Мода – це величезна індустрія, яка дає робочі місця, сплачує податки та допомагає економіці. До того ж вона нерідко підтримує важливі культурні ініціативи. Наприклад, італійські бренди регулярно фінансують реставрацію архітектурних пам’яток, французські надають багато уваги допомозі артизанальним майстрам, американський fashion-бізнес залюбки підтримує молоді таланти, британський універмаг Selfridges запускає подкасти про культуру, а в Printemps організовують екскурсії по власній будівлі, яка має важливе історичне та культурне значення для всього Парижа. Українські гравці модної індустрії також відчувають на собі соціальну відповідальність і допомагають різним культурним ініціативам у нашій країні. Одну з найактивніших позицій у цьому напрямі зайняв київський ЦУМ – універмаг, який став справжньою точкою тяжіння в місті.
"За роки роботи ЦУМ неодноразово ініціював культурні ініціативи, день за днем відкриваючи своїм гостям українську культуру зусебіч. Наші колаборації з артдіячами, художниками та митцями стали гарною традицією для міста й киян. Щороку у вітринах ЦУМу нам вдається об’єднати світ моди, мистецтва та сучасних технологій", – розповідає Маруся Коваль, маркетинг-директорка ЦУМ Київ.
Так, за час існування артсезонів у вітринах універмагу з’являлися роботи молодих українських художників – Юлії Бєляєвої, Маші Реви, Jolie Poly, Вови Воротньова, графічні інсталяції ілюстратора Сергія Майдукова, а також фантастичні сюжети художника-мураліста Володимира Манжоса.
Зі світом кіно в київського ЦУМу пов’язано чимало спільних проєктів. Рік тому універмаг став партнером 50-го ювілейного кінофестивалю "Молодість", у межах якого приймав у себе в гостях міжнародних гостей та влаштовував спеціальні покази фільмів. Так, однією з гостей тоді стала Франческа Фелліні – племінниця легендарного кінорежисера Федеріко Фелліні.
Цієї зими ЦУМ анонсував партнерство з Національною оперою України й відкрив вітрини, натхнені всесвітньо відомою казкою "Лускунчик" та її інтерпретацією в балетних і театральних виставах, музичних творах, класичних і аудіокнигах. Спеціальними гостями врочистої події стали солісти Національної опери України — прими-балерини Наталія Мацак й Анастасія Шевченко, а також провідний соліст Олексій Потьомкін. Двоє останніх виконали уривок з "Лускунчика" для гостей заходу у просторі LOFT на 7-му поверсі універмагу.
Музика, як важливий складник української культурної спадщини, також завжди була предметом цікавості ЦУМу. Вже гарною традицією стали літні джазові вечори на даху універмагу, де музиканти грали і світові гіти, і класику, і нові твори.
Не залишилася осторонь команда ЦУМу й від нового музичного проєкту #VOICESOFNATION, що його ініціювала редакція Vogue UA. "#VOICESOFNATION – проєкт, спрямований на промоцію української пісні й поезії, – розповідає головний редактор Vogue UA Пилип Власов. – Нам важливо показати світові все різноманіття української музики, і ми щасливі, що ЦУМ підтримав нас у цій ініціативі".
"#VOICESOFNATION – це проєкт про культурну спадщину, про твори у виконанні сучасних та прогресивних героїв. Київський ЦУМ підтримує свій зв’язок з історією та корінням. Універмаг має понад 80-річну історію, сам по собі є культурним надбанням України, знаковим місцем для кількох поколінь, символом столиці. Попри всі складнощі та виклики, наш голос, наша музика й поезія – це частина кожного з нас. Зараз, як ніколи, важливо підтримувати та надихати українців і нагадувати всьому світу про Україну, її історію та культуру, силу й сміливість її народу через спадщину української поезії та народної пісні", – розповідає Маруся Коваль, маркетинг-директорка ЦУМ Київ.
Важливо зазначити, що для українського народу пісня завжди мала особливий сакральний зміст. Разом з нею ми йдемо в бій і радіємо перемогам, висловлюємо найщиріші почуття та поліпшуємо настрій. В українських народних піснях живе вся історія нашого буття. І сьогодні, коли український народ творить свою нову історію тут і зараз, саме пісня допоможе набратися сил кожному з нас і вистояти.