RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Чому варто відвідати виставку «Століття української абстракції. Категорії виразності»

12 березня 2020

У київському Національному музеї Тараса Шевченка відкрилася виставка «Категорії виразності». Розповідаємо, чому варто відвідати цю виставку.

«Століття української абстракції» — проєкт видавництва ArtHuss, яке прагне дослідити, як розвивалася традиція українського абстракціонізму. Одне з найважливіших завдань, на думку організаторів, —виділити національну творчу спадщину із загальної практики авангардизму, щоб згодом представити її як окремий збірник есе куратора Діани Клочко.

Ідея дослідити саме абстракціонізм виникла невипадково. «Коли я писала книгу „65 українських шедеврів. Визнані й неявні“, зрозуміла, що для опису деяких творів мені бракує широкого контексту, тому що все, що стосується абстракції, не обговорювано, не має описів або інтерпретацій. Тоді я вирішила, що треба щось зробити, щоб „витягнути“ твори з музеїв і фондів», — каже Клочко.

Виникнення абстрактного мистецтва як окремого стилю живопису, графіки, скульптури пов’язане з духовними ідеями, які хвилювали європейців. Біля витоків абстракціонізму на початку ХХ століття серед багатьох були Василь Кандинський, Казимир Малевич, Олександра Екстер, тому Україна й українці були безпосередньо засновниками цього напряму. Попри репресії проти модернізму в Україні, абстракціонізм тривав і після Другої світової війни. Хвиля нової цікавості до напряму з’явилася в 90-х роках, а також абстракція активно розвивається на сучасній артсцені.

«Це неймовірно актуальний проєкт. Абстракція — це конструкція. А конструкція — це те, що сьогодні потрібне Україні. Є два різновиди мислення: конкретне й абстрактне. Конкретне — це щось, що майже зацементоване, але люди забувають, що в житті нічого такого немає. І ми доходимо того, що немає нічого, крім абстрактного, позаяк люди живуть образами. Абстракція — основа життєдіяльності, основа пізнання», — каже куратор проєкту Петро Бевза.

Костянтин Кожум’яка, засновник видавництва ArtHuss, називає проєкт соціальною інвестицією: «Я завжди враховую, наскільки щось, що ми робимо в ArtHuss, корисне для суспільства. Популяризувати цю марку українського абстракціонізму — безсумнівно, корисно з огляду на те, що ця ніша не зовсім вивчена».

Відвідати виставку «Категорії виразності» в Національному музеї Тараса Шевченка можна до 4 квітня 2020 року.

выставка ·

Ще в розділі Арт

Популярне