До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Як українські б’юті-бізнеси виживають у війну. Частина 4

Про те, як виживають українські б’юті-бренди у війну, розповідають їхні засновники й засновниці: Ольга Саєнко (INRO, свічки, дифузори й аромати для дому) та Інна Скаржинська (бренд рослинної косметики Vesna).

INRO

Реклама

Про бренд

INRO з’явився в грудні 2020 року. В його філософію було закладено поєднання незвичних нішевих ароматів з натуральними інгредієнтами й безпечними сучасними компонентами. Відмітною ознакою INRO стали аромати, які створюють з участю французьких та італійських парфумерів. Вони додають особливого шарму й гармонії і дають змогу прихильникам бренду не тільки піклуватися про чистоту тіла, а й створити в себе вдома атмосферу спокою, затишку й релаксу. Асортимент продукції INRO складається з парфумованих і косметичних засобів: аромодифузорів, ароматичніх свічок і спреїв, парфумів, гелів для душу, рідкого та твердого мила, кремів для рук, скрабувальних кремів та засобів обгортання. Вся продукція виробляється в Україні й придбати її можна через сайт: www.inro.com.ua або на сторінці бренду в Instagram: @inro.ua, а також офлайн у крамницях-партнерах.

Про початок війни

Війна заскочила нас зненацька: початок року – це час для планування, змін та випуску нових продуктів. Тепер уже очевидно, що через військові дії впала купівельна спроможність, виникли проблеми з постачанням сировини та пакуванням, а отже більшість наших планів буде відкладено на невизначений термін. Проте є винятки, як-от лімітована колекція продуктів у стилістиці українських вишиванок – її, навпаки, швидко затвердили та взяли в роботу.

На початку війни ми дуже хвилювалися і за нашу команду, і за покупців. 24 лютого в робочих чатах зв’язалися з усіма нашими працівниками й повідомили їм про можливі загрози та проблеми, з якими ми, найімовірніше, стикнемося. З огляду на власну безпеку, частина команди виїхала за кордон і залишається там і нині, а інша частина переїхала до безпечніших місць на заході України. Ми з родиною до останнього намагалися залишитися в Києві, але, коли ракетні обстріли підсилилися, вирішили також виїхати, щоб повернутися, коли ситуація стане більш контрольованою.

Лише одна наша працівниця весь цей час залишалася в Києві. Завдяки цьому ми змогли надсилати замовлення навіть у березні. До речі, із самого початку ми вирішили залишити ціни на всю продукцію незмінними, попри суттєве здорожчання багатьох типів сировини й ароматів. А ще ми не скасовували акцій до -50% – і вони діяли доти, доки продукти були в наявності. Частину від всіх наших продажів ми передаємо до фонду "Повернися живим".

Про виробництво

Наші виробництва, офіс і склад розміщені в Києві. Нам дуже пощастило, що все вціліло, адже з різних сторін, лише в кількох кілометрах від нас, сталися великі руйнування через ракетні обстріли та падіння російського літака.

У перші дні війни було дуже складно через неможливість спрогнозувати, як розгортатимуться події, тож ми вирішили зосередитися на безпеці своїх рідних і близьких та допомагати армії й людям, які через бойові дії були змушені покинути власні домівки. На щастя, наших складських запасів було досить, щоб підготувати пакунки хлопцям на передову. Крім того, через волонтерів ми спрямували гуманітарну допомогу в постраждалі регіони й на захід країни.

Про збитки

Ми не рахуємо збитків, бо вважаємо, що маємо найголовніше – наші рідні й близькі живі та в безпеці!

Звісно ж, нам дуже шкода поліграфію та паковання, яке було знищено російськими ракетами в Харкові, або гарні скляні флакони, які просто дивом доправили з Китаю, але більше половини яких було розбито по дорозі через надмірну кількість перевантажень та важкі умови достави… Нас пригнічує знищення чи мародерство на торговельних майданчиках партнерів. Але найважливіше нині для кожного українця – це вистояти й перемогти. Тож наразі ми зосереджуємося на майбутньому, намагаємося бути корисними й допомагати іншим, бо здолати ворога можна тільки разом.

Про відновлення роботи

Власне, ми не припиняли роботи під час війни. У перші тижні були дещо розгублені, тож деякий час пішов на те, щоб зібратися, скоординувати отримані замовлення, зв’язатися з партнерськими крамницями та узгодити план дій, дізнатися про ситуацію в постачальників. Бізнес – це живий організм і навіть у критичні моменти робота має тривати – неможна просто закритися вдома й нічого не робити.

Про перше воєнне замовлення

Ми добре пам’ятаємо перше замовлення під час війни: його надіслала дівчина з Києва, і це були тревел-версії парфумів. Можливо, вона саме планувала виїжджати за кордон, бо тревел-версії ємністю 10 мл саме й розроблялися для того, щоб їх можна було легко розмістити в будь-якій, навіть мініатюрній дамській сумочці чи косметичці й узяти із собою в дорогу. Сподіваємося, вони стали їй у пригоді, поліпшували настрій або просто допомагали почуватися краще.

