До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Як розвинути креативність: все про роботу онлайн-школи SKVOT

Онлайн-освіта — це освіта сьогоднішнього дня, так уважають у школі SKVOT. Ми й самі в цьому переконалися, коли пандемія змусила всіх фактично оселитися у віртуальному світі. Про переваги онлайн-освіти та чому креативність потрібна не тільки дизайнерам, але й банкірам, vogue.ua розповіла засновниця школи SKVOT Інна Чут.

Інна Чут

Дизайн, реклама, ілюстрація, брендинг, оповідання історій, музика, кіно і PR — SKVOT робить курси для креативної індустрії. Але Інна Чут зауважує, що креативність — ключова навичка будь-якої сучасної людини, і, байдуже, у якій галузі вона працює: фешн-дизайн, маркетинг чи фінанси.

Реклама

У SKVOT навчають навичок і всього, щоб стартувати або прокачатися в професії. Там є як звичні курси — графіки й вебдизайну, так і максимально незвичні. Наприклад, недавно в школі стартував курс про основи саунд-продакшну, де гітарист і саунд-продюсер Dornabanda Сурен Томасян вчить створювати треки з нуля. І набрали новий потік курсу-тренажера, на якому ілюстраторка Лера Схемка допомагає розгойдати креативність через малювання вух по пам’яті та створення коміксів про слизький петрикор.

У SKVOT переважно викладають креативні спеціальності: дизайн, рекламу, ілюстрацію. Ви свідомо вирішили зайняти таку вузьку нішу?

Це тільки здається, що ніша вузька. Якщо ми подивимося на сфери, де можна застосовувати креативність, то виявиться, що це не тільки дизайн і копірайтинг. Передусім креативність — це підхід до мислення, до постанови завдань. Наприклад, серед студентів на нашому курсі ілюстрації чимало тих, хто працює в модній індустрії. Вони приходять до нас не за тим, щоб навчитися малювати пензликами, а за креативним мисленням і техніками роботи з образом.

Ми починали з дизайну, реклами, а вже за рік додали й нові напрями — наприклад, моду й музику. Ми першими в Україні підготували лекції про цифровий одяг і стритвір. Нам цікаві такі виклики. Є сфери, про які ніби всі говорять, але як у них все влаштовано — знають одиниці. Ось такі теми й хочеться розкривати.

У нашому уявленні подібні курси відвідують представники творчої тусівки. А часто до Вас приходять слухачі з творчих сфер — наприклад, маркетологи, які працюють у банку?

Хороше запитання. Коли ми запускалися, то думали, що портрет нашого студента приблизно такий: це дівчина 25 років, дизайнерка, яка шукає себе й хоче опанувати нові навички. Та виявилося, що ні. Є таке поняття, як "світчери", — люди, що переходять з однієї професійної сфери в іншу. Ось це наші слухачі. Їх приблизно 50%. Вони попрацювали в одній сфері, а потім зрозуміли, що душа не лежить, — і прийшли на наш курс вебдизайну. Можливо, це саме те, над чим вони хочуть працювати в житті.

Розкажіть про ваші найоригінальніші курси.

Думаю, це курс креативної техніки — 20 вправ на розвиток креативного мислення. По суті, це тренажер, який допомагає розкрити творчий потенціал. Онлайн такого ніхто не робив. Ще був оригінальний курс про створення рекламних роликів; а тепер запустили курс про те, як створювати електронну музику.

Команда SKVOT

Ви заснували школу 2019 року, а у 2020-му трапилася пандемія, і всі занурилися в онлайн-навчання. Попит на ваші курси зріс?

У нас зросла конкуренція. (Сміється.)

У проморолику школи є думка, що онлайн-навчання — це освіта сьогоднішнього дня. На які навички сьогодні найбільший запит?

Думаю, на вміння швидко адаптуватися до подій. Розуміти, як працює сучасний світ. Знати, що нині в трендах і як на них зважати. Відчувати, у чому роль і вплив соцмереж, що наснажує сьогоднішню людину. Це все про адаптивність, звісно. Плюс це якесь внутрішнє прийняття того, що перфекціонізм необов’язковий. Це нормально, коли ти починаєш малювати, а в тебе не відразу виходить. У сучасному світі цінують тих, хто готовий показувати свою недосконалість. Всі ми відчуваємо, що такі роботи — найкращі, тому що живі, нештучні.

