Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

10 шедеврів Джексона Поллока

28 січня 2020

28 січня народився Джексон Поллок – один з найвідоміших художників ХХ століття і провідний діяч абстрактного експресіонізму.

Джексон Поллок, 1949

Одним з головних досягнень Поллока був винахід власної художньої техніки. Він розливав і розбризкував рідку побутову фарбу на величезних полотнах, які розташовував горизонтально, просто на підлозі. Такий підхід давав йому змогу розглядати і малювати свої полотна з різних сторін. Згодом таку техніку прозвали крапельним живописом (іноді – дріппінг), хоча сам Поллок говорив, що вона передбачає лиття.

Модель позує на тлі картини Джексона Поллока в об'єктиві Сесіла Бітона для Vogue, 1951

Жорстка абстракція в роботах Поллока демонструє енергійний і спонтанний стиль художника. Він дозволяв своєму настрою визначити колір, напрямок і місце розміщення барв. «Коли я всередині живопису, то не усвідомлюю, що роблю. Розуміння з'являється згодом. У мене немає страху перед змінами або руйнуванням образу, оскільки картина живе власним життям. Я просто допомагаю їй вийти назовні. Але якщо я втрачаю контакт з картиною, з'являється бруд і безлад. Якщо ж ні, то це чиста гармонія, легкість того, як ти береш і віддаєш», – казав художник. Такі люди, як Поллок, вважали, що саме глядач визначає та інтерпретує значення абстрактного експресіоністського твору, так немає жодного стосунку до того, що художник думав або намагався передати під час його створення. 

«Номер 5», 1948 (Приватна колекція)
«Осінній ритм (Номер 30)», 1950 (Метрополітен-музей, Нью-Йорк)
«Номер 1 (Лавандовий туман)», 1950 (Національна галерея мистецтва, Вашингтон)
«Фреска», 1943 (Музей мистецтв Айовського університету, Айова-Сіті)
«Конвергенція», 1952 (Художня галерея Олбрайт-Нокс, Буффало)
«Один: Номер 31, 1950», 1950 (Нью-йоркський музей сучасного мистецтва)
«Вовчиця», 1943 (Нью-йоркський музей сучасного мистецтва)
«Глибина», 1953 (Центр Помпіду, Париж)
«Стенографічна фігура», 1942 (Нью-йоркський музей сучасного мистецтва)
«Композиція з червоними штрихами», 1950 (Приватна колекція)

искусство · предметы искусства ·

Ще в розділі Арт

Популярне