VOGUE UA CONFERENCE

Особистий досвід: Тетяна Соловей про навчання в ювелірній школі Van Cleef & Arpels

17 березня 2018

Ювелірна школа Van Cleef & Arpels – для шанувальників і свідомих покупців дорогоцінностей. Курс в ній пройшла Тетяна Соловей.

Серьги Pharos, белое и розовое золото, бриллианты, оникс и рубины, Van Cleef & Arpels

Ізабель Делан і Марі-Лаура Кассіу-Дюрантон – професійні гемологи – прикрашають свою чотиригодинну розповідь про дорогоцінне каміння такими діалогами:

– Раніше носити їх вдень вважалося зухвалістю.

– Коктейльні перстні, звичайно, не допомагають готувати або копатись в саду.

– Не допомагають садити квіти? Я здивована!

Обидва вінтажні, одне Chanel, друге безіменне з чистим небесно-блакитним аквамарином. Мають доречний вигляд навіть в 10 ранку: Марі-Лаура розповідає, якою захоплюючою пригодою може стати покупка каміння. Наприклад, олександриту – найпримхливішого: він має рожевий виглядпри штучному освітленні, але сірий  при денному. «Поводьтеся, як діти в крамниці солодощів. Чіпайте, пробуйте»,  радить друга учасниця діалогу, Ізабель. У цій школі все влаштовано так, щоб до предмету вивчення всіставились з азартом юного натураліста, дослідника природи, детектива і навіть героїні казки. Школа  це L'École Van Cleef&Arpels.

Каждому слушателю курса по геммологии на память дарят лупу, сквозь которую профессионалы осматривают камни

Перші заняття в салонах класичного особняка XVIII століття на Вандомській площі відбулись 2012 року. З тих пір програма розрослася: 15 курсів по 4 години базовані навколо тем «Історія ювелірної справи», «Світ дорогоцінногокаміння», «Секрети майстерності» і нещодавно запущеної «Перші кроки в ювелірному мистецтві». Про каміння і прикраси тут розповідають з поглядів хімії, фізики, географії, історії мистецтва, діамантових трейдерів і антикварних дилерів. Тон розповіді коливається між придихом і здоровим цинізмом. Тільки говорили про «шлюбний союз дорогоцінного металу і каменю», а через паро хвилин  про те, що каміння, по суті, купують на вагу, як овочі: «карати», в яких вимірюється їх вага,  похідне від слова «кероб». Це 2-грамове кавове зерно – раніше з їх допомогою визначали вагу каміння.

Спеціально заради учнів школи навіть вдалися до злочину. Замовили гранувальникам камені з дефектами – скошеними гранями – щоб слухачі навчилися шукати ідеальнегранування, союз пропорцій і гармонії: класичні 57 фасеток на діамантовій формі. Моя улюблена частина курсу «Світ дорогоцінного каміння»  розглядати необроблене каміння: ляпіс-лазур в природі зустрічається зі схожим на золото піритом, кристали турмаліну схожі на шаруватий кольоровий льодяник, австралійський опал, як на мене, не потребує гранування в принципі – камінь світиться зсередини, навіть не маючи форми кабошона. І коли байдужих до включень і світіння в мінералах не залишається, викладачі суворим тоном просять не використовувати слово «напівкоштовні». З 2002 року у Франції (а після в Європі і США) законодавчо прийняли класифікацію preciousfine і ornament: дорогоцінне (четвірка: діамант, рубін, сапфір і смарагд), ювелірне (те саме, що раніше вважалося напівдорогоцінним) і виробне (всенепрозоре) каміння.

Учебные пособия школы Van Cleef & Arpels - камни с дефектами, по которым студенты учатся видеть идеальную огранку

Мої сусідки за партою  співвласниця будівельного бізнесу з Казахстану і колишній фінансовий консультант з Гонконгу. Перша хоче купувати діаманти усвідомлено, розсудливо інвестуючи в каміння. Другій набрид світ фінансів, а новий вона поки шукає, подорожуючи по світу в пошуках ідей. Нас нічого не об'єднує, окрім зародженого завдяки L'École VanCleef & Arpels інтересу до каміння «Diamonds is forever», жартуємо ми. Всіх захоплює історія про те, що до ХХ століття рубіни і шпінелі плутали, – відмінності мінералів можна визначити на хімічному рівні. Їх переплутали б і з червоними діамантами, якби останні не були виключно рідкісні  їх можна зустріти рідше, ніж жовті, сині або зелені. Наприклад, діамант Hancock Red вагою 0,95 карати на аукціоні Christie's в квітні 1987 року було продано за рекордні для цього каменю 880 тис. доларів, що у вісім разів перевищило заявлену вартість.

Брошь из коллекции герцогини Виндзорской, желтое золото, рубины, Van Cleef & Arpels, 1937

Моя особиста фея – хрещена курсу Інесіта Гей-Ескель, історик мистецтва, професор і викладач L'École. Вона веде захоплюючий Instagram школи @lecolevancleefarpels і знімає відеоуроки, які є на сайті. Вона відповідала за американський ринок в Cartier, була віце-президентом Tiffany & Co., а тепер викладає тут. Мимохідь, розповідає історію про те, як брала участь в розслідуванні століття – провенансі зниклого кольє махараджі Патіала. Прикраса з 2 930 діамантами загальною вагою 962,25 карати разом з легендарним каменем De Beers в 234,69 каратизробили в майстернях Cartier 1926 року, легендарна річ зникла в середині ХХ століття і знайшли їїтільки 1998 року в лондонській антикварній крамниці  без великого каміння і в жалюгідному стані. Ця історія стала сенсацією, і Інесіта розповідає її з таким ентузіазмом, ніби тільки вчора отримала звістку про можливу знахідку легендарної коштовності ХХ століття.

Історію мистецтва вона розглядає через призму дорогоцінного каміння, і ця звичка набувається моментально. Так і сонце на бутіку Louis Vuitton біля Вандомської площі здається жестом вітання «королю-сонцю» Людовику XIV, першому і дуже успішному промоутеру французького мистецтва життя – традиції, що його країна успішно дотримується вже декілька століть.

Брошь Colombe Mysterieuse из коллекции высокого ювелирного искусства Le Secret, белое золото, рубины, бриллианты, Van Cleef & Arpels, 2018

Школа Van Cleef & Arpels славна не лише розповідями. У січні 2018 року тут презентували історичний проект – реконструювали 20 дорогоцінних каменів з корони французьких королів. У колекції Людовика XIV вони виявилися завдяки першому діамантовому трейдеру Жан-Батисту Таверньє – єдиному з європейців, допущеному до двору Великих Моголів. 1668 року він привіз їх до Франції, після Французької революції каміння було вкрадене і зникло по світу, спливаючи іноді на аукціонах. Тепер завдяки L'Écoleможна побачити реконструкцію блискучої двадцятки – в тому вигляді, в якому воно підкорило очі і серце «короля-сонця».

украшения · Татьяна Соловей ·

Ще в розділі Аксесуари

Популярне