До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Ганна Горкун, засновниця 46 Parallel Wine Group: "Українські вина нині в моді"

46 Parallel Wine Group — молода українська винарна компанія. Це сімейний бізнес Ганни й Тараса Горкунів, які вірять в українське вино й хочуть, щоб в Україні пишалися локальним продуктом.

Всього за півтора року від часу заснування 46 Parallel Wine Group встигла гучно заявити про себе: компанія здобула понад 50 нагород, зокрема й на міжнародній арені, вивела свої вина на чотири континенти, представила Україну на виставках у Лондоні й Парижі, дістала високі відгуки авторитетної винної критикині, консультантки Королеви Великої Британії — Дженсіс Робінсон. А буквально місяць тому вина компанії здобули найвищі нагороди в Люксембургу на конкурсі Mondial de Bruxelles 2021. Важлива ремарка: для українських вин це безпрецедентний успіх.

Реклама
Ганна Горкун

За успіхами стоїть команда, яку очолює засновниця бренду Ганна Горкун. Ганна — яскрава особистість: професійна юристка-міжнародниця й економістка за освітою, Ганна багато років залучала інвестиції в український винарний бізнес, але згодом зрозуміла, що хоче працювати не тільки у фінансовій, а й безпосередньо у винарній сфері. Досвід підприємницької та керівної діяльності в статусі СЕО Inkerman Ukraine прислужився Ганні у формуванні своєї філософії про те, яким має бути українське винарство, щоб ним могли пишатися у світовому масштабі. З’явилася мрія — під гаслом "Proudly Ukrainian" зробити українське вино візитною карткою України на винарній карті світу. Тож сімейна компанія 46 Parallel Wine Group — результат не тільки знань і менеджерського досвіду, а й великої любові до справи.

Ми розпитали Ганну про віру в українські вина, про виклики, що стоять перед молодим брендом, і про те, як змінилися вподобання українців під час карантину.

Ганно, ви юристка, економістка, маєте великий досвід керівної роботи. Як ви потрапили у винарство?

Є люди, з яких виходять класні виконавці, вони люблять якісно виконувати поставлені перед ними завдання — вони гарні в таких справах. А є інший тип людей, яким подобається створювати своє. Цей процес їх драйвує. Так вийшло, що юристи — а це моя перша професія — радше втілюють цілі інших людей і належать до виконавців. Але я впевнена: хороший саме той юрист, який робить роботу творчо, тому що завдання будь-якого юриста — захистити інтереси свого клієнта. Я завжди була творчою людиною, і мені хотілося створювати. Якоїсь миті я вирішила ризикнути — і започаткувати своє діло. А оскільки останні роки я працювала у винарній компанії й знала весь процес зсередини, мені захотілося створювати свої вина.

Багато хто ставиться скептично до українських вин. Чому ви робите ставку саме на локальний продукт?

Українці, так історично склалося, віддають явну перевагу імпортному вину, тому що воно має довгу історію, сильний маркетинг, навколо нього збудоване потужне інформаційне поле. Бренд "українське вино" тільки формується. Це не означає, що воно погане, просто в нас історія коротша, у нас немає такого маркетингового галасу й того "піару", який має імпортне вино. Але з іншого боку, це величезна можливість, тому що, якщо чогось немає — це можна створити. Над цим ми й працюємо. Ми впроваджуємо тренд на українське якісне вино й гадаємо, що ним можна й треба пишатися. Українські вина нині в моді!

Якщо читач знайомиться з вашим брендом, з чого йому почати — з якого вина?

Я часто стикаюся з тим, що люди, які мають доходи вище від середнього й люблять вино, не полюбляють заглиблюватися в його вивчення. Зазвичай вони приходять у ресторан, замовляють якісь страви, дістають рекомендації сомельє щодо фудпейрингу. Сомельє робить це професійно, і внаслідок людина йде з ресторану з прекрасним враженням. Але нерідко буває, що, купивши додому пляшку такого самого вина, ловить себе на думці: щось не так. Температура не та, келихи не ті, атмосфера не та, страва не та. Я розповідаю це для того, щоб проілюструвати, як багато чинників впливають на людину і її враження від вина. Якщо ви знаєте, що вам подобаються білі вина, отже берете й починаєте знайомство саме з білих вин. А моя порада: скуштуйте те, що вам сподобалося раніше, — наприклад, шардоне — і скуштуйте те, що вам не подобається. Насправді кількість вин така велика, що абсолютно кожна людина знайде те, що їй буде до вподоби. Вона цього ніколи не зробить, якщо скуштує тільки одне вино, — і буде все життя пити шардоне, яке їй колись сподобалося.

Ми виробляємо якісні вина з українського винограду, який росте на тій самій географічній паралелі, що й виноградники Бордо та Бургундії

Які ваші вина мають найбільше нагород?

Компанія 46 Parallel Wine Group має три колекції: преміальні авторські вина Grand Admiral і El Capitan, а також комерційні вина Apostrophe. Перші дві лінійки — найтитулованіші. За 16 місяців роботи ми здобули понад 50 нагород на дегустаційних конкурсах як в Україні, так і в усьому світі. З останніх знакових перемог — наше маркове витримане червоне вино Grand Admiral Merlot — Cabernet Sauvignon здобуло золоту медаль у Люксембургу на конкурсі Concours Mondial de Bruxelles 2021.

Розкажіть про назву. Чому 46-та паралель?

