Група «Вінтаж»: чому люди знову хочуть парфумерної класики

22 грудня 2018

Парфумерний сленг рясніє словами і виразами, що ущільнюють пласти культури і знань до декількох букв. Один з найбільш ємних термінів – «бабушінг», з наголосом на другий склад.

Текст: Ксенія Голованова

Getty

«Бабушінгом» називають парфуми з виразним вінтажним звучанням, чию знайому мелодію можна вгадати з перших нот. Зазвичай, парфумерна стилізація полягає у використанні колись надпопулярних, але призабутих матеріалів і їх комбінацій або – у випадку недоступності – чогось на них схожого. Якщо взяти за основу аромату нітромускуси, як в старому L'Air du Temps, Nina Ricci, то для людей, скажімо, старших 35, він буде свідомо дуже «вінтажним».

L'Air du Temps Nina Ricci

Цього року безліч марок, люксових і нішевих, звернулися до класичних, добре перевіреним часом жанрів – шипрів і колонів. Chloé випустили Nomade – вагомий шипр, мало схожий на їх колишні аромати, прозорі і делікатні, як ботанічна ілюстрація.

Nomad, Chloe

У італійців Nasomatto вийшов Nudiflorum – гірка шкіра в дусі легендарного Bandit, Robert Piguet. У альдегідно-квітковому Superstitious, Frédéric Malle, чимало цитат з великої парфумерної класики Chanel No.5 і Caleche, Hermès.

Superstitious Frederic Malle

Звідки такий очевидний інтерес до ароматного минулого? Думки експертів розходяться. Повернення до класичних парфумерних жанрів пов'язане з тим, що продукти вже «відлежалися» і їх можна продати знову, дещо допрацьовані. Мода, в тому числі і парфумерна, циклічна, а юні покупці просто не стикалися ні з чим подібним раніше: моховиті шипри і альдегідні аромати не викликають ніяких асоціацій і здаються принципово новими. Можливо, справа ще й у тому, що сучасний парфумерний ландшафт став занадто складним: тільки 2017 року вийшло понад 4 000 нових ароматів, тоді як минуле в силу економічних причин здається більш зрозумілим. Раніше, якщо хотілося «справжнього парфумерного Сходу», на виручку приходили Opium, YSL, або Shalimar, Guerlain; сьогодні ж східних композицій – сотні. «Багато людей живуть у світі спогадів, а спогади – невірна, хитка штука. Насправді в минулому співвідношення поганих і хороших ароматів, як хороших і поганих парфумерів, було приблизно таким же, як і сьогодні, – коментує парфумер Роже Дав. – Інша справа, що самих ароматів було менше і орієнтуватися було простіше».

Shalimar, Guerlain

Але є й інше, більш просте і людяне пояснення. Нам приїлися дивні аромати і хочеться «нормальних» парфумів, «як раніше». Нормальних – означає по-хорошому зрозумілих і красивих. Можете вважати «новий вінтаж» елегантною відповіддю парфумерному ринку: з одного боку – поетиці занепаду, якою перехворіла нішева парфумерія (гар, палені ганчірки, «молекули» та інші арт-гаусні конструкти), з іншого – рожевим водицям без сенсу і змісту.

New Look 1947, Dior

Liu, Guerlain

Paris – Deauville, Chanel
Izia, Sisley

парфюм · ароматы · Нишевая парфюмерия ·

Ще в розділі Парфуми

Популярне