Ароматний серпанок — вирішальний акорд до будь-якого образу для побачення, можливо, навіть важливіший за зачіску чи макіяж, адже сила парфумів здатна говорити без слів та викликати бажання… або ж мати протилежний ефект. На це є причина: частина нашого мозку, що відповідає за сприйняття запахів, знаходиться поруч із ділянкою, де зберігаються спогади, тому аромати так хвилюють і легко розбурхують уяву.
"Здатність вловлювати запахи — найбільш інстинктивне з наших п'яти відчуттів, — каже видатний "ніс" сучасності Франсіс Куркджан, чий парфум Baccarat Rouge 540 по праву посідає чільне місце в категорії "сексуальні аромати". — Вони викликають в нас магнетичні первісні відчуття, бо звертаються безпосередньо до емоційної сфери, оминаючи фільтр свідомого мислення, і взаємодіють із прихованими переживаннями, спогадами чи травмами. Це має величезне значення у свідомому чи несвідомому визначенні нашої поведінки".
Пахощі відіграють неабияку роль у створенні атмосфери, зокрема й романтичної. Коли ми відчуваємо спокусливий аромат, в нас просинаються жага та пристрасті. Ось чому варто знайти свій парфум-афродизіак, який допоможе почуватися впевнено і сексуально. І хоча жоден аромат не може подобатися всім — бо ми зростаємо під різними впливами та спогадами, які формують наші вподобання, — все ж таки є певні ноти, які нерозривно пов'язані з мистецтвом спокуси.
Крістофер Ю, парфумер і співзасновник бренду Ostens, зазначає, що в різних культурах існують свої уявлення про чуттєві аромати. "До 2000 року мало хто за межами Близького Сходу знав про уди, а зараз вони набули широкого розповсюдження в західній культурі та асоціюються з сексуальністю, — каже він. — Водночас в азійських культурах уд часто сприймається як занадто насичений, а отже вульгарний. Моє китайське походження змушує шаленіти через палісандр і камфору — аромати, які я вважаю найбільш привабливими. Але, наприклад, у Великій Британії все навпаки".
Куркджан погоджується і зазначає, що "поняття сексуальності за 20 років зазнало змін". Це наскрізна тема в індустрії краси, моди та в культурному просторі: пам'ятаєте провокаційну кампанію Тома Форда для Gucci у 2003 році, де модель демонструвала лобкове волосся з майстерно виголеним логотипом бренду? Тоді це було зухвало і сексуально. Beauty-світ не перестає нас зваблювати і сьогодні, але робить це більш завуальовано.
Перелічуючи фруктові, гурманські та солодкі ноти як ольфакторні грані, що "сформувалися за минулі 20 років", Куркджан зазначає, що за останнє десятиліття зросла популярність удів. "Розуміння сексуальності — це щось дуже особисте, але ви можете відійти від звичних теплих і чуттєвих нот мускусу та ванілі до більш нетрадиційних — дерева та ладану, — додає він. — Для мене сексуальність — це не аромат, а радше шарм, стиль і настрій, з яким ви його носите. Сексапільність — це питання гарного самопочуття та впевненості у своїй жіночності (або мужності) — стан душі".
Парфумована вода Fracas, Robert Piguet
Парфумована вода Fleur de Peau, Diptyque
Туалетна вода Original Musk, Kiehl's
Молочко для тіла L'Interdit, Givenchy
Туалетна вода A La Nuit, Serge Lutens
Есенція Seduction Lifeboost, Edeniste
Туалетна вода Molecule 01, Escentric Molecules
Парфумована вода Notorious Oud, D.S. & Durga
Парфумована вода Pure Poison, Dior
Парфумована вода Chanel №5, Chanel
Парфумована вода Moonlight Rose, Van Cleef & Arpels
Аромат Jasmine Absolute, Ostens
Парфумована вода Smoke Show, Vilhelm Parfumerie
Одеколон Oud & Bergamot, Jo Malone
Парфумована вода Spiritueuse Double Vanille, Guerlain
Одеколон French Lover, Frederic Malle
Парфумована вода Can't Stop Loving You, By Kilian
Amber Musc, Narciso Rodriguez
Парфум Thé Noir 29, Le Labo
Парфумована вода Eyes Closed, Byredo
Парфумована вода Elixir, Elie Saab
Аромат Amber, Acqua di Parma
Текст: Hannah Coates
За матеріалами www.vogue.co.uk