Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Як створювалися костюми Кірстен Данст для фільму «Марія-Антуанетта»

29 січня 2022

У 2006 році Софія Коппола змахнула порох із історії про Марію-Антуанетту, знявши панковський і незвичайний байопік. У цьому матеріалі Vogue вивчив і розібрав гардероб найсуперечливішої королеви в культовому фільмі.

Кирстен Данст в фильме «Мария-Антуанетта», 2006Кірстен Данст у фільмі «Марія-Антуанетта», 2006

Коли Софія Коппола взялася за втілення історії про Марію Антуанетту, це було не з метою зробити з неї класичний байопік, яких ми бачили сотні. Режисерка вхопила саму суть того, якою була королева на самому початку свого шляху: 15-річною дівчинкою, яка мала стати найвідомішою жінкою в Європі. Софія Коппола накладає голлівудський гламур на коридори Версаля і перетворює Марію-Антуанетту на діву. Картина стала приємною, гострою і рок-н-рольною, попри те, що вона не на 100% автентична. У пишних сукнях, блискучих прикрасах з карколомними зачісками Марія-Антуанетта наново винайшла європейську моду в розрізненому суспільстві і постійному пошуку безтурботності — саме на цьому режисерка сконцентрувала увагу.

Правдоподібний гардероб

Головною художницею з костюмів Софія Коппола призначила чотириразову володарку премії «Оскар» Мілену Канонеро, яка працювала над багатьма культовими фільмами: від «Механічного апельсина» до «Баррі Ліндона» та «Хрещеного батька 3». За роботу над «Марією-Антуанеттою» Мілену Канонеро було нагороджено золотою статуеткою. Художниця з костюмів доклала зусиль, щоб створити цікавий і правдоподібний гардероб для історичного байопіку, подібного якому ще не було.

Портрет Марии-Антуанетты, автор Жан-Батист ШарпантьеПортрет Марії-Антуанетти, автор Жан-Батіст Шарпантьє

Початок роботи над костюмами привів Мілену Канонеро до вивчення вбрання Рози Бертін — кравчині і близької подруги королеви Франції. Прозвана "міністром моди", Роза була незамінною помічницею у створенні образів Марії-Антуанетти, яка покладалася на допомогу Бертін у будь-яких питаннях стосовно свого гардеробу. Кутюр'є змушувала королеву витрачати статки для найрозкішніших тканини і прикрас. Згодом стиль королеви, названий à la reine, поширився на всьому континенті.

Кирстен Данст в фильме «Мария-Антуанетта», 2006Кірстен Данст у фільмі «Марія-Антуанетта», 2006

Щоб відтворити розкішний монарший гардероб, Мілена Канонеро починала з реконструкції справжніх суконь, які зберігаються в музеях або ж зображені на картинах молодої австрійки. Зокрема, це стосується світло-блакитного вбрання Марії-Антуанетти, зображеного на портреті авторства Жана-Батиста Шарпантье. Художниця з костюмів відтворила навіть сукню персикового кольору, прикрашену безліччю оборок, у якій Марія-Антуанетта постала на портреті, написаному до її шлюбу з майбутнім королем Людовіком XVI. Відповідаючи на запитання про роботу над костюмами, Мілена Канонеро зізналася: «Я хотіла створити реалістичний гардероб, але стилізованіший, ніж реальний. Тому я взяла за зразок тогочасну моду, одночасно алегоризуючи її».

Конфетная королева

Лише одне слово супроводжуватиме гардероб Кірстен Данст упродовж усіх зйомок фільму: пастель. Попри майже панківську атмосферу фільму, молода австрійка упродовж усієї картини залишається пташеням, що випало з гнізда.

В одній із знаменитих сцен фільму придбання туфель, прикрашених дорогоцінним камінням і суконь із оборками змінюється кадрами французької випічки та дессертів. Як маленька цукерка, Марія-Антуанетта Софії Копполи одягнена в тканини типу layette (спеціальні тканини для новонароджених), що переливаються, та легкі матеріали з тафти й шовку, що підкреслюють її прекрасне дитяче обличчя і таку крихку статуру. Вона протистоїть графині Баррі (Азія Ардженто), представленій вульгарною куртизанкою, відкинутою двором. Ця естетика посилює ідею, що лежить в основі роботи режисера: Марія-Антуанетта була лише дитиною, яка шукала розваг. Покинута королем, вона стає об'єктом бажання для звабливого графа Ферзена, роль якого виконав Джеймі Дорнан.

