До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Найзнаменитіша у світі фешн-сценографиня Шона Хіт – про свої секрети успіху

У знаменитої fashion-сценографки Шони Хіт є свої секрети успіху – і вона готова ними поділитися.

Шона Хіт у своїй лондонській студії, 2019

Літак з хліба, випеченого в Парижі спеціально для зйомки Hermès; циркове шапіто, яке виросло посеред саду для показу Dior Haute Couture 2019; моделі, що немов зійшли з картин Ієроніма Босха в зйомці Bosched! для Love Magazine, – найбільш сюрреалістичні декорації в сьогоднішній моді найчастіше є справою рук Шони Хіт. Вона – абсолютний авторитет у своїй сфері, в її портфоліо – плоди 20-річної співпраці з фотографом Тімом Вокером, зйомки з Крейгом Макдіном та Inez & Vinoodh, кампейни для Dior, Prada, Miu Miu, вітрини для Alexander McQueen, календар Pirelli і ще десятки проєктів. Разом з тим Шона дуже відкрита і проста в спілкуванні. Ми легко домовляємося про інтерв'ю і хвилин сорок обговорюємо все на світі: від нової книжки Маргарет Етвуд "Заповіти" до способів впоратися зі стресом на зйомках. Шона багато сміється і по-англійськи тонко жартує. За останні двадцять років Хіт своїми руками створила сотні найфантастичніших декорацій, а на моє запитання: "Чи є щось, чого ви не вмієте робити?", – зі сміхом відповідає: "Хіба що оригамі".

Реклама
Зйомка Bosched! для Love Magazine, весна-літо 2016. Фото: Тім Вокер

Шона почала займатися сценографією ще в студентські роки, коли вивчала мистецтво і дизайн в університеті Брайтона. "Перед останнім курсом я взяла академічну відпустку і влаштувалася на стажування до студії The New Renaissance, яка спеціалізується на декораціях і костюмах для театру. Чим я там тільки не займалася! Тоді я й гадки не мала, чим є робота сценографа". Шона розповідає, що набула хорошого досвіду, закінчила університет і звільнилася з The New Renaissance, "тому що хотіла знайти свій стиль". Перші самостійні проєкти робила з подругою-стилістом, яка двадцять років тому і познайомила її з Тімом Вокером, – робота з цим фотографом визначила художній стиль Шони. "Ми зустрілися у нього вдома в Лондоні: я притягнула з собою альбоми із замальовками і скрапбуки, він виніс з кімнати те ж саме. Пам'ятаю, як насолоджувалася нашою зустріччю, притому що на той момент не бачила жодної його фотографії, а він не був знайомий з моїми роботами".

Шону Хіт і Тіма Вокера об'єднує любов до гротеску і химерних речей. В інтерв'ю для Музею Вікторії і Альберта декораторка пояснила це так: "Мене далеко не завжди приваблює вишукана, абсолютна краса. Мені подобається ручна робота, а в речах я ціную їхню неідеальність, яка викликає запитання "Як це вдалося?" і "Хто ж сів і зробив це, і як взагалі така ідея спала йому на думку?". За 20 років тандем Тіма Вокера і Шони Хіт створив серію фантасмагоричних зйомок для Vogue Italia, Vogue UK, W magazine, AnOther Magazine, V MAN, але Шона відразу називає улюблену – це історія Bosched! для Love Magazine 2016 року. Химерні головні убори, що відсилають до готики; сови і змії; величезні мильні бульбашки і яйця, з яких тільки-но вилупилося щось, – Шона Хіт разом зі стилістом Кеті Гранд і Тімом Вокером створила посвячення Ієронімові Босху у рік, коли світ святкував 500-річчя художника. "Це було неймовірно, чиста магія. Ми знімали тиждень – сьогодні таке неможливо собі уявити, – а готувалися більше двох місяців. З нами працювали неймовірні моделі – Анна Клівленд, Грейс Бол, – і я до сих пір пам'ятаю кожен кадр і кожну мізансцену з ними".

Duckie Thot, Aubrey's shadow, образ Saint Laurent, Лондон, 2017. Фото: Тім Вокер

Шона управляє власною маленькою студією в Далстоні і не прив'язана до жодного великого бренду, що дає їй повну незалежність. "Коли ми починаємо роботу над зйомкою для модного бренду або журналу, на творчий процес закладають два-три місяці, а в підсумку ми робимо все в останні два тижні, бо чекаємо, коли гроші надійдуть на рахунок, щоб декорації можна було запустити в виробництво". На запитання про найбільш ненависну частину роботи Шона впевнено відповідає: "Це планування бюджетів і спроби вкластися в певні цифри. Від цього я не отримую задоволення взагалі. Іноді буває, що є дуже цікаве замовлення, але у нього немає бюджету – і ти засмучуєшся, бо не можеш собі цього дозволити". А улюблена частина роботи? – "Це перші зустрічі з фотографом і стилістом. Відправною точкою для створення моїх декорацій завжди слугує модний образ. Якщо модель, скажімо, з'явиться в кадрі в синтетичній тканині, яка дуже "сай-фай", я подумаю: може декорації мають бути максимально реалістичними? Або, навпаки, простір теж має бути синтетичним? Може, йдеться про космос? Завжди стається так, що головне джерело натхнення для мене – одяг. Потім ми обговорюємо з фотографом його задум і розходимося. Я "затихаю" на місяць – вивчаю предмет, малюю. Якщо працюю з Тімом Вокером або Крейгом Макдіном, то практично ніколи не показую ескізи на проміжних етапах – приношу їх тільки напередодні зйомки. Для мене це дуже важливо – знати, що мені беззастережно вірять".

Свіжий проєкт Шони – сценографія виставки Тіма Вокера Wonderful Things у Музеї Вікторії та Альберта, робота над якою зайняла у неї два роки. Тім вибрав десять предметів з колекції музею та створив десять зйомок за їхніми мотивами, а завданням Шони було сформувати в залах музею унікальне середовище для цих робіт. Наприклад, для одного із залів Хіт і її команда повністю відтворили каплицю XVI століття, а для іншого зробили величезного залізного дракона. "Перший рівень нашої роботи – це витяг відсилань і референсів з самих об'єктів, з декорацій на фотографіях. Другий – історія, яку ми розповідаємо через сценографію кожного залу. На початку все це було схоже на розрізнені об'єкти Сонячної системи, яким я повинна була надати гравітацію", – згадує Шона.

Текст: Дарія Слободяник

Фото: Tim Walker, Tim Gutt

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.