Про дальшу роботу

Натхнення для створення нових продуктів ми шукали довго, адже коли у твоїй країні війна, не можна жити спокійно та працювати як раніше: всі ці події зачепили безпосередньо нас, наших друзів і близьких по всій Україні. Ми й самі залишилися в Україні. Знадобився час, щоб оговтатися, пройти через кілька стадій від заперечення до прийняття. Сьогодні ми розуміємо, що особливо тепер маємо розвиватися, намагатися зберегти робочі місця, підтримувати економіку країни й волонтерити.

Несподівано для себе ми знайшли натхнення в орнаментах вишиванок – традиційного українського одягу. Тож новий проєкт вийшов дуже нетиповим для INRO і зовсім несхожим на те, що ми робили до війни. Фактично, ми вирішили "вдягнути" всі продукти у вишиванки. Кожна назва продукту має асоціації з такими простими, але водночас дещо філософськими й дуже важливими для кожної людини речами: #затишок, #рідний дім, #мама, #вічність…

До речі, аромати для цього проєкту було вибрано через опитування в нашому акаунті – просто запитали в людей, з чим у них асоціюється та чи інша назва продукту. Завдяки цьому дізналися, що аромат рідного дому для багатьох – це кава, а затишок асоціюється з нотами ванілі або солодощів.

Ми й на собі відчули, що долати наслідки стресу допомагають не тільки гарні аромати, а й гарна музика. Тож спеціально для цієї колекції ми зібрали плейлист з українською музикою й для кожного аромату підібрали трек, який допомагає створювати певний настрій під час використання.

Vesna

Про бренд

Мене звати Інна Скаржинська. Разом зі своєю донькою у 2015 році ми заснували бренд рослинної косметики Vesna. Вся сім’я була залучена до виробництва й розвитку косметики, бо все почалося з потреби забезпечити справжньою натуральною й екологічною косметикою дітей і себе.

У мого сина Назара з перших місяців народження виявили складний атопічний дерматит. Шкіра постійно була запаленою, лущилась і не могла загоїтись. Я була в розпачі – нічого не допомагало. Щоб врятувати шкіру сина, я почала виготовляти мило з рослинних олій на травах у домашніх умовах. Результат побачила відразу. І зрозуміла, куди треба рухатися, щоб допомогти шкірі. Так зародилась ідея сімейної справи, щоб пропонувати якісний догляд більшій кількості людей.

Особливістю нашого виробництва є циклічність. Я сама контролюю всі процеси – від збирання рослин, виготовлення екстрактів і власне засобів до пакування продукту та правильного підбору догляду. Ми не просто продаємо косметику, ми забезпечуємо якісним, потрібним доглядом за всією шкірою та волоссям, щоб людина почувалася здоровою й отримувала насолоду від власного зображення в дзеркалі.

Останній рік перед повномасштабною війною ми дуже інтенсивно розвивалися: почали запускати франшизу, продавались онлайн, мали 3 фірмові крамниці та 50+ партнерських точок, запускали дистрибуційну діяльність у салонах краси й готельних комплексах. Випустили лінійку з пребіотиками, за яку дістали відзнаки, почали виходити на міжнародні маркетплейси. Нашу лабораторію відвідали майже всі відомі в Україні телеканали.

Про початок війни

24 лютого нас розбудили вибухи в аеропорту Гостомеля – ми жили поруч. Нам дуже пощастило вибратися з міста того самого дня. Ми зреагували швидко, закутали в ковдри сонних дітей, посадили в машину. Я думала лише про життя своїх чотирьох дітей, не думаючи про речі. Найважливіше, що можна втримати в руці, – долонька дитинки. Вже наступного дня "кадирівці" зайшли в наш будинок.

Моя старша донька зі своїм чоловіком намагалася ще під вибухи заїхати в лабораторію, забрати цінні речі, але встигли взяти лише свої комп’ютери. Ми виїхали з Гостомеля, який уже був у диму, в повну невідомість. Наш бізнес був єдиним джерелом доходу для всієї сім’ї, але ми про це згадали лише тоді, коли заблокували мої картки, і в нас не лишилося готівкових коштів.

Про виробництво

Наш бізнес пережив окупацію в Бучі. Ми мали власну фірмову екокрамницю з косметикою та продуктами здорового харчування. Також була окрема лабораторія з офісом. 2 березня я дозволила теробороні зламати двері крамниці з продуктами й усе віддати людям і дітям у бомбосховищах садочка й гімназії, що були поруч із крамницею. Наступного дня в цю крамницю вдерлися російські окупанти. Вони виносили все, що могли винести.

Офіс і лабораторію розграбували теж. Руйнували й паплюжили вони залюбки. Відчувалася величезна ненависть до нас у кожному кутку нашого колись стерильного й гарного простору. Відчувалося, що окупанти заздрять українському добробуту й красі. Будинок уцілів зовні, але всередині він знищений.

