Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Зв'язок моди і соц-арту на новій виставці в Талліні

20 березня 2019

У Художньому музеї Естонії відкрили виставку «Соц-арт і мода. Концептуальний одяг зі Східної Європи». Україну представляє Yulia Yefimtchuk+.
 

Володарка спеціального призу Фестивалю моди і фотографії в Єрі (2014 року) Юля Єфимчук нечасто влаштовує покази сезонних колекцій – тому цікаво стежити за кожною її публічною появою. Зараз речі її колекцій 2015-2018 років представлені в експозиції «Соц-арт і мода. Концептуальний одяг зі Східної Європи», яка відкрилася 15 березня в Художньому музеї Талліна. Одяг Юлі, який інтерпретує коди радянського конструктивізму, вписався в задум куратора виставки Лійси Кальюла: знайти точки дотику між двома головними культурними продуктами Східної Європи недавніх років – соц-арту (явища, що виникло в 1970-х в СРСР як андеграундне і протестне) і моди пострадянської епохи 2010 років.
 

«Я завжди була фанаткою Східної Європи. Мені здавалося, що цей регіон недооцінений щодо його культурного багатства і для чогось дивиться на Захід для натхнення. Соц-арт і пострадянська естетика, тема нової виставки, – більш відомі за межами Східної Європи, ніж усередині неї», – каже Кальюла.
 

Буквальна точка дотику моди і мистецтва починається з експонування роботи класиків і авторів терміна соц-арт Комара і Меламіда «Супероб'єкти – суперкомфорт для суперлюдей» (1977). Концептуальний проект каталогу замовлень резонує з модною частиною виставки, на якій, крім Єфимчук, відвідувач зустріне дуже знайомі імена Ніни Неретиної і Доніса Пуппіса.
 

З колекціями Юлії Лійса Кальюла приїжджала знайомитися в Київ минулого літа. Її цікавили дизайнери, які працюють з контекстом пострадянської культури, і чиї роботи «перебували на перетині моди і мистецтва». Куратора підкорило артистичне вміння Єфимчук грати з кодами радянської уніформи та оптимізму на тлі антиутопії. Серед кандидатів на участь у проекті було ім'я Антона Бєлінського – його колекція Poor but Cool здалася Лійсі показовою для опису всіх східно-європейських дизайнерів.
 

Виставка «Соц-арт і мода. Концептуальний одяг зі Східної Європи» суто естетичними паралелями між модою і мистецтвом не обмежується. Куратор намагається осмислити феномен недавніх років: від радянського минулого пристрасно і в різних формах намагаються позбутися всі країни Східного блоку. Об'єднання пострадянської естетики і соц-арту в одному проекті – це запрошення до дослідження «небажаної спадщини». Чи то червона зірка, чи халат в квіточку – це минуле стало відправною точкою натхнення як для соц-арту, так і пострадянської моди.
 

Виставка «Соц-арт і мода. Концептуальний одяг зі Східної Європи» відкрита до 4 серпня 2019 року в Художньому музеї KUMU, Таллінн.
 

Текст: Таня Соловей

выставка ·

Ще в розділі Арт

Популярне