Дотягнутися до Лу́ни: інтерв'ю з Христиною Бардаш

28 серпня 2018

У день народження співачки Луни Vogue.ua згадує інтерв'ю з однією з найяскравіших українських артисток.

Шуба з песца, Blood & Honey; колготки з лайкри – власність стиліста

Наша редакція стежить за Луною вже довго. Ми познайомилися у вересні 2015 року. Христина Бардаш (так в житті звуть Луну) тільки-тільки відіграла свій перший в житті виступ на Mercedes-Benz Kiev Fashion Days і була так органічною в своїх нехитрих текстах про любов, а її музика так нагадувала «Гостів з майбутнього» і Лінду, що ми тут же відреагували  і написали про неї. Я була першим журналістом, який брав інтерв'ю у луни: Христина нервувала, накручувала на палець золотисте волосся, розповідала, що кожного дня займається вокалом і продюсуватиме себе самостійно (чоловік Крістіни  продюсер Юрій Бардаш, власник компанії Kruzheva Music).

Рівно через рік після нашої першої зустрічі Христина знову дає мені інтерв'ю, і я дивуюся, як вона змінилася за рік: стала дорослішою, жорсткішою. За цей час Місяць випустила дебютний альбом «Ма-гні-ти», який підкорив українські та російські музичні радіостанції, а квитки на її перший сольний концерт, що відбувся у Києві в травні, розкупили в перший же день. Христина знялася для головних глянцевих журналів – наприклад, спеціально для Interview Russia з нею розмовляв Іван Дорн, а американський Vogue назвав її обличчям української музичної революції.

Шовкова блуза, Fendi; шовкові шорти, Frolov

Тепер Бардаш  справжня зірка. Ми зустрічаємося в барі «Косатка» на Великій Житомирській: на вулиці ллє дощ, холодно, і в першу чергу Кристина просить пересісти за інший стіл: «Тут дме, а я бережу горло». Моє зауваження про те, як вона змінилася, Луна сприймає спокійно: «Я стала дорослішою. Раніше я все робила інтуїтивно, а зараз  більш професійно. Спочатку я все хотіла робити сама: мені здавалося, якщо з'явиться команда, порушиться моя естетика; я думала, що не можна знімати комерційні кліпи, тому що загубиться душа Луни. За цей рік я зрозуміла, що команда потрібна: вона тільки допомагає підкреслити суть».

«У кліпі «Расстояния» я танцюю в трусах. Чоловік побачив, зателефонував і попросив прибрати цей кадр: «Не хочу, щоб твоя попа була на весь екран».

Христина Бардаш народилася 1990 року: дев'яності  її улюблена пора і джерело її натхнення. Саме тоді грала улюблена музика Луни  Земфіра, Анжеліка Варум, Лінда, звідти родом її звичка купувати аксесуари в секонд-хенді біля метро Лісова: «Ми з мамою і сестрою можемо годинами там копатися!» Цього сезону дев'яності  головний тренд, але Бардаш не потрібно робити зусиль, щоб бути в тренді: вона в цьому виросла. «Дівчатка в таборі любили Брітні Спірс, а я співала Наталію Власову: «Я у твои-и-их но-о-ог, спасибо не говори-и-и...». Пам'ятаєш? Я завжди любила слізну музику, а ще Земфіру і Тату».

Шерстяна сукня, Stella McCartney; шкіряні чоботи, Bevza

У дитинстві Христина, яка сьогодні на концертах майстерно міксує ботфорти MM6 by Maison Margiela з джинсовими шортами, купленими в секонд-хенді, як і більшість дівчаток, любила все яскраве. Заробивши перші гроші, поїхала в Дитячий світ на Дарниці і купила турецький рожевий костюм. «Мої батьки були модниками і багато віддали б за джинси Levi's і трикотаж Lacoste, і тато,  коли побачив мене в цьому костюмчику, сильно лаявся  мовляв, ну що за турецький ширвжиток ти вибрала?» Зараз Христина виправилася: носить Opening Ceremony, Maison Margiela і українських дизайнерів  Ксенію Шнайдер, Антона Бєлінського. А ще мріє, щоб костюм для кліпу їй зробив Демна Гвасалія, креативний директор Balenciaga і дизайнер Vetements. «Напишу йому листа»,  кокетує Христина.

