До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

І вашим, і нашим: нове покоління годинників унісекс

Нове покоління годинників, які однаково личать і чоловікам, і жінкам.

На зап'ясті принца Вільяма – годинник Omega Seamaster 300m Mid Size Quartz. Ця модель – яскравий приклад тренду унісекс: лаконічний спортивний класичний годинник діаметром 36,25 мм не має однозначної гендерної приналежності. У другого спадкоємця престолу причин носити саме цей годинник (крім того, щоб вшанувати моду) достатньо: по-перше, професійна дайверська модель символічна для колишнього пілота пошуково-рятувального вертольота Королівських ВПС Великобританії, а по-друге, це пам'ятний подарунок матері, покійної леді Діани.

Реклама

Мода на унісекс з'явилась як продовження тренда his watch for her. Дівчата захопилися маскулінними годинниками – і навіть споконвічно чоловічі бренди зменшили діаметр корпусу до 36 або 32 мм. Наприклад, бренд IWC Schaffhausen, який до недавніх пір позиціонував себе виключно як чоловічий, спочатку почав випускати mid-size моделі в культових колекціях Portofino і Pilot's Watches, а минулого року остаточно здався і представив жіночу лінію Da Vinci.

Цього року на виставці SIHH в Женеві свою першу жіночу модель представив Роман Готьє. Insight Micro-Rotor Lady виготовили після успішного дебюту чоловічого аналога. Мікроротор, який обертається в двох напрямках, майстер інкрустував діамантами, а циферблат зробив в двох варіантах – з чорного та білого перламутру.

Сьогодні годинникарі все частіше створюють моделі, дизайн і функціональність яких можуть бути цікаві і чоловікам, і жінкам. Наприклад, на презентації годинників Rotonde de Cartier Mysterious Hour Watch все на тій же виставці SIHH автори колекції зізналися, що модель вдалась абсолютно універсальною і її складно віднести до чоловічої чи жіночої лінії. Консервативні мануфактури, випускаючи нові часові моделі, розмито заявляють про їх гендерну приналежність радше тому, що функціями і ускладненнями, зазвичай важливими для чоловіків, все частіше цікавляться жінки. Тому, створюючи, наприклад, місячний календар або хронограф, майстри мінімізують гендерні відмінності в дизайні, прибирають перламутрові циферблати або діамантові мітки, а діаметр годинника роблять відповідним і для чоловічого, і для жіночого зап'ястя. Це вельми успішна стратегія, так як попит на унісекс-моделі буде однозначно вищим, ніж на аналогічні по функціональності, але явно жіночі або чоловічі по дизайну.

Цього року марка Panerai представила модель Luminor Due 3 Days Automatic діаметром 38 мм, що менша стандартного чоловічого розміру (40 мм) і більша жіночого (36 мм). Корпус дизайнери зробили тоншим майже в два рази порівняно з класичним Luminor. Спокійний дизайн порушує тільки масивний захист заводного ключа – фірмова риса годинників Luminor, які розробили в 1930-х роках для морського флоту Італії і ексклюзивно вони поставлялися до 1950-х.

Дизайнерські бренди звертаються до стилю унісекс значно частіше, ніж консервативні швейцарці. У Hermès перша подібна модель з'явилася ще 1991 року. Анрі Д'Оріньї отримав замовлення на створення квадратних годинників, але так як сам він любив прямокутники, то зробив годинник Cape Cod в прямокутному корпусі з квадратним циферблатом. Ще через сім років годинники отримали подвійний шкіряний ремінець, розроблений Мартіном Марджелом, і остаточно зміцнилися в статусі ікони годинного дизайну.

Унісекс особливо актуальний у випадку унікальних екземплярів, лімітованих колекцій і моделей Métiers d'Art. Створюючи складні моделі зі старовинними декоративними техніками, годинникарі навмисно не присвячують їх тій чи іншій статі і дозволяють отримати в свою колекцію рідкісний експонат як чоловікові, так і жінці. Наприклад, 20 примірників годинників Monsieur de Chanel з функцією "стрибаючої" години (моделі без годинникової стрілки, в яких поточний час показують цифри в окремому віконці), циферблатом з гарячої емалі і рельєфною фігурою лева, виконаної в техніці гліптики, матимуть красивий вигляд на будь-якому зап'ясті. Як і моделі Les Ateliers d'Art швейцарців Jaquet Droz: на циферблатах з гарячої емалі зображені коні і птиці, коропи кої і тигри, а хвилинні репетири прикрашені фігурками птахів-автоматонів на тлі Женевського озера або засніжених Альп.

Текст: Катерина Михайленко

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.