До #VogueUAconference залишилось

Зніміть це негайно: найамбітніший мультфільм в історії України

26 квітня 2018

Кінопродюсер Ірина Костюк готується до релізу «Мавки» – найамбітнішого і найдорожчого мультфільму в історії України.

Ірина Костюк

Прем'єра мультфільму «Мавки» – лише через рік, але вже у травні на кіноринку в межах Каннського фестивалю Ірина Костюк з командою підпише договори на прокат мультфільму по всьому світу. Німеччина, Франція, Канада, Індія, Китай – бажаючих показати історію за мотивами драми «Лісова пісня» Лесі Українки чимало. На головних світових пітчингах – Cartoon 360 в Барселоні, Cartoon Movie в Бордо і Саміті анімації і спецефектів у Лос-Анджелесі – українська «Мавка» пройде під знаком «хіта» – це найвища оцінка, яку ставлять кінопродюсери, агенти з продажу
і дистриб'ютори.

У тому, що за якісною анімацією майбутнє, впевнена і Ірина Костюк, і її чоловік, український теле- і кінопродюсер Сергій Созановський, співвласник кіностудії FILM.UA Group. Кілька років тому він відкрив в рамках FILM.UA Group студію Animagrad, яка знімає анімацію і для України, і для міжнародного ринку. Перший повнометражний проект Animagrad – мультфільм «Викрадена принцеса» – цієї весни побив рекорди прокату, зібравши 800 тисяч доларів за перший вікенд. Для порівняння: мультфільм «Таємниця Коко», який цього року отримав «Оскара», зібрав 380 тисяч, «Тачки-3» – 600.

З «Мавкою» Костюк планує не тільки побити рекорди в Україні, а й підкорити світ. Масштаби – відповідні. Музику для «Мавки» писала «ДахаБраха», найвідоміша українська група у світі. Малюють мультфільм сто художників (аніматори, 3D-дизайнери, моделлери, сторібордисти), а сценарій періодично відправляють «скрипт-лікарям» в Штати – щоб доопрацювати деталі, діалоги, і зробити їх конкурентоспроможними.

Важливий аспект «Мавки» – етнографія. Оскільки «Лісова пісня» показує обряди, звички і міфи, що панували на Волині, команду фільму консультує ціла група етнографів з Музею Гончара, Українського інституту історії моди і з кафедри фольклористики університету ім. Т. Г. Шевченка – щоб українські обряди та вірування були інтерпретовані в «Мавці» правильно. «У фільмі є цікавий обряд – свято зустрічі Весни. У Музеї Гончара нам показали, як правильно водити хороводи під час веснянок – у хороводу, як виявилося, є певна драматургія». Деяким веснянкам, які прозвучать в мультфільмі, – 1000 років. За костюми в «Мавці» відповідає дизайнер Ольга Навроцька. Ірина Костюк розповідає, що за той рік, що йде робота над «Мавкою», вона стала фахівцем з орнаментів, які майстри на Волині наносили на жіночий одяг; дізналася, як підперізувалися молоді дівчата, як в'язали вінки і які хустки носили. Захопленість «Мавкою» легко помітити в кабінеті Костюк: в кутку – велика старовинна скриня, куплена на Волині; на столі – книги по етнографії, а також з історії студії Disney. На стіні, поруч з картинами українських художників, висить темно-зелений килим – його виткали майстри Решетилівської фабрики в Полтавській області. Напередодні прем'єри «Мавки» такі надійдуть в продаж – мультфільм супроводжуватиме масштабна мерчандайзингова кампанія.

До речі, «Мавка» – не єдиний проект Костюк: на FILM.UA Group вона відповідає за виробництво серіалів. Ірина придумала серіал «Нюхач» – український детектив, перший український серіал в каталозі Netflix.

«Читаю всі сценарії, які приходять на пошту. Мені постійно здається, що я втрачу нашу «Гру престолів». Вірю, що хороший сценарій може прийти, звідки ти його зовсім не чекаєш».

Костюк розповідає, що терпіти не може діджитал-детоксу, а у відпустці відповідає на листи і читає сценарії. «На теле- і кіноринках в Каннах зустрічі відбуваються кожні півгодини, а це означає, що у тебе по 10-12 зустрічей в день. Працюючи в медіа, не можна зупинятися». До цього Ірина привчила і сім'ю: «Наша дочка знає, що у неї медіасім'я і батьки не будуть приходити додому о 18:00».

Ірина Костюк – один з найдосвідченіших продюсерів в країні. У 20 років вона почала кар'єру на телеканалі «Інтер», де пройшла шлях від асистента керівника до фахівця із закупівель зарубіжного контенту. У 2010-му прийшла на «ТЕТ» генпродюсером, де відповідала за перезапуск каналу. «Перше, що я зробила, прийшовши на «ТЕТ», – закрила моторошну передачу Дом-2».

Чотири роки тому Костюк прийшла на студію FILM.UA Group з метою створювати контент для молодої аудиторії. Так, скоро на студії відкриється виробництво міжнародних серіалів. «Ми живемо в суперцікавий час. Відбувається повна трансформація смаків – люди дивляться серіали на стрімінгових каналах. Працює принцип бінджвотчингу (від англ. binge – «запій» і to watch – «дивитися») – це коли дивишся весь сезон без перерви. Нові серіали створюють з розрахунком на те, що ти включиш і подивишся все одразу, тому принцип сторітелінгу – в минулому».

Сама Костюк серіали не любить – розповідає, що надивилася їх, коли купувала контент для «Інтера» та «ТЕТу». Хіба що чекає нового сезону «Оповідь служниці», перші епізоди якого з’явилися 25 квітня на Hulu.

Відеографія: SERGEI MORGUNOV

Стиль: VENYA BRYKALIN

Текст: ДАРІЯ СЛОБОДЯНИК

Кинопремьера · сериалы ·

Ще в розділі Арт

Популярне