Росіяни зламали двері лабораторії, розграбували меблі: стільці й столи, телевізори, кавову машину, мікрокамеру, мікроскопи, принтер, професійний фотоапарат, поламали багато обладнання. Один з мікроскопів розбили об підлогу. Склад косметики також розграбували, багато засобів було розкидано по дорозі. Вони навіть додумалися забрати жорсткий диск від камер спостереження, щоб ми не бачили їхніх облич і злочинів.

Про працівників

Страшні події в Бучі виганяли людей з цього прекрасного містечка. Ми відразу телефонували працівникам і радили їм негайно виїжджати. Вони були змушені виїхати за кордон. Наша справа знову стала родинною.

Про замовлення

Замовлення клієнтам ми виконали із залишків нашої крамниці у Львові. За кілька днів до війни ми відкрили франшизну крамницю в Мукачево, тому деякі замовлення просили надсилати звідти. Проте ми не забезпечили планового постачання до супермаркетів, через що припинили отримувати кошти від партнерів.

Про збитки

Я часто думаю про те, що війна не тільки зупинила розвиток нашого бізнесу, а й відкинула його далеко назад. Все стало робити важко, виснажливо, небезпечно, без гарантій у майбутньому.

Якщо рахувати тільки фінансові збитки, то техніки, обладнання, косметики було пограбовано на 4–5 млн грн. Морально-психологічний аспект не можливо виміряти. Але ми навчилися працювати одним днем, будуючи майбутнє без довгострокового планування.

Про відновлення роботи

Щойно Бучу деокупували, ми поїхали подивитися, що з нашим виробництвом. Коли побачили Бучу такою стражденною та зруйнованою, без світла, газу й води, із замінованими дорогами, ми зрозуміли, що про відновлення виробництва не йдеться. Тому ми вивезли залишки виробництва до Львова, щоб почати працювати для фронту та наших клієнтів.

Тепер я почуваюся гідно, бо ми зробили феноменальний стрибок. Ми не тільки врятували свої життя, а й повністю відновили виробництво. Я хочу бути долучена до спільної, величної перемоги Добра над злом, тому ми вирішили відразу працювати для фронту. Зробили партію загоювальних мазей від тріщин та опіків на руках. Потім виготовили "фронтовий набір", який складається з мазі, крему для рук, крему для обличчя із захистом проти сонця. Паралельно з цим ми відновлювали наш довоєнний асортимент, щойно отримували сировину й тару.

Про перше воєнне замовлення

Перше замовлення було від захисниці з передової. Просто на фронт ми з великою вдячністю надіслали захисний крем для обличчя, для рук, загоювальну мазь, твердий шампунь – безплатно. Навіть на фронті жінки хочуть бути гарними.

Надалі ми отримували замовлення від парамедиків у гарячих точках України. Всі ці засоби надсилали безплатно. На сьогодні ми вже надіслали понад 2000 наборів як благодійний внесок нашого бізнесу. Ця кількість зростає залежно від запиту.

Згодом ми отримали запит від ГО, яка допомагає жінкам з Маріуполя. Ми зробили для них майже три тисячі кремів за мінімальною ціною, щоб покрити лише вартість компонентів і тари.

Нещодавно ми переїхали в нове приміщення у Львові й почали виготовляти майже всі позиції, які робили до повномасштабної війни. Почали співпрацювати з косметичною мережею у Львові, а також з мережою аптек в Івано-Франківській області.

Дуже приємно було, що покупці з різних країн почали замовляти нашу косметику, коли дізналися, що ми працюємо. Адже ті засоби, які вони брали із собою в тривожну валізу, закінчилися.

Про плани

Великим натхненням для мене було те, що я і моя "Vesna" вийшли у фінал конкурсу для підприємиць "Створено жінками". Якщо ми переможемо, то дістанемо грошову премію, яку спрямуємо на міжнародну сертифікацію косметики. Ми хочемо, щоб світ бачив не тільки нашу непереможність, мужність, а й беззаперечну якість, щоб через засоби відчули справжній подих і дотик України.

Потроху ми відновлюємо команду: всі працівники, які працювали дистанційно, і далі з нами; деяких добираємо у Львові. Зараз у нашу справу залучено 11 осіб, але ми хочемо розширювати команду.

Ми хочемо подякувати вам за цю можливість – розповісти про себе і бути почутими. Нам важливо, щоб Україна була мирною, квітучою, сильною. Ми точно працюватимемо далі, щоб підтримувати український бізнес: купуватимемо вітчизняну тару, сировину, замовлятимемо логістичні послуги, платитимемо податки, зарплату, розширюватимемо можливості виробництва, щоб давати людям змогу творити й заробляти собі на життя.

Ми віримо в Україну й нашу перемогу! Ми хочемо, щоб кожен на планеті почувався причетним до перемоги. І кожен може робити те, що може для цього, головне – не бути байдужим.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.