RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Музичні лайви на озері Сиваш і горі Піп Іван: як пройшов другий сезон EVE8

25 листопада 2021

Уже третій рік поспіль команда EVE8 влаштовує лайви українських музикантів на мальовничих локаціях по всій країні, транслюючи сети наживо. Нещодавно завершився другий сезон шоу, який зібрав найвідоміших саундпродюсерів України. Свої сети вони зіграли на тлі неймовірної природи на озері Сиваш, у затопленому селі Бакота, на горі Піп Іван, біля Станіславських круч та на острові Березань. Проєкт створено за підтримки Українського культурного фонду.

Що робить команда EVE8?

EVE8 — це команда небайдужих людей, які займаються клубною індустрією у Львові. Кілька років тому вони запустили проєкт, який придумали у себе на кухні, із великої любові до музики. Ідея проєкту проста і водночас небанальна — записувати лайви своїх друзів-музикантів, і не у студіях,  як часто це роблять, а біля історичних пам’яток. Так, перші лайви були записані у місцях, які заслуговують на увагу всього світу — це Аккерманська фортеця, місто-фортеця Тустань, середньовічний комплекс у Львівській області, Золочівський замок та інші локаціі. На YouTube-сторінці EVE8 у відео з лайвами з Тустані чи Аккерманської фортеці — сотні тисяч переглядів, тисячі вподобайок і коментарів. Таким чином проєкт охоплює одразу дві мети: показує Україні та світові талановитих музикантів — і привертає увагу до туристичного потенціалу нашої країни.

«Наші сандупродюсери не поступаються західним у майстерності», — розповідає команда EVE8. — Тому нам важливо, щоб про це знали не лише поціновувачі електронної музики, а й широка аудиторія. Тому ми вигадали цей проєкт: нам захотілося поєднати культурні пам'ятки із сучасною музикою. Показати їхню синергію, в наслідок якої народжується щось абсолютно нове. До того ж, уплив електронної музики на сучасну культуру сьогодні вже неможливо ігнорувати: в Європі клуби, де грають електронну музику, вже давно отримали статус культурних осередків та інституцій; це більше, ніж місце для розваги, — це живий і енергійний простір, де народжуються нові сенси. Про це ми мріємо і в Україні».

Улітку розпочався другий сезон проєкту. Він складається з п'яти лайвів, які зіграли у неймовірних куточках країни: село Бакота у Дністровському каньйоні, Рожеве озеро у Херсонській області, гора Піп Іван у Карпатах, острів Березань та Станіславські кручі. І якщо раніше у фокусі уваги була архітектурна спадщина країни, то цього разу увага привернута до питань екології й природних багатств.  

«Новий проєкт — про ті неймовірні та дійсно унікальні місця країни, які нам слід оберігати. Щоб цю красу бачили не лише ми з вами, а й наступні покоління. Нам хотілося показати, що це не просто гарні місця для подорожей, — це те, чим Україна може пишатися, про що треба розповідати усьому світові. До прикладу, Рожеве озеро, де зіграла сет Poly chain, не поступається своїми властивостями Мертвому морю — чи знають про це всі? Таких місць в Україні безліч — вони мають великий потенціал і зовсім недооцінені».

Запис проєкту — це, з одного боку, велика робота професійної команди EVE8 із понад 20 людей; з іншого боку, локації диктують свої правила, тому музикантам та продюсерам треба було підлаштовуватися під природні умови, погоду тощо. Наприклад, сет на острові Березань саундпродюсер Володимир Гнатенко грав до пояса у воді — такі екстремальні умови випали музикантові. До слова, усі сети грають  наживо — це принципова особливість проєкту EVE8. «У цьому унікальність моменту, який більше не повториться, — кажуть організатори. — Якщо монтувати ефір, ефект буде інший, тож ми завжди записуємо лайви. Ми хочемо зафіксувати й залишити в історії саме момент живої творчості».

Які музиканти взяли участь у проєкті

Учасники другого проєкту — це найвідоміші українські санудпродюсери, музику яких знають далеко за межами України. Одна з них — Саша Закревська, вона ж Poly Chain. Poly Chain співпрацює із західними лейблами BAS.Kolektyw, Transatlantyk та Standard Deviation. Виступала на Boiler Room, СХЕМА, Veselka та давно полонила серця фанатів електронної музики завдяки своєму оригінальному і багатошаровому “ламаному” саунду — від розслабленого ембієнту до електро; від введення у стан медитації до ритмічних переломів. Саша відіграла сет у дуже особливому місці — це Лемурійське Рожеве озеро у Херсонській області, одна з унікальних природних локацій, якими так славиться Україна.

Ще один учасник другого сезону — музикант Дмитро Ліхачов, або Zymosis. Він експериментує з жанрами — це psychill, ethno, downtempo, ambient і new classical, створюючи абсолютно нове звучання. Zymosis відіграв сет біля Станіславських круч — у мальовничому місці, де Дніпро та Південний Буг зустрічаються з Чорним морем, формуючи затоку. За словами Zymosis, локація перевершила всі його очікування. «Звісно, я приблизно уявляв собі, що я гратиму, бо завжди є улюблені треки, але я до кінця не розумів, як це буде в контексті цього місця. Я був вражений, наскільки воно красиве, і на, мій погляд, воно ідеально вписалося в стилістику сета, чи я в нього. Найважливіше, що дає Україні проєкт EVE8 — це сучасна широкоформатна культура. Симбіоз історичного, візуального та музичного плану. Впевнений, у нас є ще багато не менш гарних місць — мрію зіграти там».

