VOGUE UA CONFERENCE

Рідкісна краса: унікальні камені проти сучасного дизайну

07 квітня 2018

Текст: Анастасія Яворська

У грудні 2017 року на аукціоні Magnificent Jewels and Noble Jewels Будинки Sotheby's з молотка продали рідкісний рожевий діамант Fancy Light Pink. Анонімний покупець запропонував 12,8 млн доларів за перстень Harry Winston 1970 року народження, в якому центральний ніжно-рожевий камінь в 33,63 карата, немов атланти, підтримували два білих діаманти. Придбанням прикраси заради каменю фахівці називають і гучну покупку в листопаді 2017 року на аукціоні Christie's кольє de GRISOGONO за 33,8 млн. Центральний діамант в 163,4 карата оточений 18 діамантами смарагдового огранювання і смарагдами огранювання «груша». Класичний дизайн кольє з акцентом на дорогоцінні камені – ідеальний приклад інвестиції в ювелірну прикрасу.

Перстень і намисто з колекції Un Automne à Pékin, чорне родоване золото, жадеїт, берили, танзаніт, сапфіри, цаворити, рубіни, Lydia Courteille

Великі ювелірні будинки створюють колекції високого ювелірного мистецтва навколо великих каменів. Одним з найпомітніших «важковаговиків» 2017 року став алмаз The Queen of Kalahari. Знайдений в пустелі Калахарі в Південній Африці 2015-го, камінь вагою 342 карата володіє найвищими характеристиками чистоти і кольору. Згодом його перетворили в п'ять великих діамантів для кольє Chopard The Garden of Kalahari з колекції Chopard High Jewelry 2017 року – найдорожчої прикраси за історію бренду. У BVLGARI в колекції Festa з'явилося кольє з сапфіром виняткового кольору електрик вагою 180,98 карата огранки «цукрова голова» (один з варіантів шліфування «кабошон», завдяки якому поверхня каменю стає опуклою і гладкою).

При цьому, ставлення до каменів змінюється. Останнім часом у ювелірів прокинувся справжній інтерес до ювелірних мінералів і неформатного каміння класичної «четвірки» рідкісних відтінків або з вадами. Мюнхенський дизайнер Будинку Hemmerle Стефан Геммерле завжди шукав максимально рідкісні відтінки, надаючи перевагу димчастому кварцу, болотному нефриту, зеленому гранату або оливковому сапфіру, яким знаходив несподівану оправу – наприклад, об'єднуючи коньячні діаманти з латунню. Одою красі природного каменю можна вважати колекцію високого ювелірного мистецтва Lotus американської компанії De Beers минулого року. Знайдений на шахтах компанії необроблений діамант вагою 18,79 карата незвичайного блакитно-зеленого відтінку в кольє Awakening Lotus оточили фасетними білими діамантами.

Кольє Bow, сапфіри (89,12 карата), діаманти (32,89 карата), сережки Snowfall, сапфіри (21,07 карата), діаманти (8,09 карата), все - Graff

Ювелірний світ з нетерпінням очікує, яку долю компанія Graff приготувала алмазу Peace Diamond з Сьєрра-Леоне регіону Коно – бренд купив його в грудні 2017 року за 6,5 млн доларів. Краса цього каменю в 709 карат не тільки в природних характеристиках і розмірі (це 14-й за рахунком в списку великих каменів і другий за величиною, знайдений в Західній Африці за останні сто років). Його цінність ще й в додатковій гуманітарній вартості. Камінь знайшов пастор Еммануель Момох – і подарував його уряду. Згідно з офіційною заявою уряду Сьєрра-Леоне, половина виручки від продажу каменю залишиться у держави, половина – на розвиток місцевої комуни регіону Коно з населенням в 250 тисяч людей. Так «діамант світу» працює на репутацію алмазів із Сьєрра-Леоне. З 1991 по 2002 роки гроші від їх часто нелегального продажу витрачали на покупку зброї повстанцям під час громадянської війни. Продаж цього каменю, що отримав такий широкий розголос, – показник нового етапу розвитку індустрії, з визнанням проблем і бажанням її реформувати відповідно до запитів часу.

«Є кілька ключових критеріїв, за якими ми визначаємо цінність ювелірного виробу. З одного боку, якість і розмір каменів є первинними вимогами і маркерами, і ці фактори справді панують на міжнародних аукціонах, де незвичайні дорогоцінні камені великого розміру вибухають на торгах знову і знову. З іншого боку, зовнішній вигляд демонструє креативність та оригінальність дизайнера. Дизайн – додатковий елемент цінності прикраси, який називається «людський геній», – розповідає Сінді Чао, засновниця і ювелір CINDY CHAO The Art Jewel. На створення знаменитої брошки Fish Brooch вона витратила три роки, скрупульозно підбираючи каміння і обрамляючи яскравий зелений колумбійський смарагд вагою понад 30 карат безліччю сапфірів всіх відтінків океанської води.

«Людський геній» ювелірних прикрас вже довів своє право на стабільне аукціонне життя. 2012 року на женевських торгах Christie's дивовижно натуралістична брошка-камелія в натуральну величину JAR з паважо з рубінів пішла з молотка за 4,3 млн доларів. Сума до сих пір залишається рекордною для прикрас цього ювеліра і показовою для індустрії. Жоель Артур Розенталь, який створив свій бренд JAR 1978 року, знаменитий мозаїчною технікою паве. Він малював улюблені квіти з майстерністю художника: одразу створював форму, по суті скульптуру, тривимірну і асиметричну, а після – додавав колір за допомогою ювелірного паважо. За життя його удостоїли персональної виставки в нью-йоркському Метрополітен-музеї 2013 року, чого не траплялося з іншими ювелірами, після чого він став піонером нового тренда.

Цей тренд з'явився на противагу стилістиці ювелірного шопінгу з 2000-х, коли шалені гроші і неприборкані фонтани нафти штовхали на нестримне споживання прикрас з особливо великим камінням. Зараз же, в епоху криптовалюти з невизначеним курсом, в умовах посиленої потреби в самоідентифікації і прагненням до унікального, мірятися каратами просто непристойно. Інша справа – ексклюзивність. Ще два роки тому фахівці консалтингової компанії McKinsey, які не давали ювелірам позитивних прогнозів, в своїх розрахунках на 2020 рік рапортували про майбутній небувалий підйом і про те, що в найближчі кілька років нішеві і незалежні ювелірні бренди вийдуть на новий рівень.

Тому авторські і дуже дивні, на перший погляд, вироби цілком можуть стати хорошим інвестиційним фондом. У цей «портфель» можна сміливо покласти, наприклад, складне кольє з безлічі ідеальних кольорових кубиків Random британського ювеліра Соланжа Азагурі-Партріджа, казкові чорні пантери в яскраво вираженій стилістиці ар-нуво іспанського бренду Magerit або гіперреалістичний перстень-скелетон з колекції Homage to Surrealism Лідії Куртей, який дизайнер зібрала з оніксу, коралів, гранатів, турмалінів, перидотів і берилів.

Фото: Marc Hibbert

Стиль: Erika Kurihara

Зачіска: Nao Kawakami @Saint Luke з використанням Cloud Nine Макіяж: Ariel Yeh @Saint Luke Манікюр: Metta Francis з використанням CND™

Кастинг: Emilie Astrom @Creartvt

Асистент фотографа: Luca Anzalone

Асистент стиліста: Leah Jennings

Продакшн: Henrietta Hitchcock @KO Productions

Модель: Rose Valentine @The Squad

украшения · ювелирный Дом ·

Ще в розділі Аксесуари

Популярне