VOGUE UA CONFERENCE 2021FASHION & BUSINESS 9/09
RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Коштовна історія: Клер Шуан про нову колекцію Високого ювелірного мистецтва Boucheron

05 лютого 2021

Нова колекція Високого ювелірного мистецтва Дому Boucheron отримала назву «Історія стилю артдеко» і була натхнена естетикою артдеко. Клер Шуан, креативна директорка Boucheron, розповідає про роботу з архівами, вибір коштовних каменів для колекції та про те, чому багато які прикраси абсолютно точно захочуть носити чоловіки.

Клер Шуан

Головне натхнення для нової колекції — епоха артдеко. Чому Ви вирішили звернутися саме до цього часу?

У Boucheron ми випускаємо дві колекції високого ювелірного мистецтва на рік: одну в січні й одну в липні. Для липневої колекції під назвою «Творча колекція високого ювелірного мистецтва» я вибираю тему та працюю над інноваціями. Маю повний карт-бланш від Елен (Пуліт-Дюкен, генеральна директорка Boucheron). У січні ж колекція присвячена спадщині, осмисленню минулого з погляду стилю й сучасності.

Артдеко з’явився природно, оскільки це один з улюблених стилів для нас із Елен. За допомогою артдеко я хотіла показати всю красу того, що є в історії Boucheron, але для мене також було важливо передати сучасний дух Дому. Ми з командою дуже багато часу вивчали наші багаті архіви Art Déco (особливо між 1920-ми й 1940-ми), щоб краще зрозуміти, чим насправді є Art Déco в Boucheron. Для нас стало великим відкриттям те, як було багато способів робити Art Déco. Я вирішила вибрати речі, які мені сподобалися з погляду естетики, і спробувала зрозуміти їх. Потім придумала рецепт, ґрунтований на трьох антагонізмах: чисті лінії, але розкішний дизайн; чорно-білий, з легким відтінком кольору; чоловічий і жіночий принципи. Ця формула допомагала нам працювати з фрагментами з архівів або просто створювати нові прикраси, але з такими ж кодами. Важливо було отримати узгоджений гармонійний результат.

Яке прикраса в колекції найскладніша саме в технічному плані?

Загалом для створення січневої колекції використовували цілком традиційні техніки. Наші майстри досконало опанували їх. Головне завдання в цій колекції полягало в тому, щоб полегшити вироби, попрацювати над аспектом багаторазового використання й зробити їх надзвичайно простими у вжитку. Є багато деталей, елементів, які ми не бачимо і які дають змогу легко й просто перемикатися з одного дизайну на інший. Багатофункціональний підхід завжди був частиною історії Boucheron, але, дивлячись на вироби в архівах, ми розуміємо, що в той час було досить складно технічно зробити мультифункціональні прикраси, оскільки для перетворення виробів могли знадобитися додаткові інструменти.

Чи є якась конкретна історична прикраса з Дому Boucheron, яка надихнула на створення нової колекції?

Їх кілька... Наприклад, Ruban Diamant, натхнений браслетом з архівів. Дизайн вийшов такий бездоганний, що ми вирішили не змінювати його. Але хотіли врізноманітнити способи носіння завдяки подовженій стрічці, від чоловічого ременя до пов’язки на голову й навіть кольє або двох браслетів. Кожен можливий дизайн у предметах колекції досить виразний, і саме цього ми прагнули досягти.

Серия украшений Ruban Diamants
Серия украшений Ruban Diamants
Серия украшений Ruban Diamants
Серия украшений Ruban Diamants

Колекція також має цікаву антигендерну ідею, розкажіть, будь ласка, докладніше.

Ми вже почали втілювати цю тему в колекції Високого ювелірного мистецтва Contemplation («Споглядання»). Я також знайшла цей жіночий і чоловічий аспект в антагонізмах, які спостерігала в архівах Art Déco. Ідея надягати прикраси на чоловіків була радше інстинктивною, і спочатку не дуже зрозумілою. Коли ми з командою завершуємо дизайн, то працюємо у Photoshop й охоче робимо колажі, накладаючи зображення нових прикрас на жіночі світлини. Цього разу ми зробили те ж саме зі знімками чоловіків, і мені це здалося прекрасним. Так інстинкт, який скидався на неочевидну теорію, став дуже життєздатною ідеєю. Цей аспект новий, порівнюючи з архівами, які не містять ідей, як прикраси можуть використовувати чоловіки. У новій колекції артдеко один і той самий виріб може носити і жінка, і чоловік. Наприклад, Lavallière Diamants дуже гарний вигляд має на жінці, але мені більше подобається ефект від брошки, яку надягає чоловік, — дуже потужно, природно та елегантно. Для мене  важливий той факт, що деталь може бути універсальною, призначеною для обох, без маскування та додаткових елементів.

Які ще прикраси з колекції можна носити чоловікам, крім намиста-краватки?

Версія з поясом Ruban Diamant, брошка Noeud Diamant, версія брошки Cravate Emeraude, брошка Lavallière Diamants або навіть наші персні-печатки: Chevalière emeaude і Bouton Emeraude. Маємо багато варіантів. Насправді велику частину колекційних предметів можуть носити чоловіки.

Головні камені колекції, безсумнівно, смарагди та діаманти, а які ще використано?

Для цієї колекції вибір кольорів був важливий, щоб висловити естетику артдеко. Ми почали з трьох відтінків: чорного й білого, а також суто смарагдового. Це те, про що думає кожен, коли уявляє собі епоху артдеко. Також ми додали гірський кришталь, тому що це не додатковий колір. Він надає дизайну сучасності й легкості. Одна з моїх улюблених асоціацій, яку вже створив Фредерік Бушерон.

Зібрати колекцію в умовах пандемії було складно?

Ідея цієї колекції була розроблена ще до пандемії, влітку 2019 року. І ось настала черга нашої майстерні. Я хотіла б привітати колег і подякувати їм, тому що попри труднощі вони змогли створити колекцію вчасно.

На що б Ви хотіли звернути особливу увагу?

Без сумніву, на Lavallicere Diamonds на чоловікові. Я працюю в цій індустрії вже давно й мене вже майже неможливо чимось здивувати. Але вигляд цієї прикраси на чоловікові щоразу викликає в мене захват і надзвичайно сильні емоції.

Сьогодні часто кажуть, що мода стає дедалі комерційнішою. Як щодо Високого ювелірного мистецтва — чи впливають тренди й аналітичні звіти на створення цих колекцій, чи це все ще чиста творчість?

Без сумніву, чиста творчість. Наша головна мета — створювати вироби, які слугуватимуть століттями. На нас не впливають тренди. Якщо вироби відповідають трендам на момент випуску — це прекрасно, але це не наш пріоритет.

Сьогодні дуже популярні прикраси-трансформери. Як ви до них ставитеся?

Для мене це найважливіший елемент у прикрасах. У минулому коштовності використовували для підтвердження власного соціального статусу. Сьогодні в Boucheron ми намагаємося це змінювати й пропонуємо речі, які потрібно носити щодня, а не замикати в сейфі. Щойно ми придумуємо прикрасу, то перебираємо всі можливі способи, як її можна носити. Цього разу архівні прикраси наснажували на головний дизайн, а відтак ми працювали над тим, щоб майже всі вироби в колекції Art Deco надзвичайно легко трансформувалися.

украшения · Boucheron ·

Ще в розділі Аксесуари

Популярне