Кадр из фильма «Мария-Антуанетта», 2006Кадр із фільму «Марія-Антуанетта», 2006

Щоб допомогти Мілені Канонеро передати задуману концепцію, Софія Коппола надіслала їй коробку макарунів Ladurée пудрових відтінків. Натяк був зрозумілий: дизайнерка подарувала Марії-Антуанетті найбагатший королівський гардероб в історії кіно, чергуючи закатані спідниці, англійські сукні й легкі нічні сорочки з шовкової тканини.

Церемоніальні сукні

Насправді Марію-Антуанетту часто критикували за те, що вона була легковажною і марнотратною королевою, яка не дбала про проблнми свого народу. Але між п'яними вечірками та ескападами в Малому Тріаноні Марія-Антуанетта також виконувала свої обов'язки з елегантністю, що рідко зустрічається у Версалі. Особливо це стосується часу її заміжжя й коронації її обранця.

Кирстен Данст и Джейсон Шварцман в фильме «Мария-Антуанетта», 2006Кірстен Данст і Джейсон Шварцман у фільмі «Марія-Антуанетта», 2006

У фільмі Кірстен Данст носить багаті, прикрашені сукні з перебільшено розширеними стегнами і спеціальним криноліном. Цей фасон був дуже популярний і іспанському дворі, носився у Версалі на особливо урочистих заходах і називався «придворним». Весільна сукня, створена для фільму, нагадує портрет Марії-Антуанетти авторства Елізабет Віже-Лебрен, де добре видно повноту її сукні зі схожими оборками та бантами на бюсті.

Портрет Марии-Антуанетты авторства Элизабет Виже-Лебрен, 1780Портрет Марії-Антуанетти авторства Елізабет Віже-Лебрен, 1780
Сучасний гардероб

Щоб довести до досконалості образ Марії-Антуанетти, Мілена Канонеро не обмежується розкішними сукнями з рюшами. Для створення взуття вона звернулася до Маноло Бланіка. Мюлі, туфлі на невеликому підборі, шовк, оксамит і завитки, прикрашені кристалами... Шафа королеви — це печера Алі-Баби. Іспанська дизайнерка надихалася картинами того часу, а також моделями взуття, які досі можна знайти у паризьких і лондонських музеях.

Кирстен Данст в фильме «Мария-Антуанетта», 2006Кірстен Данст у фільмі «Марія-Антуанетта», 2006

По дорогоцінні прикраси художниця з костюмів звернулася до Фреда Лейтона. Намиста, сережки, блискучі аксесуари для волосся... Майже 4 мільйони дорогоцінних каменів і перлин були надані брендом для виробництва. Використані кольори були такими ж ніжними, як і для суконь: білий діамант, терпка бірюза і апетитні цукерково-рожеві камені прикрашають шию Кірстен Данст.

Ще один важливий предмет гардеробу Марії Антуанетти: корсет. Невід'ємний елемент тогочасної моди, він так само виділяється, як і сукні, які його покривають. Мереживо, волани і завжди ці пудрові відтінки, які пом'якшують витончені форми юної монархині.

Джейсон Шварцман и Кирстен Данст в фильме «Мария-Антуанетта», 2006Джейсон Шварцман і Кірстен Данст у фільмі «Марія-Антуанетта», 2006

Через п'ятнадцять років після виходу фільму і три століття після смерті королеви пастель, як і раніше, провідна на подіумі. Блідо-рожевий, жовтий, блакитний... Ці ніжні відтінки впроваджуються в колекції брендів, у соціальні мережі й на вулиці. Подібно до тих молодих аристократів, які проміняли нудьгу на азартні ігри та алкогольні безсонні ночі, пастель з'являється на модному ландшафті як ковток свіжого повітря серед мороку пандемії. І навіть якщо сукні у стилі рококо та гігантські зачіски більше не є часткою нашого повсякденного життя, Марія-Антуанетта залишається вічним джерелом натхнення.

Текст: Floriane Reynaud
За матеріалами vogue.com.fr

кино ·

Ще в розділі CINEMA

Популярне