Христина Бардаш народилася 1990 року: дев'яності – її улюблена пора і джерело її натхнення

У дизайнера і співачки багато спільного: обидва люблять нормкор, слухають Земфіру і надихаються новим поколінням міської молоді: Луна  в Києві, Гвасалія  ​​в Парижі. Гвасалія любить проводити покази в незвичайних місцях  наприклад, в гей-клубі або дешевому китайському ресторані, а Луна у таких же несподіваних місцях знімає кліпи. Коли потрібно зосередитися, вона сідає в машину  і змінює зразкові Липки, де живе з чоловіком і чотирирічним сином Жорою, на Харківський масив, де є квартира її мами. Тут, в спальному районі, забудованому на початку дев'яностих смутними сірими коробками, Луна усамітнюється і складає тексти. Тут же, у дворі на Харківському масиві, восени 2015 року вона зняла один з перших своїх кліпів  відео на пісню «Осінь».

«Одного разу я приїхала до мами, взяла маленьку японську камеру, одягла піжамні шорти, светр, знайдений у мами, зверху накинула улюблений рудий плащ – і вирішила, що прямо у дворі зніму кліп. Жора плакав, не хотів йти в сад, і я взяла його з собою. Людей майже не було, тому син не соромився і у нас вдались класні кадри: ми танцювали, обнімалися. У якийсь момент він втомився, заплакав – і ми пішли додому». Через кілька днів Христина показала відео чоловікові, і той у кадрах з сумною дитиною і танцюючою в порожньому дворі Луною розгледів хіт. «Іди монтуй», – сказав він. Христина відправила чоловіка гуляти з сином, і за дві години зробила кліп. За кілька днів «Осінь» підірвала український YouTube, набрала десятки тисяч переглядів, а користувачі розгорнули під відео цілу дискусію на тему, чого в Луни більше – ранньої Земфіри чи пізньої Лінди.

Успіх пояснити просто: у Луни щира історія. «Знаєте, як я почала писати пісні? Ми розійшлися з чоловіком, і за півроку я написала пісень тридцять  вони просто лилися». (Пізніше ці пісні увійшли до альбому «Ма-гні-ти».) Довгий час тексти лежали в столі, а вже після примирення з чоловіком Христина якось раз прийшла в гості до друзів і почала під гітару «римувати на ходу якісь рядки». «Компанія була душевна, і друзі сказали: «Тобі вдається!» Бардаш згадала, що в музичній школі їй поставили друге сопрано, прийшла в студію і записала свою улюблену пісню – «Давай забудемо все» Анжеліки Варум. «Було так страшно, що я навіть не ризикнула заспівати в «мінус»  співала в її голос, тому що боялася сама тримати мелодію».

Светр з бавовни, бавовняний бомбер, все - Isabel Marant Étoile; вельветові чоботи, MM6

Зараз вона не боїться свого голосу, але все так само оберігає свій світ від випадкових людей. Наприклад, кліпи їй знімає молодша сестра Аліна: «Вона відчуває мою естетику, і це головне, а технічних тонкощей я її навчила». Естетика Луни  це великі плани, зерниста картинка, нарочито примітивні тексти, еротика ( «У кліпі «Расстояния» я танцюю в трусах. Чоловік побачив, зателефонував і попросив прибрати цей кадр: «Не хочу, щоб твоя попа була на весь екран»). Луна справляє враження DIY-проекту, але, при цьому, за нею стоїть впливовий продюсерський центр. Як це поєднується? «Ми з Юрою  суперкоманда. Він мене підтримує: допомагає знімати відео, збирати потрібну команду, домовляється, щоб на моїх виступах була охорона. Ось і все продюсування. Що стосується творчості, то він не зробив жодної правки в нашому альбомі «Ма-гні-ти».

«Знаєте, як я почала писати пісні? Ми розійшлися з чоловіком, і за півроку я написала пісень тридцять – вони просто лилися»

У жовтні-листопаді Луна зіграє кілька великих концертів  в Києві, Тель-Авіві, Ризі та Москві. Бардаш трохи здивована популярності, що звалилася на неї, але зізнається, що це не привід для самомилування, а скоріше мотив попрацювати. «Ми репетируємо три рази в тиждень, а я ще й вдома кожного дня, коли Юра йде на роботу, а Жора в садку».

Після інтерв'ю в «Косатці» ми прямуємо до Будинку художника, де репетирують Луна та її музиканти  два гітаристи і барабанщик. Музиканти регочуть: на ноутбуці Христина показує їм нарізку кадрів з радянського фільму «Карнавал» з Іриною Муравйовою, де її героїня співає знамениту пісню «Подзвони мені, подзвони». «Обожнюю цю пісню. Давайте зробимо ремікс?»  усміхається Бардаш.

Текст: Дарія Слободяник

Фото: Julie Poly

Стиль: Julie Pelipas

музыканты · музыкальные премьеры ·

Ще в розділі Музика

Популярне