До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Зніміть це негайно: найамбітніший мультфільм в історії України

Кінопродюсер Ірина Костюк готується до релізу "Мавки" – найамбітнішого і найдорожчого мультфільму в історії України.

<b>Костюк1</b>

Реклама

Прем'єра мультфільму "Мавки" – лише через рік, але вже у травні на кіноринку в межах Каннського фестивалю Ірина Костюк з командою підпише договори на прокат мультфільму по всьому світу. Німеччина, Франція, Канада, Індія, Китай – бажаючих показати історію за мотивами драми "Лісова пісня" Лесі Українки чимало. На головних світових пітчингах – Cartoon 360 в Барселоні, Cartoon Movie в Бордо і Саміті анімації і спецефектів у Лос-Анджелесі – українська "Мавка" пройде під знаком "хіта" – це найвища оцінка, яку ставлять кінопродюсери, агенти з продажу
і дистриб'ютори.

У тому, що за якісною анімацією майбутнє, впевнена і Ірина Костюк, і її чоловік, український теле- і кінопродюсер Сергій Созановський, співвласник кіностудії FILM.UA Group. Кілька років тому він відкрив в рамках FILM.UA Group студію Animagrad, яка знімає анімацію і для України, і для міжнародного ринку. Перший повнометражний проект Animagrad – мультфільм "Викрадена принцеса" – цієї весни побив рекорди прокату, зібравши 800 тисяч доларів за перший вікенд. Для порівняння: мультфільм "Таємниця Коко", який цього року отримав "Оскара", зібрав 380 тисяч, "Тачки-3" – 600.

<b>Костюк 2</b>

З "Мавкою" Костюк планує не тільки побити рекорди в Україні, а й підкорити світ. Масштаби – відповідні. Музику для "Мавки" писала "ДахаБраха", найвідоміша українська група у світі. Малюють мультфільм сто художників (аніматори, 3D-дизайнери, моделлери, сторібордисти), а сценарій періодично відправляють "скрипт-лікарям" в Штати – щоб доопрацювати деталі, діалоги, і зробити їх конкурентоспроможними.

<b>Костюк3</b>

Важливий аспект "Мавки" – етнографія. Оскільки "Лісова пісня" показує обряди, звички і міфи, що панували на Волині, команду фільму консультує ціла група етнографів з Музею Гончара, Українського інституту історії моди і з кафедри фольклористики університету ім. Т. Г. Шевченка – щоб українські обряди та вірування були інтерпретовані в "Мавці" правильно. "У фільмі є цікавий обряд – свято зустрічі Весни. У Музеї Гончара нам показали, як правильно водити хороводи під час веснянок – у хороводу, як виявилося, є певна драматургія". Деяким веснянкам, які прозвучать в мультфільмі, – 1000 років. За костюми в "Мавці" відповідає дизайнер Ольга Навроцька. Ірина Костюк розповідає, що за той рік, що йде робота над "Мавкою", вона стала фахівцем з орнаментів, які майстри на Волині наносили на жіночий одяг; дізналася, як підперізувалися молоді дівчата, як в'язали вінки і які хустки носили. Захопленість "Мавкою" легко помітити в кабінеті Костюк: в кутку – велика старовинна скриня, куплена на Волині; на столі – книги по етнографії, а також з історії студії Disney. На стіні, поруч з картинами українських художників, висить темно-зелений килим – його виткали майстри Решетилівської фабрики в Полтавській області. Напередодні прем'єри "Мавки" такі надійдуть в продаж – мультфільм супроводжуватиме масштабна мерчандайзингова кампанія.

До речі, "Мавка" – не єдиний проект Костюк: на FILM.UA Group вона відповідає за виробництво серіалів. Ірина придумала серіал "Нюхач" – український детектив, перший український серіал в каталозі Netflix.

"Читаю всі сценарії, які приходять на пошту. Мені постійно здається, що я втрачу нашу "Гру престолів". Вірю, що хороший сценарій може прийти, звідки ти його зовсім не чекаєш".

Костюк розповідає, що терпіти не може діджитал-детоксу, а у відпустці відповідає на листи і читає сценарії. "На теле- і кіноринках в Каннах зустрічі відбуваються кожні півгодини, а це означає, що у тебе по 10-12 зустрічей в день. Працюючи в медіа, не можна зупинятися". До цього Ірина привчила і сім'ю: "Наша дочка знає, що у неї медіасім'я і батьки не будуть приходити додому о 18:00".

Ірина Костюк – один з найдосвідченіших продюсерів в країні. У 20 років вона почала кар'єру на телеканалі "Інтер", де пройшла шлях від асистента керівника до фахівця із закупівель зарубіжного контенту. У 2010-му прийшла на "ТЕТ" генпродюсером, де відповідала за перезапуск каналу. "Перше, що я зробила, прийшовши на "ТЕТ", – закрила моторошну передачу Дом-2".

Чотири роки тому Костюк прийшла на студію FILM.UA Group з метою створювати контент для молодої аудиторії. Так, скоро на студії відкриється виробництво міжнародних серіалів. "Ми живемо в суперцікавий час. Відбувається повна трансформація смаків – люди дивляться серіали на стрімінгових каналах. Працює принцип бінджвотчингу (від англ. binge – "запій" і to watch – "дивитися") – це коли дивишся весь сезон без перерви. Нові серіали створюють з розрахунком на те, що ти включиш і подивишся все одразу, тому принцип сторітелінгу – в минулому".

Сама Костюк серіали не любить – розповідає, що надивилася їх, коли купувала контент для "Інтера" та "ТЕТу". Хіба що чекає нового сезону "Оповідь служниці", перші епізоди якого з’явилися 25 квітня на Hulu.

Відеографія: SERGEI MORGUNOV

Стиль: VENYA BRYKALIN

Текст: ДАРІЯ СЛОБОДЯНИК

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.