, щоб лінійка оповідала про сповільнення, оголення й безчасся. Це привело нас до льону, абсолютно екологічно стійкої, шляхетної тканини, якою особливо славиться Ірландія, — розповідає Бертон. — Ми відвідали ферму Mallon Ireland, присвятили час вирощуванню льону й отримали інформацію від старших поколінь, які пам’ятають про вирощування й збирання льону та досі допомагають зі збиранням врожаю. Ми відвідали виставку в Ірландському центрі льону й музеї Лісберна «Від льону до тканини», що розповідає про те, як льон вирощують, збирають, прядуть, тчуть, а потім розкладають на полях і вибілюють на сонці, і почули чарівну історію про те, як його вибілює Місяць». Зрештою дослідження привели до фабрики William Clark, що, як вона зазначає, є «останньою комерційною фабрикою з виробництва льону у світі».

Щоб виготовити одяг для колекції, Бертон і її команда розробили й викроїли візерунки в ательє, розбираючи їх на частини, щоб надіслати окремі зразки візерунка на фабрику для  трамбування. «Ми робили речі в студії, розбирали їх і зшивали кожен шматочок на ситцеву основу. William Clark каландрувала їх і надсилала назад у студію, де ми знову збирали їх разом, — каже вона, пояснюючи процес докладніше. — Каландрування  — це останній процес у виробництві льону. Його занурюють у картопляний крохмаль і піддають сильному тиску дерев’яними брусками, які розтирають і розгладжують матеріал упродовж понад 120 годин. Цей процес додає одягу особливого, цілком природного й розкішного блиску».

На шоу сезону весна-літо 2020 Бертон запросила кількох працівників William Clark у Париж, щоб вони могли побачити одяг у дії. «Такий захопливий вечір — спостерігати за шоу Alexander McQueen у Парижі, — написав майстер в акаунті фабрики в Instagram. — Побачити так багато прекрасного льону на подіумі, було бентежним досвідом».

Оскільки Бертон і її команда починають працювати над колекціями Resort 2021 і весна-літо 2021, вони не дають змоги самоізоляції перешкодити їм віддати данину поваги природі, Великій Британії або спадщині бренду як творчому центру. Бертон каже: «Вся моя команда дизайнерів щодня спілкується й намагається по змозі робити речі з дому. Багато в чому це нагадує мені про те, коли я вперше почала працювати в Alexander McQueen — ми використовували ті ресурси, які були доступні нам у той час, і тепер ми робимо те ж саме в наших домах. Ми дійсно намагаємося бути креативними з тим, що маємо. Це був виклик для всіх, ми знайшли до нього підхід і вже створили прекрасні ідеї».

 «Як креативників, цей момент дійсно спонукає всіх нас думати по-новому й бути винахідливими. Ми тільки запустили онлайн-проєкт McQueen Creators, який дійсно розширює нашу творчу спільноту й створює відчуття відвернення від світу. Це момент, щоб повністю зануритися в створення чогось особистого і прекрасного», — підсумовує Бертон...

Alexander McQueen ·

Ще в розділі Бренд

Популярне