Лондонська редакторка, письменниця та бʼюті-експертка Тіш Вайншток розповідає про красу — й альтернативний погляд на неї.
"У тебе татуювання, як у мене", — каже Тіш Вайншток з екрану мого лептопа. Листопадовим ранком ми зустрічаємось у зумі: вона демонструє чорний хрест на лівому мізинці — це копія татуювання її чоловіка, стиліста Тома Гіннесса. Він, зі свого боку, повторив її візерунок із трьох тонких ліній та невелике серце на внутрішній стороні долоні. "Але воно стерлося", — незворушно відмічає вона.
Вперше з редакторкою, письменницею та бʼюті-експерткою Тіш Вайншток ми побачилися два роки тому на площі Пале-Бурбон у Парижі — холодного грудневого дня разом прямували на різдвяний ланч додому до Ріка Овенса. Висока, тонка та бліда, Тіш сама нагадує одне з гротескних створінь дизайнера. Її часто порівнюють з Мортішею Аддамс — через пристрасть до драматичних чорних суконь, смоляне волосся та алебастровий відтінок шкіри, яка, здається, ніколи не мала справи з меланіном. Проте в житті моя співрозмовниця тепла, відкрита і жартівлива. Вона багато сміється і смачно приправляє свої історії нецензурним жаргоном.
Вайншток народилась і виросла в Лондоні. Наймолодша із трьох сестер, вона рано втратила батька. "Навколо було забагато естрогену, — зі сміхом згадує Тіш. — З нами також жили дві собаки — забагато сучок в одному домі". Навчалась у закритих жіночих школах і потім вступила до Оксфорда, де вивчала історію мистецтв: "Там я здобула звичку все ставити під сумнів".
"Я люблю писати про людей, бо це дає мені змогу зрозуміти їхню природу — переживання, травми і те, як вони дають собі раду з ними"
У студентські роки Вайншток проходила стажування в журналах – хотіла бути причетною до медіасвіту. У 2012-му вона доєдналася до команди британського видання i-D, де виконувала дрібні редакційні завдання. Про травматичний, але корисний досвід стажування в медіа (безсонні ночі та блукання містом з валізами, перевантаженими речами для знімань) Вайншток згодом написала іронічний текст із промовистим заголовком "Я інтерн, а не ідіотка".
Робота в i-D відкрила двері у захопливий світ альтернативної культури Лондона: "Для мене журнал став платформою, де голоси, яким не було місця в інших медіа, нарешті могли бути почуті". Героями її історій ставали художники, активісти, представники ЛГБТ-спільноти, нестандартні моделі, зокрема з особливостями розвитку. "Я люблю писати про людей, бо це дає мені змогу зрозуміти їхню природу — переживання, травми і те, як вони дають собі раду з ними. Біль універсальний, і в тому, як ми переживаємо його, ми всі дуже схожі".
Ії дебютна книга – присвята жінкам, які тяжіють до темного боку буття та живуть всупереч соціальній догмі
У 2018 році разом із революційною лондонською візажисткою Ісамаєю Френч вона працювала над запуском Dazed Beauty, альтернативного видання про красу, яке випробовує на міцність наявний в індустрії статус-кво. Потім у двері постукав британський Vogue. "У Dazed ми хотіли підпалити світ, — розповідає Вайншток. — У нас була повна свобода, але в певному сенсі ти знов і знов звертаєшся до власної пастви. Коли працюєш у Vogue, твоя робота має вплив на набагато ширшу аудиторію. Так народжуються справжні зміни".
Під час другої вагітності (у неї з Томом двоє дітей – сину Рубену 5 років, доньці Фенікс – 1,5) Вайншток написала колонку про радикальний образ Мортіші Аддамс. Стаття вийшла з дисклеймером авторки: "Вона героїня мого дитинства, ікона стилю та муза моєї весільної сукні".
Незабаром Вайншток отримала пропозицію написати книгу. Монографія "Як бути готом" вийшла у британському видавництві Radar у жовтні 2024 року. Всупереч назві, це не підручник: авторка присвятила її жінкам, які тяжіють до темного боку буття, живуть всупереч соціальній догмі й торують власний шлях у роботі та мистецтві, – художницям Луїзі Буржуа та Анне Імхов, актрисі Гелені Бонем Картер, співачці FKA Twigs.
"Я серйозно ставлюся до роботи, до слів. Але гумор – невідʼємна частина мене та моєї родини"
Проте якщо шукати емблематичну героїню нової готики – це має бути сама Вайншток. Їхнє з Томом весілля 2022 року припало на Геловін і пройшло у велетенському замку Бельвуар в Лестерширі. Серед гостей – представники династій Гіннессів (якій належать ірландський пивоварний бізнес) та Вайнштоків, а також найфотогенічніші люди планети: моделі Кейт та Ліла Мосс, Джордан Барретт, Адвоа Абоа. Дрескод? Звісно, black tie goth.
Для триденного весільного марафону Тіш підготувала три сукні. Озброївшись фотографіями Анжеліки Г’юстон в образі Мортіші Аддамс, вирушила до дизайнерки Джейн Бурвіс за вбранням з нормандського мережева. Іншим ансамблем стала архівна прозора сукня кольору місячного сяйва з колекції Джона Гальяно 2009 року, яку дизайнер присвятив українській нареченій. На парадному портреті Тіш позує із сином на руках, стоячи спиною до великої родини Вайнштоків-Гіннессів. "Тільки побачивши ці фото, я зрозуміла, що весь той час родичі були змушені роздивлятися мій оголений зад. А серед них були чоловіки дуже похилого віку," – захоплено розповідає вона.
Чи сприймає Тіш Вайншток себе всерйоз? "Дуже влучне запитання! Я серйозно ставлюся до роботи, до слів. Але гумор – невідʼємна частина мене та моєї родини. Я люблю смішити людей". Обережно питаю, чи любить вона писати. "Дідько, ні!" — вибухає моя співрозмовниця.
Текст: Веня Брикалін
Фото: Oliver Marshall
Макіяж: Bari Khalique @The Wall Group з використанням продуктів Charlotte Tilbury та Tatcha
Продакшн: Best Represents