Ключова навичка сучасної людини — вміння швидко адаптуватися до подій

У чому плюси онлайн-освіти, ми розуміємо — це передусім зручно. А в чому її мінуси? Чи їх немає?

Є звісно. Навіть я дуже часто вибираю офлайн. (Сміється.) Очевидні плюси всі ми знаємо: доступність і зручність. А мінуси — брак нетворкінгу і знайомств. В онлайн-навчанні дуже складно зробити спільний проєкт. Я навчалася у SKVOT на курсі Brand Story, і в нас було кілька груп, які готували свої проєкти. Так ось дві групи їх не зробили. В офлайн набагато легше все організувати — перед тобою живі люди, є контакт і довіра. Також офлайн дає змогу абстрагуватися й переміститися з одного стану в інший, а в онлайн цього немає взагалі.

Інна Чут

Як Ви думаєте, що буде актуально в майбутньому: базові, фундаментальні курси, які ведуть провідні університетські викладачі, як, наприклад, на Coursera? Чи прикладні — дизайн, копірайтинг?

Вибираючи курс, всі ми думаємо про результат. Базові курси допомагають зрозуміти, як влаштований світ, а прикладні додають проєкт до портфоліо і відкривають нові фінансові можливості. Мені здається, дедалі популярнішими будуть другі — ті, що допоможуть тут і зараз. На жаль, лекції Coursera не допоможуть відразу, а, опанувавши Photoshop, можна стати дизайнером-початківцем і заробляти гроші. Потрібно бути чесними із собою — люди приходять до нас за навичками, щоб вигідніше презентувати себе й дістати нову роботу. Не заради саморозвитку, а щоб бути сильнішими за тих, хто працює в цій самій сфері.

Який з курсів SKVOT найпопулярніший?

Напевно, ілюстрація і графічний дизайн. Виходить, що це найбазовіші навички в креативній сфері. (Усміхається.) До речі, розповім вам про наш хибний проєкт — курс із фрилансу. Ми вирішили, що фрилансерів багато, і їм було б цікаво дізнатися, як ефективніше організувати свій час, знаходити нові замовлення, вести документацію. Думали, що це буде популярно, але помилилися. Суто фрилансерів у нас не так багато. Такий курйоз.

В онлайн-навчанні на харизму викладача ніхто не звертає уваги: слухач бачить тебе лише в маленьке віконце

Є курс, який давно мрієте запустити?

Так, це курс про моду. У мріях — запуск двох напрямів у межах цієї ідеї: перший — для тих, хто тільки створює власний бренд (про те, як та із чого почати); другий — про те, як вийти на закордонні ринки тим, хто вже працює в цій сфері.

А ще було б цікаво запустити курс про те, як знайти інвестора для власного бренду.

Так, це дуже складна тема, але має запит. Згідно зі статистикою на Appstore 94% нових застосунків закриваються без інвестицій.

Як SKVOT організовує лекції? Це ж набагато складніше, ніж в офлайн?

Так, однозначно. В офлайн ви зайшли, сіли, і далі річ тільки в лекторі. А в онлайн 50 осіб, у яких може щось не під’єднуватися й усім потрібно допомогти. Тому в нас, наприклад, є група менеджерів підтримки, яка готова проконсультувати кожного слухача. Є методисти, які допомагають лекторові структурувати контент. Є дизайнери, коректори, навіть викладачі техніки мови. Всього нас 150 осіб. Людині з боку може видатися, що все досить просто: ввімкнув камеру — і розповідай. Але ні. За цим стоїть величезна робота.

Для офлайн-викладача вкрай важлива харизма, ораторські навички, вміння тримати увагу аудиторії. Які навички цінні передусім, коли викладач читає онлайн-лекції?

Так, маєте рацію. Якщо говорити про традиційне навчання, успіх курсу багато в чому залежить від того, як викладач розповість. В онлайн усе це відходить на другий план, на жаль. На твою харизму ніхто не звертає уваги: ​​тебе всі бачать лише в маленькому віконці. (Сміється.) Все залежить тільки від контенту. Тому ми ретельно працюємо над тим, щоб він був цікавий. Плюс в онлайн трохи інші прийоми утримання аудиторії: потрібно ставити питання, залучати інтерактив, давати завдання в групах, розбирати кейси. А якщо уявити, що увагу студентів завжди щось відвертає (дзвонить телефон, смикають домашні), то, ясна річ, що обійтися традиційними методами не вийде. Щоб тебе не слухали на тлі, потрібно добре постаратися.

Текст: Дарія Слободяник

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.