Ще одна легендарна локація дісталася харківському дуету Komponentе & Kurilo — вони зіграли сет у затопленому селі Бакота, що розташоване на Поділлі. А ось для музиканта Володимира Гнатенка натхненням стали Карпати. Гнатенко досвідчений у прямих ефірах — він електронний музикант, який виступає винятково з лайвами. На його рахунку виступи в Closer, Otel’, Kultura Zvuka, Стрiчка, Схема х Boiler Room, фестивалі Brave! Factory Festival, Rhythm Büro: Natura.  Полем для його творчості стала найвисокогірніша обсерваторія в Україні — Білий Слон, що на горі Піп Іван.

А ось артисти iokloo (молодий дует техномузикантів Максима Курушина та Дениса Солов‘янчика з Києва) відіграли свій сет на, мабуть, найневідомішій локації зі всього списку — острові Березань посеред Чорного моря, місці з тисячолітньою історією, де колись знаходились давньогрецький Борисфен(!) і храм Афродіти. 

Про синергію музики й природи

Успіх проєкту й кожного лайву окремо залежить від синергії, що виникає між музикою і природою. Все має скластися: і настрій сету і музикантів, і атмосфера самого місця. Наприклад, як було з лайвом харківського дуету Komponentе & Kurilo. Музикантам випало щастя грати сет у Бакоті — затопленому селі на Поділлі, яке вперше згадується як місто у літописах 1240 року. Колись у печерах Бакоти засновник Києво-Печерської Лаври Антоній заклав скельний чоловічий монастир, що функціонує і сьогодні. Зараз Бакота — це вкриті зеленим килимом пагорби, оточені водою.

«Ми хотіли створити зв'язок між природою та музикою, я вважаю, це добре вдалося у нашому лайві», — каже музикант Євген Курило. Його доповнює другий учасник дуету, Komponente. «Я живу на східній Україні, тому раніше не чув про це місце. Коли отримав запрошення, відразу відкрив Гугл і побачив, що їхати до локації 800 км. Місце здивувало своєю історією і поки що первісною красою. У незвичайному місці з такою історією, на природі, свою музику сприймаєш якось інакше, особливо. Це пробуджує найкращі емоції, створює мicтично-магiчний настрій та викликає натхнення створювати нові композиції, ще цікавіші в аранжуванні і смисловому навантаженні».

Зі слів музиканта, важливість проєкту полягає в тому, що він показує дивовижні історичні місця України, які навіть для місцевих незнайомі, що вже казати про туристів з інших країн. «Він відкриває нам раніше не відомі локації, що перехоплюють дух і викликають почуття гордості за нашу країну. Також проєкт розвиває українську електронну сцену, поєднуючи як нових, так і досвідчених музикантів, чого нам так бракує, щоб конкурувати з іноземними сценами світу. Окрема подяка за режисерську роботу командi проєкту», — каже Komponente


Фаворит усієї команди в цьому сезоні — Рожеве озеро, або озеро Сиваш, де свій незвичний сет відграла  Poly Chain. Сиваш — унікальне природне явище у Європі. У світі ми можемо знайти лише три аналоги — Мертве море, затоки Кара-Богаз-Гол і Велике Солоне озеро в США. Ось що розповіла про свій виступ сама артистка:

«Один з головних плюсів музичної карьєри — це подорожі. Я давно хотіла відвідати озеро просто так, тож коли мене запросили, я була дуже щаслива. Ще до запрошення на цю локацію я вже затвердила свою EP з німецьким лейблом Die Orakle під назвою Lake Lemuria (Лемурійське Озеро, альтернативна назва Рожевого озера), тож вийшло символічно. Цей виступ я порівняла би тільки з Boiler Room 2019 року, тому що я могла собі дозволити грати менш танцювальний і більш гармонійний, «слухабельний» матеріал. Вийшло таке собі дівчаче електро.  

EVE8 — це, мабуть, найпрофесійніша знімальна команда, з якою мені доводилося працювати (sorry boiler). Перший проєкт був присвячений замкам і фортецям — це було дуже доречно, бо показало цікаві місця України під час пандемії, коли було заборонено їздити за кордон. Більше уваги туристів — більше грошей на реставрацію таких споруд. Цього року тематика проєкту була сфокусована на унікальних природних локаціях країни. Завдяки EVE8 і професійним зніманням усі ці місця можуть привернути більше уваги і, можливо, навіть чималі інвестиції. В мене ще багато закордонних локацій попереду, але круто було би повернутися в Український Крим, на гору Клемент’єва, де багато десятиріч поспіль мій дідусь Олександр Дашивець улаштовував польоти на дельтапланах».

Проєкт створено за підтримки Українського культурного фонду

Дивіться виступи музикантів на YouTube-каналі EVE8

Ще в розділі Музика

Популярне