Коли ми з чоловіком вирішили заснувати компанію, довго думали, як її назвемо. Було багато різних ідей. Оскільки точно розуміли, що робитимемо українські вина тільки з українського винограду, назва теж мала бути пов’язаною з Україною. Ми створили великий список із 45—50 назв, і пішли простим шляхом — розіслали його нашим друзям. Був важливий відгук, щоб кожен побачив у назві щось своє. Із цього довгого списку вийшов короткий, а з короткого — з’явилися лідери. Вибір недарма припав на 46-ту паралель. Саме на 46-й золотій винарній паралелі, у Херсонській, Миколаївській та Одеській областях, росте виноград — основа наших вин.

Ну й для тих, хто знається на вині, це знак: ми виробляємо якісні вина з українського винограду, який росте на тій самій географічній паралелі, що й виноградники Бордо та Бургундії. Наше вино не гірше чи ліпше від європейського, воно інше, з величезним потенціалом і перспективами.

Розкажіть: виноград, який росте в Одеській області, за своїми характеристиками подібний до винограду, що росте на півдні Європи, — в Італії, наприклад? Чи ні?

На кондицію вина впливає кілька чинників: ґрунт, у якому росте виноград, сонце, кількість опадів, температурний режим і близькість до моря. Якщо порівняти з європейським вином, то так, щоб збіглися всі п’ять чинників, — такого не буває. Я б навіть не проводила ці паралелі, насправді в цьому і є сила українських вин — вони оригінальні. Ба більше, у Канаді, наприклад, ми потрапляємо в розділ Exotic Wines. Для них ми — нові. Екзотичні, оригінальні гравці на ринку.

Українці вірять в імпортне вино, тому що в нього сильний маркетинг. В українського вина такого маркетингу немає, але це не означає, що воно гірше

Які ваші вина мають найбільший попит серед споживачів?

Це El Capitan Pinot Noir. Легке преміальне червоне вино, яке було витримане три місяці в дубі, а відтак — стільки ж у пляшці. Завдяки цьому вино набуло особливої ​​гармонії в смаку й ароматі, що високо оцінили споживачі й буквально змели перший реліз із полиць. До моменту, коли закінчилася перша партія вина, у нас не встигли навіть бочки доїхати для другої партії! Ми не сподівалися такого попиту, зателефонували постачальникам у Францію й попросили надіслати ще бочок, тому що в нас "процес пішов". (Сміється.)

А які ігристі вина найпопулярніші?

Тут не зайвим буде зануритися в теорію. У світі є два типи шампанізації. Перший — метод шарма-мартіноті, коли вторинна ферментація відбувається у великих ємностях-акратофорах. Метод популярний в Італії. Другий — метод класичної шампанізації, з витримкою ігристого прямо в пляшці. Ми використовуємо обидва методи. Вина з лінійок El Сapitan і Apostrophe виробляємо методом шарма, а ігристі вина з колекції Grand Admiral витримуються в пляшці не менш як 21 місяць, це класика. Відповідно вина виходять абсолютно різні. Багато клієнтів люблять рожевий брют El Сapitan — він дуже м’який, фруктово-квітковий, особливий. Він виготовлений із сорту Піно Меньє — в Україні ми одні з небагатьох працюємо із цим сортом. А ще в нас є Grand Admiral Brut Nature — вино, створене класичним методом шампанізації з витримкою на осаді не менш як 21 місяць. Це розкішне ігристе! Раджу вибрати для себе кілька різних зразків і, продегустувавши, дати оцінку кожному з них. До слова, наші авторські вина мають одну особливість — усі вони позначені наскрізною нумерацією і містять мій автограф на етикетці, своєрідний знак якості.

Як змінилися звички й запити ваших клієнтів через карантин?

Споживання справді змінилося. Через зрозумілі причини вдома стали пити більше вина, ніж у ресторанах. Але не зайвим буде сказати, що в Україні вино — все ж "подієвий" продукт, його в нас п’ють здебільшого на свята, культура пиття тільки розвивається, і знадобиться не один десяток років, щоб вона міцно вкоренилася у свідомості споживача. І ми активно над цим працюємо. На тлі коронакризи активно розвивали диджитал: наші вина продаються на найбільших інтернет-майданчиках країни — ALLO, KASTA, ROZETKA, також ми успішно запустили наш інтернет-магазин.

До слова, нині актуальна категорія коктейлів. Наша компанія — асоціативний член Асоціації барменів України, і ми активно підтримуємо розвитковий тренд на коктейлі на основі вина. Під кожне наше вино ми разом з професійними барменами теж розробили коктейль. Його можна зробити як удома, так і в барі, а побачити відеорецепти можна в соцмережах або на моєму YouTube-каналі

Ви сказали про ваш YouTube-канал. І в мене є запитання. Ви одна з небагатьох представниць винарних компаній в Україні, яка веде свій канал, багато виступає перед публікою. Це ваша стратегія?

По суті, я, мабуть, єдина дівчина — власниця винарної компанії в Україні. Справді, рідко хто із СЕО виступає обличчям бренду. Ми ж дуже відкриті, спілкуємося з нашими клієнтами, тому що нам важливо створити довіру, а довіра створюється між людьми. Саме тому всі мої профілі в соціальних мережах відкриті, я рада отримувати безпосередньо зворотний зв’язок. До того ж мені дійсно приємно розповідати про вино, проводити майстер-класи та дегустації. Я впевнена: щасливий той, кому вдалося зробити власне хобі своєю роботою, — а це якраз про мене. (Сміється.)

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.