RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Головні музи Альфреда Гічкока

13 серпня 2020

13 серпня народився легендарний Альфред Гічкок. У день народження режисера Vogue.ua розповідає, як з’явився вислів «гічкоківська білявка», і хто ними був.

Грейс Келлі на зніманні фільму «Вікно у двір»

«Гічкок любив білявок і не міг зрозуміти жінок, які не вибілювали своє волосся в обмін на честь працювати з ним», — розповідав актор Джозеф Коттен. Вислів «гічкоківська білявка» сформувався в 1950-ті, а щоб зрозуміти його значення, найкраще подивитися на світлини Грейс Келлі. Холодна, витончена, елегантна, дещо відсторонена — такою була ідеальна жінка в уявленні режисера Альфреда Гічкока. У різний час гічкоківськими блондинками вважали: Грейс Келлі, Інґрід Бергман, Тіппі Гедрен, Кім Новак. Всіх цих акторок об’єднувала ще одна риса — прихована, неочевидна сексуальність: «гічкоківською білявкою», наприклад, ніколи б не стала відверто сексуальна Мерілін Монро. «Блондинки — найкращі жертви. Це як чистий сніг, на якому надрукований кривавий слід ноги», — казав режисер.

Інґрід Бергман

Найнетиповішою «гічкоківською білявкою» вважається шведська акторка Інґрід Бергман. З режисером вона познайомилася 1945 року, і на той момент Інґрід, на відміну від інших муз режисера, наприклад, тієї ж Тіппі Гедрен, була справжньою зіркою. За три роки до цього вийшла «Касабланка», яка закріпила за шведкою статус музи романтичного кіно. Першою спільною роботою Гічкока й Бергман став фрейдистський детектив «Заворожений», де акторка зіграла лікарку психіатричної клініки Констанс, яка розслідує таємниче вбивство. Потім були ще дві кінострічки — «Погана слава» і «Під знаком козерога», після яких творчі стосунки режисера й акторки закінчилися скандалом. Бергман поїхала з Голлівуду, незабаром у неї почався роман з Роберто Росселіні, разом вони виховували трьох дітей. За чутками, після розриву з Гічкоком Бергман не зробила кар’єру в Голлівуді не випадково: володар непростого характеру, Гічкок робив все, щоб у Штатах акторку бойкотували.

Грейс Келлі

Улюбленою білявкою Гічкока була Грейс Келлі. Улюбленою настільки, що, коли Грейс Келлі вирішила піти з кіно й присвятити себе сім’ї й новому статусу принцеси Монако, Гічкок довго шукав в інших акторках її — наприклад, акторка Кім Новак в інтерв’ю скаржилася, що мала на цьому підґрунті конфлікти з режисером. З Грейс Келлі режисер зустрівся на знімальному майданчику, коли тій було 24 роки: Гічкок запросив її на головну роль у стрічці «У разі вбивства набирайте „М“». Після фільмування режисер назвав її ідеальною жінкою: «Я експлуатував той факт, що їй відомі плотські втіхи, але не відкрито, а натяками...». Ідеальна «жінка-загадка — це блондинка, витончена, нордичного типу... Мені ніколи не подобалися жінки, які безсоромно демонструють свої принади».

Разом Грейс Келлі й Альфред Гічкок створили три фільми: «У разі вбивства набирайте „М“», «Спіймати злодія» і «Вікно у двір». У всіх трьох стрічках Грейс Келлі мала ідеальний вигляд. Зокрема, образи з фільму «Вікно у двір» пізніше цитували в різних модних зніманнях, а саму акторку назвали іконою стилю. Вбрання для цього фільму створила художниця костюмів Едіт Гед. За її словами, Альфред Гічкок тремтливо ставився до костюмів Келлі, наполягав, що за допомогою них повніше розкривається характер героїні. Уважно до вбрань героїні режисер ставився і під час їхньої останньої спільної роботи «Спіймати злодія». В історію кіно увійшов образ акторки в сукні з асиметричним ліфом крижаного блакитного відтінку, який, на думку Гічкока, підкреслював холодний образ Келлі. Для «Спіймати злодія» Гічкок дозволив Едіт Гед використовувати шкіряні аксесуари французького Дому Hermes, а згодом одна з моделей сумок отримала назву Грейс Келлі.

Тіппі Гедрен

В історію кіно Гічкок увійшов не лише як майстер саспенсу, але також як людина з непростим характером. Біографи називають його відстороненим і жорстким. Найбільше під час знімання від нього діставалося акторкам — відомо, що багатьох з них Гічкок доводив до сліз, обманював або створював їм непрості умови роботи. У своїх спогадах про це багато пише акторка Тіппі Гедрен, зірка гічкоківських картин «Птахи» і «Марні», у стосунках з якою легендарний режисер впадав у крайнощі: спочатку освідчувався їй, а після «Марні» не запрошував у свої фільми та не дозволяв зніматися в інших режисерів. Режисер побачив юну модель у рекламі на телебаченні й запросив на проби. 1963 року Тіппі зіграла головну роль Мелані Денієлс, чарівної й легковажної світської левиці, у трилері «Птахи». На створення фільму режисера надихнула реальна моторошна історія про те, як 1961 року в Каліфорнії буревісники, отруєні токсичними молюсками, нападали на перехожих. Із чуток, на майданчику Тіппі Гедрен було непросто — на неї дійсно напали справжні птахи, хоча Гічкок обіцяв використовувати під час знімання механічних. Як і Грейс Келлі, у «Птахах» Тіппі має ідеальний вигляд: на ній норкова шуба, нитка перлів, волосся зібране у високу укладку, що відкриває лоб.

1964 року Тіппі Гедрен зіграла роль дівчини-клептоманки у фільмі Гічкока «Марні», який, за чутками, режисер створив з думкою про свою вічну музу Грейс Келлі. Після «Марні» Гічкок відмовився від ідеалу білявки й більше не працював з Тіппі Гедрен, хоча, за її зізнанням, намагався контролювати її життя й заважав подальшій кар’єрі.

знаменитості · Грейс Келли ·

Ще в розділі Кіно

Популярне